سئو چیست؟ + اهمیت SEO و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ایران هاست-سئو خاکستری

بر کسی پوشیده نیست که تولید محتوا عامل کلیدی موفقیت در سئو است. لینک‌های محتوایی لینک‌هایی هستند که فقط در یک صفحه سایت وجود دارند و به صورت دستی در هر صفحه باید قرار گیرند. مثلا اگر ۱۰ لینک در منوی اصلی سایت داریم، ۷ لینک با هدف سئو وجود دارد و ۳ لینک با هدف برندسازی. در ادامه آموزش رایگان سئو به ساختارسازی سایت در سئو می‌پردازم. الان وقت آن است با استفاده از ابزار کبوتر SERP را برای هر کدام از کلمات کلیدی بررسی کنید. مثلا اگر ۸۰۰۰ کلمه کلیدی داشتید؛ شاید در این مرحله تبدیل به ۲۰۰ صفحه شوند.

  • اما با توجه به تعریف سئو کلاه سیاه هر اقدامی که باعث بالا امدن صفحات تقلبی در سرچ کلمات نامرتبط شود را سئو کلاه سیاه میگویند.
  • بزرگترین مزیت داشتن یک Featured snippet این است که می توانید نسبت به رقبای خود برتری کسب کنید، حتی اگر صفحه شما رتبه پایین تری داشته باشد.
  • در ایجاد و انتشار رپورتاژ آگهی به عنوان یکی از اصول اصلی بهینه سازی سایت کوشا باشد.
  • دروس زیر به صورت گام به گام طراحی شده‌اند و با کلیک بر روی هر سرفصل به صفحه آن درس هدایت خواهید شد.
  • شناخت کامل علم بهینه سازی سایت می تواند شما را به جایگاه بهتری از قبل برساند، بشرطی که بدانید با توجه به شرایط حال باید چه کارهایی را انجام دهید.

وبسایتی که محتوای خوب و هدفمندی دارد، به نیاز کاربران توجه می‌کند و به‌طور منظم در حال به‌روزرسانی است، از نظر گوگل و کاربران وبسایت معتبری شناخته می‌شود. وقتی اسم برندی زیاد در اینترنت جستجو شود و از طرف وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف لینک دریافت کند، گوگل به اعتبار آن پی می‌برد و امتیازاتی برای آن لحاظ می‌کند. هنوز که تو بخش آموزش SEO سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو هستیم و داریم یه سری اصول اولیه سئو رو یاد میگیریم ، این رو هم بگم که باید حتما سرعت لود سایتتون رو افزایش بدید. سایتی که بالای هفت ثانیه سرعت لود داره یعنی یک نمره منفی. سرعت وب سایتتون رو هم با ابزاری مثل GTmetrics میتونین بسنجید .

دانلود رایگان خلاصه 5 جلسه اول دوره جادوی سئو

صد البته که لینک سازی یک شبه و زیاد موجب آسیب به وب سایت خواهد شد. بله، لینک دادن غیر طبیعی به وب سایت هایی که نامرتبط بوده یا پنالتی شده باشند، می تواند موجب جریمه شدن وب سایت شما گردد. لینک دادن شما به وب سایت ها از دید گوگل به معنای تایید شدن آنها از طرف شماست. تایید وب سایت هایی که خود دچار پنالتی شده اند، عواقب خوبی برای سایت شما به همراه ندارد. در صورتی که از اعتبار وب سایتی که قرار است به آن لینک دهید نامطلعید، لینک را به صورت نوفالو درج کنید. اتفاقا کار خوبیه که تا زمان آماده سازی اسکریپت اقدام به تولید محتوا در بخش وبلاگ سایت کنید.

بهینه‌سازی تجربه کاربری

اگر میخواهید با تکنیک های بازاریابی سئو آشنایی بیشتری پیدا کنید مقالهبازاریابی سئو چیسترا مطالعه کنید. لینک‌های داخلی از صفحات معتبر در دامنه، نسبت به صفحاتی که ضعیف هستند، تأثیر بیشتری دارند. محتوایی که کلمات بیشتری دارد می‌تواند سطح گسترده‌تری را پوشش دهد و به مقالات سطحی و کوتاه ارجحیت دارد.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و سئو خارجی

محتوا‌ی سایت می‌تواند شامل متن، تصویر، صوت، ویدئو، فایل‌هایی مثل PDF و غیره باشد؛ اما صرف نظر از قالب و فرمت، محتوا‌‌ها از طریق لینک‌ها پیدا می‌شوند. ربات‌ها کار خود را با گردآوری چند صفحه وب شروع می‌کنند و بعد با دنبال کردن لینک‌های موجود در آن صفحات، URL های جدید را کشف می‌کنند. در مسیر دنبال کردن لینک‌ها، ربات‌ها محتوا‌های جدید را نیز پیدا کرده و به ایندکس خود (پایگاه داده‌ای از URL های کشف شده) که کافئین نام دارد، اضافه می‌کنند. این کار به این خاطر انجام می‌شود تا زمانی که شخصی مطلبی که با محتوا‌ی این URL ها مطابقت دارد را جستجو کرد، موتور‌های جستجو بتوانند آن محتوا را بازیابی کرده و در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارند.