سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!-سئو خاکستری

در ادیتور های سیستم مدیریت محتوا و یا حتی کدنویسان صفحات سایت این امکان را دارند هر بخشی از صفحه که دارای اهمیت بالاتری بود را با استفاده از تگ‌های H به گوگل معرفی کنند. قبل از شروع هر کاری سایت خود را در دو ابزار بسیار مهمی که گوگل آن‌ها را ارائه کرده ثبت نمایید. روش بعدی استفاده از google suggest یا پیشنهادات کلمه کلیدی توسط گوگل است که برای این مورد کافی است فقط قسمتی از کلمه کلیدی موردنظر خود را در گوگل تایپ کنید تا پیشنهادات گوگل برای شما نمایان شوند. و در پروسه لینک سازی نیز به طور گسترده از تمامی وب‌سایت‌های ممکن و حتی بی‌ارتباط با موضوع سایت اصلی لینک سازی می‌گردد. مطالب با فرمت‌های مورد تائید گوگل نوشته می‌شوند و در بخش لینک سازی سعی می‌شود به صورت دستی لینک‌هایی نیز برای سایت ساخته شوند.

  • Server-Side Rendering یا تفسیر سمت سرور، به تبدیل فایل‌های HTML به اطلاعات قابل استفاده در مرورگرها، در سرور اطلاق می‌شود.
  • مثلا سایت هایی که دوره های رایگان کوتاه مدت برگزار میکنند یا ویدیوهای یوتیوب.
  • برای مثال عبارت “تکنیک‌های بهینه سازی 2020” در سال 2021 دیگر جستجویی نخواهد داشت و کارایی خودش را از دست خواهد داد.
  • به همین دلیل لینک بیلدینگ (لینک سازی) بخش بزرگی از سئو است.
  • سئو سایت در واقع بالا بردن کیفیت و بهبود عملکرد آن بر اساس معیارهای موتورهای جستجو است.
  • سئو مخفف Search Engine Optimization و به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

علاوه بر این در دوره ای فرد یا مجموعه ای قصد داشته تا با لینک سازی مخرب سئو سایت وبسیما را تحت تاثیر قرار دهد. سئو یک محصول نیست بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است در نتیجه نمیتوان قیمت مشخصی برای همه سایت ها در نظر گرفت. البته میتوان خدمات سئو را در دسته بندی های مختلفی شامل بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، لینک سازی و … قرار داد و برای هرکدام هزینه مشخصی اعلام نمود. در مقابل تلاش برای استفاده از ضعف موتورهای جستجو و استفاده از تکنیک‌هایی برای فریب آنها را با نام سئو کلاه سیاه می‌شناسیم. در این روش‌ها معمولات کمترین ارزش و توجه به رضایت کاربر و کیفیت محتوا می‌شود. البته هرچند ماه یک‌بار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایت‌هایی که از این روش استفاده کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد.

۶ متاتگ پر استفاده در سئو چیست؟

خدمات اصلی وب نسیم در زمینه بهینه سازی (سئو) در ابعاد اجرایی یا مشاوره است. برای بهبود رتبه صفحه‌ای از سایت ابتدا لازم است متوجه هدف کاربر از جستجوی عبارت مورد نظر شوید؛ متناسب این هدف، جواب کاربردی قرار دهید که بتواند سوالات احتمالی کاربر را پس از ورود به وبسایت شما، پاسخ دهد. Evergreen Content یا محتوای همیشه سبز محتوایی است که هیچوقت از مد نمی‌افتد و از رده خارج نمی‌شود. محتوای همیشه سبز محتوایی بسیار تاثیر‌گذار، بنیادی و عمیق با طول عمری یک یا دو ساله برای بسیاری از صنایع است. برای مثال عبارت “تکنیک‌های بهینه سازی 2020” در سال 2021 دیگر جستجویی نخواهد داشت و کارایی خودش را از دست خواهد داد.

تمرکز بر روی کیفیت محتوا به جای کمیت آن

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله 10 تکنیک سئو کلاه سیاه که توسط گوگل معرفی شده و موجب جریمه سایت می‌شوند را مطالعه کنید. عامل سومی که در الگوریتم Rankbrain بررسی می‌شود مدت‌زمانی است که کاربر پس از ورود به سایت شما در صفحه موردنظر سپری می‌کند. هر چه کاربر زمان بیشتر در آن صفحه بماند یعنی سایت شما توانسته رضایت آن را جلب کند.

قبل از این که بخواهید مطلبی را در بلاگ یا سایت خود منتشر کنید، این فرضیه را برای سئو در ذهن خود همیشه مطرح نمایید. در واقع شما میدانید سئو چیست اما، اهمیت سئو را به درستی درک نکرده اید. سعی کردم سئو را به زبانی ساده در بخش ابتدایی مقاله برای مخاطبین اثر خاص تعریف کنم. هر زمان که میخواهید خریدی را انجام دهید و به اطلاعاتی نیاز دارید.