سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

این تکنیک ها تاثیر خوبی در رتبه سایت خواهند داشت و بدون جریمه شدن سایت توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو، رتبه آن افزایش خواهد یافت. عبارت‌ها و کلماتی که کاربران برای جستجوی یک وب سایت و محتوای دلخواه خود در سرچ از آنها استفاده می‌کنند را Keyword یا همان کلمه کلیدی می‌نامند. یکی از اصطلاحات کاربردی متخصصن سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب با میزان جستجوی کاربران و محتوای موجود در وب سایت است. انتخاب کلمه کلیدی مرتبط با محتوای سایت و جستجوی کاربران می‌تواند در بهینه سازی جایگاه سایت و سئوی آن تاثیر مناسبی داشته باشد و همین امر باعث پیشی گرفتن سایت شما به نسبت رقبا شود. انجام سئو و بهینه سازی سایت مهمترین عامل صعود سایت در نتایج موتورهای جستجو و دریافت بازدید واقعی و افزایش بازدید و بهبود رتبه به صورت روزانه است. با ایجاد کردن تغییرات کوچک یا پیچیده در وبسایت خودتان، کسب و کار شما میتواند سئو خودش را تقویت کرده و در نتیجه رتبه بندی شما در موتور جستجو بهبود پیدا می کند.

  • اما در بعضی مواقع مشاهده می کنید که گوگل بخشی از محتوای یک وب سایت شامل پاسخ به سوالتان را در صدر نتایج به نمایش گذاشته است.
  • برای اینکه بدانیم سایت ما در چه کلماتی جستجو دارد و یا اینکه کاربران چه مواردی را جستجو می کنند، گوگل ابزاری بسیار کاربردی در اختیار ما قرار داده است.
  • مثلا ممکن است نوشته باشد crawled currently not indexed یعنی صفحه توسط گوگل دیده شده ولی هنوز ایندکس نشده است.
  • بر همین اساس استراتژی سئو تدوین شده و برنامه دقیقی برای پیاده سازی آن در نظر میگیریم و در نهایت مطابق با همین برنامه فرآیند تولید محتوا و لینک سازی را انجام میدهیم.

تا زمانی که وب سایت شما برای گوگل بهینه سازی شده است، جای نگرانی برای دیگر موتورهای جستجو نیست. به همین دلیل معمولا سئوکارانی که مهارتی در این زمینه ندارند، مشکلات شناسایی شده را به توسعه دهنده وب سایتشان انتقال می دهند و از او می خواهند تا این مشکلات را مرتفع کند. بعد از آن، مسیر بهینه سازی سایت هموار شده است و شما به راحتی می توانید به دیگر بخش های سئو سایت بپردازید و بهترین نتیجه را بگیرید. شبکه های اجتماعی یکی دیگر از سیگنال های تاثیرگذار خارجی هستند که رتبه سایت شما را بهبود خواهند داد.

سئو چیست

لزوما نه، اگرچه بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به نتیجه استخدام فرد یا شرکتی برای برونسپاری سئو است. اما این کار هزینه هایی را برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. در هنگام تصمیم گیری برای صرف هزینه بر روی خدمات، همه چیز به بازگشت سرمایه ختم می شود. اگر هزینه کردن برای استخدام سئوکار می تواند از زمانی به بعد برای شما سوداوری به همراه داشته باشد، پس اقدام به انجام این کار کنید. بررسی کامل گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و ابزار ردیاب رتبه شما می تواند به شما درک بهتری از مشکل بدهد.

مشاهده نتایج حاصل از سئو به چه مقدار زمان نیاز دارد؟

Conversion Rate یا نرخ تبدیل به درصد بازدید کنندگانی اطلاق می‌شود که تبدیل شده‌اند و عملی را انجام داده‌اند که شما می‌خواستید انجام پذیرد. برای مثال، اگر معیار تبدیل مد‌نظر شما خرید کردن باشد و از مجموع 100 بازدید کننده، 5 نفر از آن‌ها از سایت شما خرید کنند، نرخ تبدیل شما 5 درصد خواهد بود. ناگفته نماند که با استفاده از گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید نرخ تبدیل خود را مشاهده کنید.

چه چیزی اسلش انتهایی است و آیا اسلش انتهایی برای سئو اهمیت دارد را با جزئیات بیشتری بحث … این که تعریف سئو رو از دیدگاه متخصصین این حوزه می بینیم خیلی جذابیت داره. مخصوصا قسمت متخصصین ایرانی واقعا جالب و خاص بود به نظرم از متخصصین خبره ای هم استفاده کردید.