سئو چیست؟راهنمای سئو به زبان ساده سئو چیست و چه طور میتوان به درستی از آن استفاده کرد در اثر خاص

سلام، سعی کردم مطلب سئو به زبان ساده رو خیلی جامع بنویسم، تا واقعاً کاربردی باشه، در ادامه هم به روز رسانی خواهد شد. مثلا لینکی با عنوان “مدیر‌وب” به صفحه‌ای در سایت مدیر‌وب داده شود. برای مثال وقتی شما در یک عبارت 100 بار نمایش گرفته اید و از این صد بار تنها 5 بار روی سایت شما کیلیک شده است، نرخ ctr شما 5 درصد است. به محتوایی گفته میشود که از هر نظر کامل و جامع باشد، همین مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید یک محتوای آسمان خراش است.

  • Google Search Console یا کنسول کنسول گوگل را به منظور ارزیابی عملکرد جستجوی ارگانیک وب سایت نصب کنید.
  • آنها از کلمات کلیدی به گونه ای در محتوا استفاده می کردند تا الگوریتم های موتور جستجو را فریب داده و بدین ترتین رتبه های بالا را از آن خود کنند.
  • اگر بخواهم بقیه را هم در نظر بگیرم، این عدد بسیار بزرگ تر میشود و شما تا الان باید درک کرده باشید که چه جنگ بزرگی در رابطه با سئو در دنیا وجود دارد.
  • هر‌چه این جایجایی سهل‌تر و آسان‌تر باشد، گفته می‌شود که وبسایت پیمایش یا ناوبری خوبی دارد.
  • اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.

وجود علامت Ad (آگهی) در کنار نتایج نیز، راه تشخیص این تبلیغات از نتایج اصلی است. یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در رابطه با وبسایت شرکت خودتان در نظر داشته باشید، این است که دیدگاه شما باید فراتر از موتورهای جستجو باشد. به بیان دیگر، شما باید به فکر کاربران انسانی باشید که به وبسایت شما می آیند و از محتوای شما استفاده می کنند. البته ممکن است در نگاه اول این موضوع کمی عجیب باشد، اما این نگرش یکی از بهتری روش ها برای بهبود سئو و رتبه بندی در موتور جستجو می باشد. اگر امکان بررسی و تجزیه تحلیل نحوه عملکرد خود را نداشته باشید تمام وقت و انرژی‌ای که برای انجام این مراحل انجام داده‌اید به هدر خواهد رفت. نصب و استفاده از ابزارهای آنالیز وب نظیر گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس یک امر ضروری برای هر وبسایتی است.

نظر

به این ترتیب حتی سایت هایی که در صفحات پایین هستند و کسب و کارشان دیده نشده میتوانند با پرداخت هزینه به گوگل از گوگل ادز بهره ببرند و کسب در آمد داشته باشند. سئو انواع مختلفی دارد که هر نوع از سئو با رعایت اصول و تکنیک هایی خاص شناخته میشود و باید بهترین نوع سئو را برای بهبود سئو سایت استفاده کرد. زمان زیادی باید صرف کنید تا بتوانید سایت مورد نظر و رقبا را بررسی کنید و از بهترین و اصولی ترین تکنیک ها برای سئو این سایت استفاده کنید. اگر قرار باشد هر ماه به سایت ها و شبکه اجتماعی های مختلف هزینه تبلیغات پرداخت کنید این هزینه بسیار بیشتر از هزینه سئو سایت تان میشود و این تبلیغات یز دائمی نیستند و بعد از مدتی کمرنگ میشوند. متن لینک دقیقا مطابق کلمه کلیدی باشد که صفحه‌ای که به آن لینک داده شده است را منعکس کند.

سئو داخلی به فرآیند بهینه سازی صفحات وب سایت جهت رسیدن به نتایج بالای موتورهای جستجو گفته می شود. مواردی از قبیل محتوا، کلمات کلیدی، آدرس صفحات، تصاویر و ده ها استراتژی دیگر در سئو داخلی پیاده سازی می شود. به معنای ساده بهبود روند افزایش ویزیت و مشاهده کاربران از طریق جستجوهای مرتبط با سایت شما. هرچند صفحات سایت شما در نتایج جستجو بیشتر دیده شود احتمال جذب مشتری و در معرض دید بودن افزایش پیدا میکند. هنگام بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید تا اصول رتبه بندی موتورهای جستجو رعایت شود و در عین حال کاربران خود را راضی نگه دارید.

چه کسی باید سئو سایت ما را انجام دهد؟

بادوام و پایدار بودن در این کار دشوار است و به مهارت خاصی نیاز دارد اما به این معنا نیست که نتوانید در آن موفق شوید، فقط کافی است بتوانید بعد از سئو جایگاه خود را با تولید مداوم محتوا در گوگل حفظ کنید. نوع دیگری از سئوکار هم وجود دارد که به آن کلاه خاکستری می‌گویند. در واقع سئوکار کلاه خاکستری تلفیقی از سئوکار کلاه سفید و سئوکار کلاه سیاه است.

