سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما

البته همون اول به توصیه شما نقطه صفر سئو رو خریدم اما هنوز کامل نگاه نکردم. دوره جامع سئو بیش از 50 ساعت ویدیوی آموزشی در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مشاهده کل ویدیوها و تمرین کردن آنها نزدیک به 2 ماه زمان نیاز خواهید داشت. برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو علاوه بر دانش و مهارت به تجربه هم نیاز داریم که تنها با اجرا بر روی پروژه‌های واقعی و آزمون و خطا به دست می‌آید.

  • ما در سئو برای اینکه سایت را از تمام جهات مختلف، بهینه سازی کنیم، باید مسیر برخی از صفحات را تغییر دهیم.
  • به بیانی دیگر، نقشه سایت یک فایل XML است که با URLهای صفحات یک سایت پر شده است و حکم آرشیوی از تمام صفحات و محتویات سایت را دارد.
  • در این روش، ترافیک و تعامل بازدید کنندگان با یک سایت در طول سه ماه گذشته سنجیده می‌شود.
  • می‌توانید با تمرکز بر کلمات کلیدی که می‌توانند نتایجی را برای شما به ارمغان بیاورند، در زمان صرفه‌جویی زیادی کنید، حتی اگر هنوز قدرت زیادی ندارید.
  • پس بهتر است به جای آن که هزینه برای تبلیغ کسب و کارتان در سایت های دیگر انجام دهید سعی کنید بیشتر روی سئو سایت تان تمرکز کنید تا با پرداخت هزینه معقولانه سود چند برابری کسب کنید.
  • البته بعضی از افراد صفحه مقاله را تبدیل به زباله‌دان می‌کنند!

این نکته را تقریباً همه پذیرفته‌اند که بزرگترین و ارزان‌ترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود. کم نیستند کسانی کهموتور جستجو وگوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند. مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع).

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

تاکید موتور‌های جستجو بر هر فاکتور و معیار، بسته به مطلبی که شما جستجو کردید متفاوت خواهد بود. برای مثال، در جستجو‌ی موضوعات روز و اخبار، تازه و جدید بودن محتوا نقش اساسی در رتبه بندی صفحات دارد؛ درحالیکه در جستجو‌ی تعاریف یک واژه در فرهنگ لغت، این چنین نیست. این معیار‌ها بر اساس دستور‌العمل‌هایی که برای عموم در دسترس هستند مشخص و تعیین می‌شوند. هر‌چه این معیار‌ها در تولید یک محتوا و ساختار کلی یک وب سایت بیشتر رعایت شوند، الگوریتم‌های موتور‌های جستجو رتبه‌های بهتری به آن صفحات اختصاص می‌دهند.

۴. افزایش سرعت سایت

این موتور جستجو میخواهد تمام اطلاعات موجود در فضای دیجیتال را به شیوه ای دسته بندی کند تا کاربری که به این اطلاعات نیاز دارد، به راحت ترین شیوه و با سریع ترین زمان، به آن برسد. وقتی هدف شما با هدف گوگل مشترک شود، میتوانید به رتبه گرفتن سایت در نتایج امیدوار باشید. سپس می توان اقدامات لازم برای بهبود دیده شدن و افزایش ترافیک Organic را انجام داد که یکی از مهم ترین این اقدامات، افزایش رتبه سایت در نتایج موتور های جستجو برای کلمات کلیدی هدف بدست آمده است.

سئو منفی Negative SEO

نتایجی که پس از جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود نقش مهمی در فرآیند شناخت و تصمیم‌گیری او بازی می‌کند. با توسعه مداوم فناوری و ظهور دستگاه های جدید که افراد برای جستجوی خود از آنها استفاده می کنند نرخ جستجو هیچ وقت کاهش نمی یاد. بنابراین، همیشه باید به توسعه و سئو سایت خود ادامه دهید تا به صدر نتایج جستجو برسید.

عمل مورد نظر شما، بسته به نوع وب سایت و فعالیت شما متفاوت است. مثلا اگر شما از سایتتان برای فروش محصولات استفاده می‌کنید، عمل مورد نظر شما خرید کردن خواهد بود. البته این هدف اصلی شماست و ممکن است در مسیر رسیدن به این هدف، اهداف کوچکتری تحقق یابند؛ مثل وارد شدن به یک صفحه خاص، پر کردن یک فرم به خصوص و یا ثبت نام در سایت و ایجاد یک حساب کاربری. اما این رویه در سال 2013 با شروع به کار الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل تغییر کرد. از آن پس، بجای در نظر گرفتن کلمات کلیدی، گوگل موضوع کلی صفحه را درک می‌کند؛ آن هم به طریقی بسیار شبیه به انسان.

با وجود شبکه اطلاعاتی عظیمی مثل اینترنت، ممکن است بتوانیم مطالب مورد نیازمان را به طور رایگان پیدا کنیم. در قدم بعدی به تمام آن آموزش‌ها مسلط شویم و نیز چند بار آن‌ها را بکار ببریم تا علاوه بر تسلط بر انجامشان، نتیجه را خود تجربه کنیم. درصورت داشتن چنین زمان، صبر و استقامتی، بله می‌شود رایگان سئو شد. Google AdSense نیز شبکه‌ای است که توسط گوگل ساخته شده و آگهی دهندگان را به منتشر کنندگان آگهی وصل می‌کند. به این شکل که، دارندگان وبسایت در Google AdSense ثبت نام کرده و با این کار اعلام می‌دارند که برای نصب آگهی‌های گوگل در سایتشان داوطلب هستند. گوگل نیز متناسب با محتوا و مضمون سایت‌های داوطلب، تبلیغاتی را برای به نمایش درآمدن در آن سایت‌ها، انتخاب می‌کند.

البته ناگفته نماند روش دیگری میز موسوم به کلاه خاکتری نیز وجود دارد که ترکیبی از روش‌های کلاه سفید و سیاه است و توسط برخی از سئوکاران حرفه‌ای استفاده می‌شود. مراحل سئو در یک سایت شامل سئو تکنیکال، سئو آن پیج و سئو آف پیج است که این مراحل در کنار هم می تواند رشد قابل توجهی برای سایت شما ایجاد کنند. سئوی سایت ارزان است؛ درواقع اگر شما خودتان سئو سایتتان را به عهده داشته باشید هزینه‌ی چندانی برای شما نخواهد داشت. امروزه بسیاری از تجارت‌ها و کسب و کارهای مختلف وارد قالب آنلاین شده‌اند و حتی فعالیت‌های متعدد افراد هم در… اگر در حال ساخت و استفاده از یک سایت باشید، حتماً نام لینک سازی داخلی را به‌عنوان یک مهارت برای…