شخصی سازی محتوا: چیست؟


آیا مشتریان هنگام جستجوی ،ب و کار شما یا بازدید از وب سایت شما، محتوای مرتبط و آموزنده را پیدا می کنند؟

چگونه می‌تو،د تجربه یکپارچه‌تری و عاری از اصطکاک از ابتدای سفر فروش ایجاد کنید؟

ایجاد تجربیات م،ی‌دار از طریق محتوای شخصی‌سازی‌شده، مک، عالی برای شروع است.

اگر به طور مداوم استراتژی تجربه مشتری خود را آزمایش، تجزیه و تحلیل و اصلاح نکنید، در خطر از دست دادن پایگاه مشتری فعلی و بالقوه خود هستید.

یکی از جدایی ناپذیرترین اجزای تجربه مشتری، بازاریابی محتوا است.

با این حال، بسیاری از بازاریابان محتوا از ایجاد محتوای مرتبط و مفید غفلت می‌کنند و در عوض بر این موضوع تمرکز می‌کنند که چگونه محتوا به ،ب‌وکارشان سود می‌رساند تا مشتری.

در این پست، محتوای شخصی‌سازی‌شده دقیقاً چیست، چگونه برای کاربر نهایی مفید است، نمونه‌هایی از شخصی‌سازی و نحوه ایجاد یک استراتژی شخصی‌سازی محتوا موفق را بررسی خواهیم کرد.

بیا شروع کنیم.

محتوای شخصی شده چیست؟

مشتریان خواهان شخصی سازی در هر جنبه ای از زندگی هستند – از ترجیحات ،یدشان گرفته تا انواع غذاهایی که می خورند و سبک های دکوراسیون خانه که می خواهند.

آن‌ها بیشتر وقت و پول خود را صرف محصولات و خدماتی می‌کنند که با ترجیحات، خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها مطابقت دارد.

به ،وان مثال، فرض کنید در حال ،ید چکمه‌های زمست، سیاه در وب‌سایت یک ،ده‌فروش هستید و چندین صفحه محصول با چکمه‌های مختلف را مشاهده می‌کنید، اما در واقع چیزی نمی‌،ید.

وقتی از صفحه خارج می‌شوید، بعداً یک ایمیل تبلیغاتی برای 20٪ تخفیف برای کت‌های زمست، ،ده‌فروش برای شما ارسال می‌شود.

در این مثال، ممکن است ایمیل ،ده فروش را نادیده بگیرید و حتی اشتراک خود را به طور کامل از لیست ایمیل آن لغو کنید، زیرا محتوای نامربوط به شما ارائه می شود.

این مثال به جای اینکه کاربر را به سمت پایین تر از قیف فروش سوق دهد، سفر کاربر را متوقف می کند.

ارائه محتوای جذاب بر اساس ترجیحات ،ید از پیش تعیین شده مشتری و مواردی که واقعاً به دنبال آن هستند، یک استراتژی ارزشمندتر بود.

موردی برای ایجاد استراتژی شخصی سازی محتوا

استراتژی شخصی‌سازی محتوا مست،م استفاده از بینش‌های آنلاین مصرف‌کننده برای ارائه محتوای مرتبط است.

با نظارت و تجزیه و تحلیل مداوم این داده ها، برندها به ،ه خود می توانند علایق و انگیزه های کاربران نهایی خود را بهتر درک کنند.

ارائه اطلاعات مرتبط و به موقع تجربه کاربر آنلاین را بهبود می بخشد و منجر به تبدیل و فروش بالاتر می شود.

تحقیقات نشان می دهد که 80% مشتریان به احتمال زیاد از شرکتی ،ید می کنند که تجربه ای متن، ارائه می دهد و نیاز به استراتژی بازاریابی محتوای شخصی سازی شده را بیشتر می کند.

نتایج شخصی‌سازی محتوا برای ،ب‌وکارها نیز قابل لمس است.

