بهینه سازی محتوا چیست؟ سئو محتوا و مراحل تعریف استراتژی-سئو خاکستری

کلمه کلیدی باید به اندازه‌ای باشد که گوگل آن را تشخیص دهد و نباید آنقدر زیاد باشد تا مقاله دچار keyword stuffing شود. برای جلوگیری از این کار بهتر است از کلمه کلیدی مترادف استفاده کنید. تصاویر تاثیر زیادی در سئو سایت دارند، مخصوصا اگر در کنار متن‌ها استفاده شوند.

حتی موتور های جستجو هم به سختی می‌توانند محتوای سایت را رمز گشایی کنند زیرا برخی از المان هایی که به نظر ما انسان ها خیلی واضح می‌آیند، برای ربات های جستجوگر بی معنی هستند. این همان نقطه ای است که داده ساختار یافته اهمیت پیدا می کند. داده های ساختار یافته اطلاعات افزوده ای هستند که شما در کنار یک وب سایت و توضیحات متای آن می‌بینید. نیازی به یادآوری نیست که کپی بودن محتوای متنی چه مشکلاتی در مسیر کسب‌وکار آنلاین شما به وجود خواهد آورد. بسیاری از وبسایت‌ها برای تسریع فرایند تولید محتوا، از محتوای بقیه سایت‌ها کپی‌برداری می‌کنند؛ بدون اینکه از عواقب غیرقابل جبران این رویکرد آگاهی داشته باشند.

  • در برون‌سپاری محتوا نیازی نیست که از اول اصول تولید محتوا و سئو را بیاموزید.
  • داده های ساختار یافته اطلاعات افزوده ای هستند که شما در کنار یک وب سایت و توضیحات متای آن می‌بینید.
  • به همين دليل، قرار است امروز به شما چگونگى نوشتن محتوای مناسب برای سئو را آموزش دهیم.
  • در واقع، استفاده از محتوایی که از قبل دارید، با ممیزی و هرس کردن آن، یکی از مؤثرترین راه‌ها برای کسب سود در سئو است.

یکی از کارهایی که باعث می شود صفحات مهم و هدف شما قدرت بگیرند، لینک دادن از صفحات و محتواهای دیگر به آنها است. این کار علاوه بر اینکه باعث افزایش قدرت و اعتبار صفحات هدف، رفع نیاز کاربر می شود، باعث درک گوگل از آن صفحه نیز خواهد شد. محتوا را نباید فقط به دید فاکتور و عاملی برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که اگرتنها هدفشما از آموزش سئو محتوا و یا تولید محتوای سئو شده، جذب ترافیک بیشتر باشد، نتایج مطلوبی نخواهید گرفت. علاوه بر اینکه شما باید موتورهای جستجو را راضی نگه دارید (تا با دادن رتبه های بالا به شما پاداش دهند)، باید هدف مهم تری در ذهن داشته باشید و آن، راضی نگه داشتن بازدید کنندگان و مشتریان سایتتان است.

سئو سایت آموزشگاهی با 7 تکنیک

این یعنی کلیدواژه خود را تکرار کنید اما تنها در صورتی که حالت طبیعی داشته باشد و کاربر پسند باشد. زیاده‌روی نکنید چون ممکن است در این صورت انباشتگی کلیدواژه برای مطلب رخ دهد. عناوین توصیفی و جذاب می توانند به خوانندگان کمک کنند تا بفهمند پست وبلاگ شما در مورد چیست و از خواندن آن چه چیزی به دست خواهند آورد. کلیدواژه‌های طولانی که اغلب مبنای یک سوال را شکل می‌دهند سبب می‌شود که پست شما بر اهداف خاص مخاطب شما متمرکز باشد. مثلاً کلیدواژه چند کلمه‌ای مثل «چطور یک مطلب برای وبلاگ بنویسیم» در حوزه سئو تأثیر بسیار بیشتری نسبت به کلیدواژه کوتاه «مطلبی برای وبلاگ» دارد. یک قانون سرانگشتی خوب آن است که بر روی یک یا دو کلیدواژه چند کلمه‌ای برای هر مطلب وبلاگ هدف گداری کنید.

