بهینه سازی محتوا چیست؟ سئو محتوا و مراحل تعریف استراتژی-سئو خاکستری

محتوا، یعنی انواع اطلاعاتی است که در صفحات وب قرار می گیرد. یک توصیف یا پیش نمایش جذاب از آنچه ویدیوی شما پوشش می­دهد بنویسید. در صورتی که بیننده شما می‌خواهد اطلاعات بیشتری کسب کند، برای اطلاعات بیشتر حتماً پیوندی به وب‌سایت خود اضافه کنید. در این شرایط ما به شما می‌گوییم که بنا به کسب و کاری که دارید چه محتواهایی مناسب شماست و در چه شرایطی بهترین نتیجه را خواهید گرفت. در دکتر مهندس، متخصصان مسلط به آخرین الگوریتم های گوگل و علی الخصوص تولیدکنندگان حرفه ای محتوا حضور دارند. شما می توانید از تماس با ما ، با ما تماس بگیرید و راجع به کلمات هدف خود مشاوره بگیرید.

  • همان طور که شروع شما با دقت بالایی مورد توجه است باید سعی کنید همین جذابیت را در انتهای محتوای خود نیز ایجاد کنید.
  • پیشنهاد من این است که اول سایت هایی که مقاله مورد نظر شما را گذاشته اند را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و هر کدام را حداکثر دو بار بخوانید.
  • فقط باید دقت داشت که در انتخاب این موضوعات، از حوزه‌ی اصلی فعالیت کسب و کار خود زیاد فاصله نگیرید.
  • پاسخ دقیقی برای طولانی بودن محتوا به عنوان یک مزیت برای سئو وجود ندارد ، اما باید به تمام سوالات مربوط به کاربر در مورد درخواست جستجوی خاص پاسخ دهد.

با یک ضرب و تقسیم حدودی به این نتیجه میرسیم که کاربران ایرانی در هر روز حدود ۱۷۵۵۰۰ پست جدید منتشر می‌کنند. از یک طرف اگه هر رنگ رو تبدیل به چندتا محصول کنم احتمالا تجربه کاربری سایتم میاد پایین و توی محتوا نوشتن دچار مشکل میشم چون تفاوت محصول مثلا شمع شیشه ای اسکلتی فقط توی رنگش هست. سوالی که دارم اینه که توی یکی از ویدئو گفته بودید که جهت کاهش بانس ریت بهتره از انواع محتوا مثل عکس و فیلم و صوت و جدول استفاده کنیم. در قسمت استفاده از فیلم گفتید که از نظر قانون کپی رایت جهانی دانلود ویدئو از یوتیوب و انتشار اون ویدئو در آپارات به اسم خودمون کار کاملا غلطی هست اما توی ایران مجازه. آقا من یه سایتی جدید طراحی کردم با ی قالب و صفحه ساز خوب.

در آموزش سئو محتوا، سعی کردم یک آشنایی اولیه به شما بدهم و سپس بخش‌های مختلف این موضوع را برای شما معرفی کنم. آیا از مفاهیم مطرح شده در درس سئو محتوا و تولید محتوای سئو شده رضایت داشتید؟ لطفا به این مطلب رای بدهید. الگوریتم‌های گوگل هم که روز به روز هوشمندتر می‌شن و می‌شه گفت تجربه کاربری که مخاطب بعد از وارد شدن به سایت ما پیدا می‌کنه، نقش مهمی برای تعیین جایگاه ما توی صفحه نتایج گوگل داره. با استفاده از بازاریابی محتوا و تولید محتوای ارزشمند می توان کاربران را راغب به استفاده از خدمات و محصولات مورد نظر خود کرد و از این راه به کسب درامد پرداخت.

