سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت آپدیت 2022

شما باید تمامی فاکتورهای داخلی سایت خود را برای موتور جستجو و کاربران بهینه سازی کنید. سئو داخلی در صورتی در بهبود رتبه بندی سایت شما تاثیرگذار است که محتوای ساختاریافته، یونیک(غیر کپی)، باکیفیت و خاص را به مخاطبین ارائه کند. بهینه سازی موتور جستجو برای کسب و کارهای کوچکی که میخواهند در بازار آنلاین رقابت کنند اهمیت بسیار زیادی دارد. بیشتر کسب و کارهای کوچک بودجه های بازاریابی دیجیتال کمی دارند. اگر چه ممکن است نتوانند با شرکت های بزرگ در زمینه تبلیغات رقابت کنند، اما باز هم سئو می تواند تاثیر خوبی بر روی کار آن ها داشته باشد. هر شرکت، فارغ از اندازه اش می تواند بهینه سازی موتور جستجو را تقویت کرده و سئو خو را بهبود بخشد.

  • یکی دیگر از عوامل خارج از صفحه که در سئو نقش دارد، رقبای شما و رتبه آن‌ها در گوگل است.
  • Seo فرایند بهبود و افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وبسایت در موتورهای جستجو می باشد.
  • ویژگی ها و بخش هایی مانند Google Autocomplete، People Also Ask یا Related Searches می توانند منبع خوبی برای کلمات کلیدی های جدید باشند.
  • وقتی مطلب شما به درد کاربر نخوره و صرفا با یه سری جملات بی سر و ته و بی معنی مواجه بشه، گوگل اصلا جایگاه خوبی به شما نمیده.
  • به گونه‌ای که حتی اگر صفحات یتیم شما در نقشه سایتتان فهرست شده باشند، همچنان برای سئو یک مشکل بحساب می‌آیند.
  • به عبارت دیگر، اگر شما یک وب سایت دارید و هدف، جلب بازدیدکنندگان محلی از فروشگاه آنلاین شما است، باید وب سایت خود را برای سئوی محلی بهینه کنید.

حالا در هر حوزه و هر مبحثی در SEO هم این مورد فرقی نخواهد داشت. برای تست این مورد ابتدا فایل robots.txt سایت خود را بررسی کنید و یا از بخش Blocked Resources گوگل وبمستر تولز اگر بخشی از سایت شما برای خزنده‌های گوگل محدود شده بود را پیدا کنید و نسبت به رفع آن سریعاً اقدام کنید. تحلیل‌های بسیار بی‌نظیر و حرفه‌ای با این ابزار می‌توان انجام داد که حتی استراتژی‌های مخفی شرکت‌ها و سایت‌های بزرگ را به صورت کاملاً دقیق می‌توان کشف کرد و از آن به سود خود استفاده نمود. در حدود ۵۰ درصد از جستجوها در گوگل به کسب‌وکارهای محلی اختصاص دارند.

تأثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟

اعتبار یک دامنه به میزان گسترده بودن نام آن دامنه در میان دیگر وب‌سایت‌ها مربوط می‌شود. به طور مثال این فهرست را مانند یک کتابخانه غول پیکر در نظر بگیرید که در آن کتابدار با شناختی کلی از تمامی کتاب ها، کمک میکند تا آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید. و همین امر باعث میشود تا در گوگل نیز از رنک بهتری برخوردار بشید. بالا رفتن بازدیدکنندگان رابطه کاملا مستقیمی با فروش یا معامله شما دارد. ناگفته نماند که گوگل از مقالاتی که دائما بروز و آپدیت می‌شوند، از مقالات همیشه سبز یا یاد می‌کند و ارزش و بهای بالایی برای آنها لحاظ خواهد کرد. پرداخته است که حتما پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مقاله ارزشمند را از دست ندهید.