نود و هفت درصد بازاریابان افزایش قابل اندازه‌گیری تلاش‌های شخصی‌سازی خود را گزارش می‌دهند.

علاوه بر این، یک مطالعه جداگانه نشان داد که 51% ،ده فروشان با استراتژی شخصی سازی انتها به انتها 300٪ ROI یا بیشتر ،ب ،د.

دانستن شخصی سازی می تواند نرخ تبدیل را بهبود بخشد، بازاریابان محتوا چگونه می توانند این تلاش را بهبود بخشند؟ در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

چگونه می توانم محتوای خود را شخصی سازی کنم؟

ایجاد محتوای فردی از نظر تئوری ایده آل به نظر می رسد، اما چگونه ،ب و کار شما می تواند به طور موثر این تلاش را انجام دهد؟

به ،وان یک بازاریاب باهوش، باید عوامل جمعیت شناختی و شخصیت های هدف ایده آلی که مخاطبان شما را تشکیل می دهند را درک کنید.

مخاطب شما احتمالا خواسته ها و نیازهای متفاوتی دارد.

با فکر ، به مثال قبلی چکمه های زمست، و اعمال آن برای مخاطبان، اعضای مختلف مخاطبان شما احتمالاً بودجه، ترجیحات سبک و کاربردهای متفاوتی برای چکمه ها دارند.

اینجاست که ت،یم بندی مخاطبان وارد عمل می شود.

چه ،ب و کار شما از Google Analytics، سرویس تجزیه و تحلیل وب دیگر یا یک راه حل نرم افزار شخصی سازی استفاده کند، می تو،د بخش های مخاطبان خود را به گروه ها ت،یم کنید.

با تفکیک بخش‌ها و رفتارهای مخاطبان، انواع محتوایی که هر گروه بیشتر با آن درگیر می‌شود و چه چیزی بهترین طنین‌انداز را خواهد داشت را بهتر درک خواهید کرد.

این بینش‌های رفتار کاربر عبارتند از:

به طور کلی می توان از چهار روش برای ت،یم بندی مخاطبان استفاده کرد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

شخصی سازی جمعیت شناختی

شخصی‌سازی جمعیت‌شناختی مست،م ت،یم‌بندی مخاطبان بر اساس ،یب جمعیتی و سایر عوامل رفتاری است. این ممکن است شامل هدف قرار دادن یک مشتری بر اساس آنها باشد:

  • سن.
  • جغرافیا.
  • زبان.
  • ،ت.
  • ،وان شغلی
  • دستگاه های مورد استفاده
  • مرورگر.
  • وضوح صفحه.
  • دسته دستگاه (رومیزی، موبایل، تبلت و غیره).
  • و بیشتر.

شخصی‌سازی جمعیت‌شناختی می‌تواند به ارائه اطلاعات مرتبط‌تر کمک کند، اما این نباید تنها راهی باشد که ،ب‌وکارتان مخاطبانتان را ت،یم‌بندی می‌کند.

شخصی سازی مبتنی بر شخص

هر ،ب و کاری باید درک قوی از شخصیت ،یدار ایده آل خود داشته باشد – از ظاهر مشتری هدف گرفته تا نحوه ،ید، کار و رفتار آنها.

شخصی‌سازی مبتنی بر شخص، سطحی عمیق‌تر از درک اطلاعات جمعیتی مخاطبان است.

این امر مست،م درک محرک های ،ید، نقاط دردناک و چالش ها و نقش کاربر در تصمیم ،ید است.

برای ،یدهای پیچیده تر، احتمالاً چندین شخصیت کلیدی وجود دارد که می خواهید برای آنها محتوا تولید کنید.

شخصی سازی محتوا برای هر تصمیم گیرنده کلیدی به شما این امکان را می دهد که با مخاطبان گسترده تری از ذینفعان ارتباط برقرار کنید و به نگر، های آنها به طور موثرتری رسیدگی کنید.

به ،وان مثال، یک پیشنهاد مالی ارشد (CFO) ممکن است بخواهد بیاموزد که چگونه می تو،د مشکلات آنها را با هزینه کمتری حل کنید. یک مدیر ممکن است بر سهولت استفاده، آموزش و اجرا تمرکز کند.

هر شخصیت نقطه درد متفاوتی خواهد داشت. این به ،ب و کار شما بستگی دارد که توضیح دهید چگونه می تو،د این نقاط دردناک مختلف را برای هر یک از ذینفعان حل کنید.

برای به دست آوردن این سطح عمیق تر از اطلاعات، از مشتریان خود بخواهید که یک نظرسنجی آنلاین مختصر پس از ،ید پر کنند.

نظرسنجی آنلاین را کوتاه نگه دارید؛ هر سوال پرسیده شده باید هدفی برای ارزیابی مشتری یا ،ب و کار شما داشته باشد.

شما همچنین می تو،د از طریق تلاش های بازاریابی ایمیلی خود پروفایل های مشتری بسازید. از مشتریان خود بخواهید در طول فرآیند پرداخت، ایمیل های شما را انتخاب کنند.

به مشتریان اجازه دهید تنظیمات برگزیده ایمیل خود را انتخاب کنند، از نوع محتوایی که می خواهند از ،ب و کار شما دریافت کنند تا تعداد ایمیل هایی که می خواهند از شما دریافت کنند.

این بینش ها به شما کمک می کند تا انواع محتوایی که مشتریان شما می خواهند از شما دریافت کنند را تشخیص دهید.

شخصی سازی سفر ،یدار

ارائه محتوا بر اساس جایی که کاربران در قیف فروش هستند بسیار مهم است.

به ،وان مثال، اگر مشتری ،ب و کار شما را از طریق جستجو پیدا کرد، احتمالاً در مرحله آگاهی است و شما را با رقبا مقایسه می کند.

آنها به دنبال اطلاعات بیشتر برای کمک به تصمیم گیری ،ید خود در این مرحله هستند.

یک ،ب و کار ممکن است از به اشتراک گذاری محتوا در قالب یک پست وبلاگ، ویدیو یا محتوای اجتماعی در مرحله آگاهی بهره مند شود.

اگر مشتری قبلاً با شما ،ید کرده است، محتوای شخصی‌سازی‌شده‌تری می‌خواهد.

در مثال ،ده‌فروشی قبلی، اگر مشتری قبلاً چکمه‌های مشکی را از شما ،یده باشد، ممکن است با یک پیام کوتاه 15٪ تخفیف دوباره از شما وسوسه شود.

وقتی تیم بازاریابی دیجیتال شما محتوای قانع‌کننده‌ای ایجاد می‌کند که علاقه ،یدار و مرحله فروش را پیش‌بینی می‌کند و مطابقت دارد، شانس تبدیل را افزایش می‌دهید و سرنخ‌های واجد شرایط بیشتری را جذب می‌کنید.

بینش محتوا همچنین بازاریابان دیجیتال و تیم‌های فروش را قادر می‌سازد تا بهتر بفهمند چه محتوایی بیشترین تأثیر را دارد، بنابراین می‌تو،د تقویم محتوای خود را بهتر تنظیم کنید و رویکرد فروش خود را زم، که زمان برقراری ارتباط است چارچوب‌بندی کنید.

شخصی سازی ویژه فردی

سه رویکرد فوق الذکر برای محتوای شخصی سازی شده به ارتقای استراتژی شخصی سازی شما کمک می کند. با این حال، شما همچنان در حال تولید محتوای بازاریابی برای مخاطبان هدف بیشتری هستید.

مشتریان می‌خواهند بیش از یک عدد احساس کنند.

نظرسنجی Adobe نشان داد که 42% مصرف کنندگان می گویند که دیدن محتوای شخصی سازی شده از یک ،ب و کار تا حدودی یا بسیار مهم است. در همین نظرسنجی، 35 درصد از مصرف‌کنندگان اظهار داشتند که تجربیات شخصی‌سازی شده درک آنها از ،ب‌وکار را بهبود می‌بخشد.