با به کارگیری تکنیک های فوق، می توانید 100% اطمینان داشته باشید که یک محتوای مناسب برای سئو و همچنین مناسب برای کاربران سایتتان نوشته اید. اکثر وب سایت ها، پر از چیزهایی هستند که موجب حواس پرتی کاربران می شوند و هیچ ارزشی را به آنها منتقل نمی کنند. برخی از این حواس پرتی ها شامل ساید بار، تبلیغات یا پاپ آپ های (pop-up) بی ربط می شوند. به توجه کاربرانتان احترام بگذارید و چیزهایی را در اختیارشان بگذارید که به خاطر آن وارد سایت شما شده اند. از هر چيزي كه ممكن است باعث شود در حل مشكلشان و یا پاسخ به سوالشان اختلال ایجاد شود، پرهيز كنيد. با توجه به اولويت هاي مخاطب هايتان ميتوانيد محتواي منحصر بفرد و عميق تري داشته باشيد.

برای مثال ما می توانستیم یک سری نکات را برای در تولید محتوا بیاوریم اما می دانیم که یک مقاله جامع بهتر از یک مقاله کوتاه در گوگل رتبه می گیرد. اما در این مطلب یک سری تکنیک فوق العاده که در تحقیق کلمه کلیدی به شما کمک می کند را آورده ایم. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد داشتن پاراگراف‌های کوتاه در متن باعث می‌شود تا خواندن مطلب برای مخاطب آسان‌تر شود. کوتاه سازی پاراگراف هاتجربه کاربررا بهبود می بخشد و اثر مثبتی بر جای می‌گذارد. الگوریتم‌های گوگل برای تیترهای داخلی محتوا، ارزش بیشتری نسبت به سایر قسمت های محتوا قائل هستند.

منظور از تولید محتوای سئو شده چیست؟

باید سعی کنید به روش های مختلف لینک بیلدینگ، از سایت های دیگر به سایت خود لینک بگیرید. لینک دادن سایت های دیگر به سایت شما، به معنای معرفی سایت شما به گوگل توسط دیگران است و ارزش و اعتبار سایت شما در نظر گوگل را افزایش خواهد داد. حتی اگر مقاله هم نباشد و فقط یک صفحه توضیح خدمات داشته باشیم باز هم ما در آن صفحه به سوالات متداول موجود در ذهن مشتری پاسخ می دهیم. مثلا اگر خدماتی ارائه می کنیم مسلما باید درباره جنس آن، کیفیت، قیمت، پشتیبانی و خدمات پس از فروش، نحوه استفاده از آن و … به مشتری توضیح بدهیم.

المان های موثر در محتوای مبتنی بر سئو

به لحن محتوای خود خیلی توجه داشته باشید و از قبل در نظر بگیرید که با چه نوع مخاطبی طرف هستید. اما با همه این بررسی ها بدانید که نه باید خیلی خشک و رسمی باشید و نه خیلی راحت و خودمانی. بسیاری از مواقع شاید مخاطب حتی تمامی مطالب شما را هم نخواند و تنها به خواندن تیترهای میانی بسنده کند پس باید آنقدر گیرا باشد که حتی در آن صورت هم حرفی برای گفتن داشته باشد. نه خیلی خلاصه باشد و نه خیلی طولانی و همینطور از شماره‌ گذاری و لیست بندی ها تا جای ممکن در آن استفاده شده باشد، تا به کمک آن بتوانید محتوای خود را برجسته و قوی نشان دهید. در انتخاب این عنوان مناسب بهتر است تا از یک الی دو تا از کلید واژه های تان استفاده کنید و آن را هم در ابتدای عنوان خودتان جا دهید. چون همانطور که گفتم عنوان شما اولین چیزی است که توسط هر دو هدف شما یعنی مخاطب و گوگل دیده و بررسی خواهد شد.

ابتدا یک ایده کلی که فکر می­کنید ممکن است بین مخاطبان شما طنین انداز شود را تایپ کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک سرویس تحویل غذای سالم هستید، ممکن است بخواهید با موضوع «رژیم غذایی سالم» شروع کنید. همچنین می­توانید موقعیت جغرافیایی مورد نظر را انتخاب کنید. در مرحله بعد، فهرست گسترده­ای از موضوعات فرعی مرتبط را مشاهده می­کنید که می­توانید برای مقاله سئو شده خود انتخاب کنید. اساساً، اگر محتوای خود را بهینه نکنید، ممکن است مقاله شما در گرداب گوگل ناپدید شود.