سئو چیست و چه کاربردی دارد انواع سئو SEO چیست اهداف سئو چیست

اگه منظورتون بهینه سازی برای نمایش بهتر در سرچ خود اینستاگرام هست که باید گفت الگوریتم اینستاگرام با گوگل فرق داره و لینک سازی موثر نیست. اما اگر هدفتون دیده شدن پیجتون در صورت جستجوی اسم پیج در گوگل هست، بله تنها کاری که می‌تونید بکنید لینک سازی هست. شما با وارد کردن یکی از کلمات اصلی در ابزار تحقیق کلمه کلیدی KWFinder لیستی از کلمات مرتبط را دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر شما به دنبال تولید محتوا و یا کسب رتبه برای کلمه «قهوه ساز» هستید باید کلمه قهوه ساز را در این ابزار وارد کنید. بهبود سرعت وبسایت یک امر شدیدا تکنیکال و فنی است و برای کاربران با دانش فنی اندک کسب نمره بالا در ابزارهای تست سرعت، سخت و دشوار است. اگر سایت شما یک سایت وردپرسی است به سادگی و با استفاده از افزونه‌های افزایش سرعت سایت وردپرس نظیر Wp-Rocket و Asset Clean Up می‌توانید سرعت سایت خود را تا حد قابل قبولی افزایش دهید.

البته بدیهیست که این موارد تنها بخش کوچکی از اسرار سئو می باشد و خیلی گوگل وارد جزئیات نشده است و تنها به صورت کلی و در بسیاری از مواقع کلیشه ای به موضوع سئو سایت پرداخته است. با این وجود مرجع اصلی برای آموزش سئو در سایت های خارحی از خود سایت گوگل developers.google.comمی دانیم. استفاده از ابزارهای ایرانی که می توانید بسته به میزان تعداد صفحات سایت خود پلن های گوناگون را انتخاب فرمایید، ابزارهای همچون جت سئو و نردبان تریبونبهترین گزینه ها هستند. تولید محتوای تصویری با در نظر گرفتن اصول صحیح، علاوه بر اینکه سایت خبری شما را جذاب تر می کند، بلکه برای سئوی آن نیز سودمند می باشد. سرعت سایت خود را متناسب با Crawl Speed یا سرعت کرول های موتورهای جستجو بهینه کنید.

  • لینک ها تنها بخشی از سئو محسوب می شوند و سئو در حالت کلی مجموعه بسیار زیادی از مهارت هاست که یادگیری و کسب تجربه در آنها، نیاز به صرف زمان زیادی دارد.
  • سئو در رابطه با استانداردهایی سخن می‌گویید که قرار است به شما کمک ‌کند تا ارتباط بهتری با مخاطبین خود ایجاد کنید.
  • یا مثلا اگر شخصی یکبار صبح و یکبار عصر از یک سایت بازدید کند، یک بازدید کننده دو بازدید ثبت کرده است.
  • موتور‌های جستجو از‌جمله گوگل، کلمات بسیار رایج را نادیده می‌گیرند تا اینگونه بتوانند فضای پایگاه داده خود را خالی نگه داشته و به فرآیند‌های کرال و ایندکس خود سرعت ببخشند.
  • نکات ریز و درشتی در این زمینه وجود دارد که در مقالات آینده بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.
  • سایت شما هر چه که باشد در اولین قدم باید آن را تجزیه و تحلیل کنید و نقاط ضعف آن را بیابید و سعی در اصلاح آن ها داشته باشید.

امتیاز Domain Authority بین محدوده 1 تا 100 است و هر‌چه امتیاز یک دامنه بیشتر باشد، نشانه توانایی بیشتر آن دامنه در گرفتن رتبه خواهد بود. اعتبار دامنه با ارزیابی چندین فاکتور ازجمله تعداد کل لینک‌های ورودی به سایت محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است، Domain Authority معیاری که گوگل از آن برای تعیین رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو استفاده کند نیست و در رتبه بندی سایت بی‌تاثیر است. Domain Authority فقط ابزاری است که به کمک آن قادر خواهید بود محدوده رتبه ای که سایتتان در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کسب خواهد کرد را پیش بینی کرده و حدس بزنید. شما در قسمت Link Explorer سایت Moz، می‌توانید اعتبار دامنه سایت خود را با وارد کردن URL آن بسنجید. مساله مهمی که در حوزه بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد ماهیت پویای الگوریتم‌ها و رقابت دایمی بین کسب و کارها برای کسب رتبه بهتر در گوگل است، در نتیجه مهم است که یک استراتژی سئو دائمی و بلند مدت برای خود تدوین کنید.

خیلی خوشحالم که چنین فضایی فراهم شده تا صاحبنظران و افراد کار کشته ی حوزه وب در کنار همدیگه قرار گرفتن و به اشتراک تجارب کاری و فعالیت های تخصصی شون مشغول شدن. سلام یکی از چیزهایی که من همیشه در مورد سئو نمیدونستم اینه که چیزی که در مورد سئو میدونم آیا واقعا درسته یا نه؟ این صفحه تونست ابهام و شک من و برطرف کنه. خیلی خیلی ممنون از اینکه وقت گذاشتید و این نظرات مهم رو جمع کردین.

بنابراین باید همه جوانب را در نظر بگیرید و بین میزان تلاش و مزایای بالقوه انتخاب های خود، تعادل ایجاد کنید. در 25 سال گذشته، موتورهای جستجو از ارزیابی مبتنی بر متن ها، به عصر یادگیری ماشینی حرکت کرده اند. در پاراگراف های بعدی نگاه دقیق تری به الگوریتم جستجوی گوگل می اندازیم.

موتور جستجو چیست؟

افزونه ها و پلاگین های مناسب را برای فشرده سازی تصاویر نصب کنید. باید در مورد بهترین نام دامنه، عنوان ها، سرفصل ها و عناوین فرعی تصمیم بگیرد. نمی توان از سئو و قدرت سایت صحبت کرد و سایت الکسا را سانسور کرد … از قطعی هاست و عدم دسترسی مخاطبان به سایت خود با استفاده از هاستینگ های معتبر، مطمئن شوید. از دیگر شبکه های اجتماعی، برای انتشار اخبار خود استفاده کنید.

سئو تکنیکال چیست؟

الگوریتم جستجوی گوگل به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها می‌گویند که اجازه دارند مرتبط‌ترین صفحات را از بستر وب برای کوئری مورد جستجوی کاربر پیدا کند و نمایش دهد. این دستورالعمل‌ها از فاکتورهای پیچیده‌ای تشکیل شده‌اند و هیچ کس به جز اعضای درونی گوگل، اطلاعی از آنها ندارد. بسیاری از افراد بی هدف مشغول به درج مطلب در سایت خود می شوند و تصور غلط آنها این است که هرچه مقالات و یا محتوای بیشتری در سایت قرار دهیم سئو بهتری داریم! تولید محتوای سئو شده با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط به صورت مرتب یکی دیگر از وظایف کارشناس سئو است. کلمات کلیدی مناسب با موضوع وب سایت خود را پیدا کنید و برای رسیدن به صفحه اول گوگل برنامه ریزی کنید. ارائه محتوای مناسب و مرتبط مهم ترین فاکتور در سئوی سایت های آموزشی است.

چرا سئو سایت مهم است؟

سئوکار کلاه سیاه فردی است که معمولا از روش‌های غیرقانونی که موتورهای جستجوگر آن‌ها را تایید نمی‌کنند. سعی دارند موتورهای جستجو را دور بزنند و ورودی بسیار زیادی از آن‌ها دریافت کنند. اما این کار باعث می‌شود که وب‌سایت شما پس از مدتی توسط موتورهای جستجوگر مثل گوگل پنالتی شود. زمانی که سایت شما پنالتی می‌شود، دیگر در نتایج گوگل نمایش داده نمی‌شود یا در صفحات آخر نمایش داده می‌شود.

حال بین خیلی از سئو کاران برسر این موضوع که چند درصد سئو داخلی و چند درصد سئو خارجی مهم است درگیر هستند. زمانی که از شما می‌پرسند، سئو چیست؟ قطعاً بخش اعظمی از این حوزه را به مقایسه رتبه و ارزش یک وب سایت نسبت به رقبای خود اختصاص می‌دهید. در واقع ربات ها و الگوریتم ها تمام تالش خود را میکنند تا بهترین نتیجه مورد نظر یک کاربر را در اختیارش قرار دهند.

و مفهوم سئو دقیقا همین است؛ کسب رتبه مناسب و جذب بازدیدکننده. به عنوان یک تعریف ساده میتوان گفت، سئو یعنی موتورهای جستجو را قانع کنیم تا سایت ما را در صفحه اول نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند. سئو برای من یعنی مهندسی معکوسی از الگوریتم های گوگل و رفتار کاربران در زمان جستجو.