هدف آن پاسخگویی مستقیم به سوال کاربر در صفحه نتایج جستجو است. اگر کلمه کلیدی هدف شما «بهترین استراتژی بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک» است، استفاده از آن در تمام عناصر داخلی ذکر شده در بالا، کار عاقلانه ای نیست. گوگل بسیاری از پیشنهادات خود برای کلمات کلیدی را مستقیماً در صفحه نتایج جستجو ارائه می دهد. ویژگی ها و بخش هایی مانند Google Autocomplete، People Also Ask یا Related Searches می توانند منبع خوبی برای کلمات کلیدی های جدید باشند. نیازی به دانستن همه فاکتورهای سئو و الگوریتم های گوگل در رتبه بندی سایت ها ندارید.

کلمه کلیدی چیست؟

قبل از شروع هر کاری سایت خود را در دو ابزار بسیار مهمی که گوگل آن‌ها را ارائه کرده ثبت نمایید. در تبلیغات اینترنتی شما با صرف هزینه می‌توانید برای کسب‌وکار خود ترافیک کسب کنید و به صورت مصنوعی و موقت خروجی شبیه سئو داشته باشید. چندین سال متوالی است که گوگل با فاصله‌ی بسیار زیادی نسبت به رقبای خود یعنی yahoo و bing و… در رتبه نخست استفاده توسط کاربران اینترنت در جهان شناخته می‌شود. نمونه بارز و کاملا شناخته شده موتورهای جستجوگر گوگل است که دیگر بعید است که با اینترنت آشنا باشید ولی حداقل یکبار هم از آن استفاده نکرده باشید. پس توصیه می‌کنیم حتماً از همین امروز با برنامه‌ریزی دقیق، برای آینده کسب و کار اینترنتی خود و تاکیدا روی سئو سرمایه‌گذاری کنید، که این سرمایه‌گذاری می‌تواند مالی و یا افزایش دانش شما در این حوزه باشد.

شما عزیزان می توانید برای آموزش سئو از طریق سایت ahrefs.comبه وبلاگ این سایت رفته با کمی حوصله برای ترجمه متون آن اصول سئو را تا حد قابل قبولی بیاموزید. بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، مقوله جدیدی نیست و بیش از دو دهه است که در سراسر جهان به آن پرداخته می شود، اما در چند سال اخیر به عنوان یک حرفه پرطرفدار شناخته شده و پیشرفت های زیادی کرده است. توجه داشته باشید که رتبه سایت ها در موتور جستجوی گوگل هر لحظه در حال تغییر است با این حال شما با استفاده از یکسری ابزار می توانید رتبه سایت خود را در گوگل به دست بیاورید که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم. این مهم ترین اقدامی است که برای جلوگیری از موفقیت اسپمرها انجام می شود. بیشتر اوقات رقبا با هدف سئو منفی با ایجاد پیوندهای بی کیفیتو با تعداد زیاد سعی در تخریب سئو سایت شما را دارند. بسیار مهم است که بدانید چه کسی در حال ایجاد پیوند یا تغییر مسیر به وب سایت شما است.

تحقیق کلمه کلیدی باعث می‌شود که شما راحت‌تر، به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید و بینشی عمیق از نحوه جستجوی کاربر هدف خود پیدا نمایید. آنالیز رقبا شامل تحقیق در مورد محتوا، لینک‌سازی، کلمه کلیدی،… که رقبای حوزه کسب و کار شما استفاده کرده‌اند تا به رتبه و جایگاه بالایی برسد. با این کار متوجه می‌شوید که رقبا برای اینکه یک جایگاه مناسب در یک کلمه کلیدی کسب کنند، به چه میزان تولیدمحتوا کرده‌اند و در این راه چه لینک‌سازی‌های داخلی و خارجی انجام داده‌اند. ، یک تکنیک ناوبری است که برای کمک به موتورهای جستجو و کاربران، در درک رابطه بین صفحات استفاده می شود. Breadcrumb نشان می‌دهد که شما در کدام صفحه و در کجای وبسایت قرار گرفته‌اید.

از پنل گوگل وبمستر شما میتوانید انتقال سایت و تغییر دامنه را اطلاع دهید به شرطی که مالکیت هر دو دامنه را حفظ کنید. در تاریخ 5 مارس سایت Moz الگوریتم محاسبه اعتبار دامنه را به روزرسانی کرده است و تقریبا تمام سایت ها با افت یا تغییرات شدید مواجه شدند. در نتیجه این عدد به تنهایی معیار مناسبی برای سنجش اعتبار سایت شما نیست و مقایسه آن با اعتبار سایت های رقیب میتواند معیار دقیق تری باشد. برای پیاده سازی بخش سوالات متداول یا هر مدل نشانه گذاری دیگری پیشنهاد میکنیم از افزونه ها استفاده نکنید. اگر قادر به کدنویسی هستید خودتان در سایت اجرا کنید در غیر اینصورت به یک متخصص ارجاع دهید تا این کار را به درستی و متناسب با اهداف شما انجام دهد. و اینکه وبمستر سایت من بخش اسکیما فکر کنم ارور های زیر رو داره برای رفع چیکار باید انجام بدم ؟ اگر میشه یه ای دی بدید گفتگو کنم هزینه ای هم بود واریز میکنم.