استفاده از کلمه کلیدی اصلی و همچنین توضیحات جذابی که کاربر را مجاب به کلیک بر روی لینک کند:

به طور کلی می توان گفت اگر به دنبال موفقیت وب سایت خود هستید، به سئو نیاز خواهید داشت. به زبان ساده می توان گفت که سئو، تلاش برای نمایش وب سایت های مناسب برای افراد مناسب است. دیگه تمرکز روی کلمه کلیدی معنی نداره و باید روی مفهوم کلیدی کار کرد. اگر سوالی در مورد سئوی محتوا داشتید حتما در کامنت ها ازم بپرسید قول میدم سریع جواب بدم. اول اینکه کیفیت ویدیوها باید بالا باشد و در عین حال حجم آن ها را تا حد امکان پایین بیاورید.

اطمینان حاصل کنید که محتوای پست را به طور دقیق توصیف کرده اید. بر روی ۱ یا ۲ کلیدواژه چند کلمه‌ای تمرکز کنید که مطابق با نیاز مخاطب باشد. این کار باعث می شود در زمانی گه عکس به طور کامل لود نشد متن Alt tag نمایش داده شود. به علاوه، چندرسانه ای در جالب و جذاب تر شدن محتوای شما خیلی کمک می کند. و طبق تجربه ما CTR بیشتر معمولاً منجر به رتبه بندی بالاتر می شود.

تولید محتوا سایت

عناوین مرتبط و جالبی ایجاد کنید که شامل کلمه کلیدی هدف شما باشد. یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که وبمسترها و یا محتوانویسان تازه کار دارند، این است که نمی دانند چطور باید درباره یک موضوع، علی الخصوص خارج از تخصص خوب بنویسند. پیشنهاد من این است که اول سایت هایی که مقاله مورد نظر شما را گذاشته اند را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و هر کدام را حداکثر دو بار بخوانید. طبیعتا بعد از خواندن اطلاعات و جزئیات گوناگون، چم و خم آن موضوع دستتان می آید. متاسفانه یکی از اشتباهات رایجی که وبمسترها و محتوانویسان تازه کار دارند، این است که فکر می کنند پلاگین هایی مثل Yoast Seo و Rank Math باعث می شوند تا محتوای شما سئو شود اما واقعیت اینطور نیست.

اما به هر صورت وقتی صفحه محصولی در سایتتان ایجاد می‌کنید چاره‌ای ندارید جز اینکه آن محصول را در یک دسته قرار دهید. می‌تونم بگم از قدم صفر محتوا تا انتشار و رتبه گرفتنش، حداقل باید 8 تا مرحله رو به ترتیب بگذرونی! پس همین که با چند تا نکته بخوای شروع کنی یا این که ویدیوهایی ببینی که کل این فرایند رو برات کامل توضیح نده، نمی‌تونی کارت رو درست انجام بدی و نتیجه بگیری.

دقت کنید که هدف شما این است که به درستی توصیف کنید که موضوع عکس چیست. همچنین باید توجه داشت که از به کار بردن کلمات غیر ضروری خودداری کنید. پس یادتان باشد ما نباید صرفا محتوای خود را برای رضایت گوگل بهینه کنیم. اول باید به فکر مخاطبان خود باشیم و بعد در کنارش کارهایی انجام دهیم که محتوای مان برای گوگل هم قابل درک باشد. شما در ویکی دمی میتوانید صاحب تخصص شوید و وارد بازار کار شوید. همانطور كه گفتم، با فراهم نمودن ارزش بیشتر از آنچه رقبایتان برای کاربران در محتوایشان فراهم می کنند، ميتوانيد به اين مولفه برسيد.

برای کاهش حجم ویدیوها بدون افت کیفیت نرم افزار Handbrake بهترین گزینه است. در تگ آلت تصاویر حتما از عبارات کلیدی مرتبط استفاده کنید. در آخر برای جذاب تر شدن محتواتون بهتر است از یک سری المان های زیبایی که مربوط به قالب سایت تان می شود استفاده کنید.