نقشه سایت sitemap چیست اهمیت سایت مپ در سئو-سئو خاکستری

اگر روی علامت سوال گزینه نقشه سایت کلیک کنید قادر خواهید بود، سایت مپ یا سایت‌ مپ‌های خود را ببینید و از صحت آن مطمئن شوید. فایل نقشه سایتی که در دایرکتوری ذخیره شده است، تنها می‌تواند آدرس‌هایی را نشان دهد که در آن دایرکتوری یا زیر دایرکتوری‌های آن ذخیره شده‌اند. آدرس‌های موجود در دایرکتوری‌های موازی، دایرکتوری‌های والد، Subdomain های مختلف یا آن‌هایی که از پروتکل متفاوت استفاده می‌کنند مرجع‌های معتبری نیستند. ذخیره کردن نقشه سایت در دایرکتوری ریشه می‌تواند از به وجود آمدن مرجع نامعتبر جلوگیری کند. فایل نقشه سایت باید به صورت UTF-8 باشد و از کاراکترهای entity-escaped در URL استفاده شود (به عنوان مثال جایگزین کردن کاراکتر “&” با کاراکتر “&” در آدرس‌های داینامیک).

  • برای شروع کافی است تا به صفحه اصلی این افزونه در پیشخوان وردپرس خود بروید.
  • نقشه سایت HTML که مخفف Hypertext Markup Language است، مخصوص کاربران و مخاطبانی ست که از وب‌سایت بازدید می‌کنند.
  • سایت شما دارای آرشیو بزرگی از صفحات محتوایی است که جدا شده یا به خوبی به یکدیگر لینک نشده‌اند.

با اینکه نقشه سایت XML تضمینی برای پایش و ایندکس صفحات به شمار نمی رود، اما ساخت و ثبت آن در گوگل سرچ کنسول موجب افزایش شانس انجام این کار می گردد. حتما لیست صفحاتی که باید در گوگل ثبت شوند را در نقشه سایت خود قرار دهید. فرض کنید در وب‌سایت خود پست تایپ‌های مختلفی دارید؛ مانند نوشته‌ها، برگه‌ها، محصولات و نمونه کارها. به عنوان مثال شما می‌خواهید برگه‌ها، نوشته‌ها و محصولاتتان در گوگل نمایش داده شوند. زیرا این صفحه ارزش و محتوای چندان خوبی ندارد و این مسئله باعث می‌شود که در مجموع رتبه سایت شما کاهش پیدا کند. حتی اگر در وب­سایتتان فایل نقشه سایت XML نداشته باشید موتور جستجوی گوگل می­ تواند urlهای شما را پیدا کند و شما با ارائه این فایل به گوگل کمک می ­کنید urlهای با کیفیت را زودتر کرال و ایندکس کند.

تاثیر نقشه سایت در سئو

برای سئو، یک نقشه سایت XML یک احضاری برای خزنده URLهای لیست شده است. این یک راه درخواست موتورهای جستجو برای بررسی سایت و ایندکس صفحات لیست شده می‌باشد. دقت داشته باشید که از قبل آدرس نقشه سایت را چک کرده و از در دسترس بودن آن اطمینان حاصل کنید. حال کار تمام است و گوگل از آدرس نقشه سایت شما آگاه شده است.

سایت مپ Video

شنیده‌اید که چند جای دیدنی و طبیعت بکر وجود دارد که زیبایی‌اش خیره کننده‌ است و دلتان هوس کرده از این چندجا حتماً دیدن کنید. آدرسش را بلد نیستید، فقط می‌دانید هر کدام در پیچ و خم جاده‌های فرعی قرار دارند و راه سختی در پیش دارید. فقط یک نقشه می‌تواند به شما کمک کند که حداقل در جنگل گم نشوید. توسعه وب سایت یکی از کارهایی است که تلاش می کنم تخصصم رو در اون بالا ببرم، یادگیری تکنولوژی های جدید یکی از چالش هایی است که به شدت به آن علاقمند هستم.

ساختن نقشه سایت و معرفی به گوگل

اما سوال اینجاست که در کنار تجربه کاربری خوب وب سایت و لینک های داخلی بهینه، آیا باز هم نیازی به نقشه سایت HTML خواهد بود؟ تعداد بازدید های نقشه سایت HTML را چک نمایید. اگر خوش شانس باشید، تعداد بازدید از آن بسیار پایین خواهد بود. در غیر این صورت بدین معنا خواهد بود که نیاز به ارتقا تجربه کاربری وب سایت داریم. چرا که کاربران به راحتی توانسته اند محتوای مورد نظر خود را بیابند.