این بار، محتوا چنان جالب و جذاب بود که شما 10 دقیقه زمان برای خواندن آن صرف کردید. کلیت این اتفاق به موتور‌های جستجو (ازجمله گوگل) می‌فهماند که رتبه 2 نسبت به رتبه 1 مطالب مفید‌تری را در اختیار کاربر گذاشته است. بک لینک‌ها همیشه در مبحث سئو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند. اما الگوریتم پنگوئن گوگل، طی یکی از بروز رسانی‌های خود، بساط لینک سازی‌های غیر‌طبیعی (لینک‌هایی که برای دستکاری رتبه صفحات ایجاد می‌شوند) را بر‌چید و اینگونه بود که کیفیت بر کمیت ارجحیت پیدا کرد. بعد از این بروز رسانی گوگل، سایت‌هایی که با استفاده از لینک‌های Sitewide قصد سئو‌ی کلاه سیاه داشتند، پنالتی شدند و امروزه دیگر شاهد چنین لینک سازی‌هایی نخواهیم بود. در گذشته اگر وب سایتی پنالتی می‌شد، تمام کلمات کلیدی‌اش رتبه خودشان را از دست می‌دادند و دیگر در صفحات نتایج جستجو نمایش داده نمی‌شدند؛ اما در سال 2017، گوگل در یکی از بروز رسانی‌هایش تغییراتی را در این خصوص اعمال کرد.

آکادمی آموزشی نوین

هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظرتان برای کسب رتبه را پیدا کردید، باید با ارزیابی میزان رقابت در آنها دریابید که این کار چقدر سخت است. معمولاً این موضوع با معیاری به نام دشواری کلمه کلیدی بیان می شود. آنها از کلمات کلیدی به گونه ای در محتوا استفاده می کردند تا الگوریتم های موتور جستجو را فریب داده و بدین ترتین رتبه های بالا را از آن خود کنند. از آن زمان تاکنون، فرایند جستجوی کلمات کلیدی بسیار پیچیده تر شده است. در این فصل، یاد میگیرید که چگونه موضوعات مورد نظر خود را یافته و چگونه کلمات کلیدی سودآوری را که می توانید برای آنها رتبه کسب کنید، پیدا کنید.

توییتر روابط عمومی جستجوی گوگل (Google SearchLiaison)

ببینید مهم اینه که UX دچار مشکل نشه، وگرنه به خودی خود از نظر تعداد لینک‌ها مشکلی پیش نمیاد. از نظر زمانی هم، معمولاً ظرف 1 ماه می‌تونید نتیجه کلی رو تحلیل کنید، هر چند تاثیرگذاری این کار ظرف یک هفته هم خودش رو نشون میده. اگر روی سرعت سایتتون تاثیری نداشته باشه (یعنی کند نشه سایتتون) مشکلی پیش نمیاد.

موتور‌های جستجو نتایج بدست آمده را بر اساس الگوریتم‌هایی مخصوص، در قالب یک فهرست لیست می‌کنند. در حال حاضر، تعداد زیادی از این موتور‌های جستجو موجود هستند که شناخته شده‌ترین آن‌ها گوگل است. در کنار گوگل، بینگ و یاهو نیز نمونه‌هایی از محبوب‌ترین موتور‌های جستجو هستند. همیشه به خاطر داشته باشید که لینک سازی یکی از بزرگترین بخش های سئو سایت به شمار می رود و همواره به آن نیاز خواهید داشت. برخی از کارشناسان سئو سایت، لینک سازی را سخت ترین کاری که در زمینه بهینه سازی سایت وجود دارند، می دانند.

فعالیت‌هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب‌گذاری و دسته‌بندی موضوعی، لینک‌سازی داخلی و … را می‌توان بخش مهمی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. سایت‌ها و صفحات زیادی در سطح وب وجود دارند که محتوایی مفید و کاربردی را ارائه کرده‌اند ولی هرگز شانسی برای حضور در صدر نتایج جستجو ندارند! چرا که به جنبه‌های دیگر سئو توجه نکرده و زحمات خود را هدر داده‌اند، در نتیجه رقبا با محتوایی ضعیف‌تر، بازدید و فروش بیشتری کسب می‌کنند. قطعا سئو و بهینه‌سازی صفحات به راحتی می‌تواند رتبه و جایگاهی مطلوب برای سایت در نتایج جستجو به همراه داشته باشد.

اگر نمیدانید اهداف سئو چیست میتوانید به متن ابتدای مقاله مراجعه کنید و کمی با دقت تر این مقاله را مطالعه کنید. اگر میخواهید تکنیک های بیشتری از سئو کلاه سیاه از انواع سئو را آموزش ببینید میتوانید به صفحه سئو کلاه سفید سیاه مراجعه کنید و مقاله جامع ما را مطالعه کنید. وقتی صحبت از سئو می شود ، همه به دنبال دستیابی سریع به سود و کسب رتبه بالاتر در جستجو گوگل هستند و اغلب “سئو کلاه سیاه یا black hat SEO” اولین چیزی است که به ذهن خطور میکند.