سئو چیست؟ + اهمیت SEO و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ایران هاست

همیشه افزایش ترافیک از گوگل سبب موفقیت شما در بازار رقابت سئو نیست گاهی لازم است کاربران از راه های دیگر با خدمات سایت شما آشنا شوند و با ورود به سایت تان نرخ ترافیک را افزایش دهند. قبل از آن که توضیح دهیم سئو چیست بهتر است به سوال سئو مخفف چیست پاسخ بدهیم تا بهتر با مفهوم این کلمه آشنا شوید. تا اینجای مقاله متوه شدید سئو داخلی چیست اما آنچه اهمیت دارد میزان تاثیر سئو داخلی در سئو و بهینه سازی سایت میباشد. داشتن کلیدواژه‌ای که در ۱۰۰ کلمه اول محتوا ظاهر شود، یک نشانه مهم برای مرتبط بودن و سئو صفحه براساس آن کلمه است. البته باید دقت داشته باشید که این تکرار بیجا و زیاد نباشد زیرا تکرار زیاد کلمات کلیدی نشانه خوبی برای گوگل ندارد و میتواند محتوای شما را بی کیفیت تلقی کند.

  • در واقع میتوان گفت سئو موبایل به خودی خود یک سئو محسوب نمیشود بلکه یک زیر مجموعه از سسو برای گوشی میباشد.
  • حقیقت این است که به عنوان یک وب سایت جدید، به سادگی نمی توانید برای کلمات کلیدی پر جستجو و اصلی در زمینه کسب و کار خود، رتبه خوبی کسب کنید.
  • متن جایگزین را به محلی برای استفاده بیهوده از کلمه کلیدی تبدیل نکنید.

نه، انکر تکست تنها چیزی است که یک موتور جستجو می تواند هنگام مشاهده لینک ها بخواند. یک لینک nofollow می تواند به عنوان یک راهنما برای گوگل در نظر گرفته شود و می تواند ترافیک سایت را افزایش دهد. خیر، لینک دادن به وب سایت های دیگر تنها بازدیدکنندگان را از سایت شما دور می کند. لینک های خارجی موجب انتقال کاربران از یک صفحه از دامین شما به صفحه دیگری از دامینی دیگر می شوند. برخلاف گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس، ابزارهای ردیابی رتبه با اینکه معمولا ابزارهای بسیار ساده‌تری هستند، اما بسیار مؤثرند.

چون در اینصورت محتوای شما با آنچه مخاطب بالقوه شما جستجو می‌کند مطابقت ندارد. پس استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط، باعث کسب رتبه‌های بهتر شده و رتبه‌های بهتر نیز به دریافت ترافیک بیشتر منجر می‌شود. الگوریتم‌های موتورهای جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط در هنگام جستجوی یک کلیدواژه طراحی شده‌اند تا تجربه‌ی گشت و گذاری کارآمد و دلچسب در فضای وب را در اختیار کاربرانشان قرار ‌دهند. سئو و بهینه سازی محتوای صفحات، می‌تواند به شما در کسب رتبه‌ بالاتر در نتایج جستجو کمک کند. با رعایت سئو داخلی سایت مطالب قرار داده شده مانند حلقه های یک زنجیر به هم مرتبط شده و پیوستگی در سایت ایجاد میشود.

🔵 عوامل منفی تاثیرگذار بر سئو چیست؟

کیفیت و عملکرد وب‌سایت شما نه تنها بر رتبۀ شما در موتورهای جستجوگر تاثیرگذار است، بلکه در ارتقای تجربۀ کاربر نیز موثر می‌باشد. ما بهترین تکنیک‌ها و استانداردهای بهینه‌سازی را برای شما بکار خواهیم بست. Evergreen Content یا محتوای همیشه سبز محتوایی است که هیچوقت از مد نمی‌افتد و از رده خارج نمی‌شود.

Webmaster کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

نکته مهمی که تعریف سئو سایتو بک لینک ها باید بدانید این است که یک وب سایت زمانی به نتایج برتر گوگل می رسد که سایت های دیگر به آن لینک داده باشد. از نگاه ای ساده تر، سایت های دیگر، سایت شما را به کاربرانشان، توصیه کنند. این باعث می شود که سایت شما بیشتر مورد توجه گوگل نسبت به رقبا قرار گرفته و راحت تر به نتایج برتر گوگل برسد. همیشه به خاطر داشته باشید که لینک سازی یکی از بزرگترین بخش های سئو سایت به شمار می رود و همواره به آن نیاز خواهید داشت.

سئو کلاه سیاه چیست ؟ (Black Hat)

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید ممکن است در یک جستجو؛ به قدری اسنیپت‌های اضافی در SERP وجود داشته باشد که حتی رتبه اول هم CTR بالایی نتواند کسب کند. من مهدی محمدی هستم و از شما دعوت می‌‌کنم تا پایان آموزش رایگان و صفر تا صد سئو با من همراه باشید. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

برآورد سختی یک کلمه کلیدی به عوامل مختلفی از‌جمله اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و کیفیت محتوا بستگی دارد. سختی کلمه کلیدی یک بخش مهم از فرآیند تحقیق درباره کلمه کلیدی است و به شما در انتخاب بهترین کلمه کلیدی برای سئو کمک می‌کند. هنگامی که یک وبسایت برای بار اول در فضای اینترنت ایجاد می‌شود، گوگل ممکن است برای مدتی به آن رتبه بالا‌یی در صفحات نتایج جستجو‌ی خود بدهد. به این مدت اصطلاحا Google Honeymoon یا ماه عسل گوگل می‌گویند. ماه عسل گوگل بمنظور ارزیابی کیفیت عملکرد وبسایت و نیز بررسی میزان مرتبط بودن مطالبش با جستجوی کاربران انجام می‌پذیرد. گوگل با انجام این کار می‌خواهد بداند اگر یک وبسایت رتبه‌های خوبی بگیرد، چه بازخوردی خواهد داشت و کاربران چگونه به آن پاسخ خواهند داد.