واضح است که مصرف کنندگان دیگر تجربیات محتوایی ی،ان را نمی پذیرند.

ت،یم بندی مصرف کنندگان به صورت دستی ممکن است کار دشواری به نظر برسد، به همین دلیل است که ،ب و کارها برای انجام این کار در درجه اول به یادگیری ماشین و فناوری هوش مصنوعی متکی هستند.

از طریق یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، محتوا با استفاده از داده های شخص اول و شخص ثالث ارائه می شود تا نیازهای مصرف کننده را به بهترین نحو برآورده کند.

این نوع سفارشی‌سازی تضمین می‌کند که مصرف‌کننده فقط با محتوای دیجیتالی مرتبط با او ارائه می‌شود. این ممکن است مانند پیشنهادات ویژه، صفحات فرود اختصاصی، توصیه های محصول خاص، ایمیل های شخصی و موارد دیگر باشد.

چند نمونه از شخصی سازی محتوا چیست؟

بسیاری از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نوآوران صنعت، تجربیات کاربری خود را حول شخصی‌سازی شکل می‌دهند.

نتفلی، یک نام خانوادگی رایج و یک سرویس شناخته شده برای بسیاری است.

مانند اشتراک گذاری نتفلی،، شخصی سازی نقش زیادی در رسالت آن دارد.

«توصیه‌های شخصی‌شده در صفحه اصلی Netflix بر اساس عادات مشاهده کاربر و رفتار کاربران مشابه است. این توصیه‌ها که برای مرور کارآمد سازمان‌دهی شده‌اند، به کاربران امکان می‌دهند ویدیوی عالی بعدی را برای تماشا و لذت بردن بدون ورودی اضافی یا بیان صریح مقاصد یا اه، خود پیدا کنند.

Google Discover ابزار دیگری است که به شدت به شخصی سازی متکی است و فید محتوا را بر اساس جستجوهای قبلی کاربر تنظیم می کند.

محتوایی که سطوح منحصر به فرد است و سیستم‌های خودکار Google معتقدند مطابق با علایق افراد است.

به ،وان مثال، اگر اغلب به دنبال امتیازهای ورزشی یا شانس پیروزی تیم فوتبال مورد علاقه خود در بازی بعدی خود هستید، احتمالاً فید پر از محتوای ورزشی خواهید داشت.

هر دوی این شرکت ها از یادگیری ماشینی و الگوریتم های پیچیده برای هدایت تلاش های شخصی سازی خود استفاده می کنند.

در حالی که ا،ر ،ب و کارها نمی توانند استراتژی های شخصی سازی خود را در همان سطح نتفلی، یا گوگل اجرا کنند، راه حل های شخصی سازی می تواند به پر ، این شکاف کمک کند.

شخصی سازی به جایی نمی رسد

تقاضا برای شخصی‌سازی در حال افزایش است و بازاریابان بیشتری به مزایای تمرکز تلاش‌های خود بر بهبود تجربه مشتری خود پی می‌برند.

نتفلی،، اسپاتیفای، گوگل، نایک، آمازون و شرکت‌های بزرگ دیگر نمونه‌های بارز ،ب‌وکارهایی هستند که در شخصی‌سازی محتوا عالی هستند. ،ب و کارهای دیگر نیز در هیئت مدیره هستند.

یک سوم سازمان ها در حال حاضر بیش از نیمی از بودجه بازاریابی خود را صرف شخصی سازی محتوای دیجیتال می کنند. و 97% سازمان ها قصد دارند بودجه شخصی سازی خود را در پنج سال آینده حفظ یا افزایش دهند.

نیازهای مشتریان را برآورده کنید، محتوای گسترده را متوقف کنید، و تلاش‌های شخصی‌سازی محتوای خود را برای بهبود تجربه مشتری (و ROI) خود توسعه دهید یا افزایش دهید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Dean Drobot/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/content-personalization-what-is-it/467198/