سئو چیست؟ چگونه سئو فروش سایت شما را 100 برابر می‌کند!-سئو خاکستری

به احتمال زیاد قبلا بارها بارها در جایی با این اصطلاح روبرو شده اید. ‌اما سئو چیست؟ سئو چه مواردی را در بر می‌گیرد؟ در این پست، ما توضیح خواهیم داد که سئو چیست و از کجا باید شروع کنید. بنابراین برای آشنایی با سئو در ادامه این مطلب، همراه ما باشید.

  • انجام بهینه سازی سایت می تواند رتبه سایت شما را در لیست های ارگانیک که به عنوان بخش بدون دستمزد موتورهای جستجو نیز شناخته می شود، ارتقا دهد.
  • بعنوان مثال، همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، بدون بردن نام شخصیت یعنی “هالک”، گوگل متوجه شد منظور ما چه کسی است.
  • مثلا لینکی با عنوان “استراتژی‌های سئو” به صفحه‌ای با موضوع سئو داده شود.
  • هزینه ای که برای سئو کردن سایت پرداخت میکنید، اغلب در برابر هزینه تبلیغات محیطی و اینترنتی به صرفه تر است.

در سرچ کنسول بخشی به نام international Targeting تعریف شده است که می‌توانید کشور و مخاطبین هدف خود را تعیین کنید. البته این کار به تنهایی نتیجه بخش نیست و گوگل براساس موقعیت جغرافیایی کسب و کار، زبان اصلی سایت و بررسی بازدیدکنندگان در مورد کشور هدف تصمیم گیری میکند. سیستم امتیازدهی ستاره‌ای برای محصولات و برخی مفاهیم خاص مثل یک رستوران و … تعریف شده است. از کجا بفهمیم که بهترین جواب را به سوال کاربر داده ایم؟ با توجه به جایگاهی که در نتایج جستجو کسب کردیم و تعداد بازدیدکنندگانی که به سایت ما مراجعه میکنند میفهمیم که پاسخ ما برای آنها مفید و کاربردی بوده است. در نهایت باید بگوییم که سئو یعنی هر چیزی که به شما کمک میکند جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید. همه تکنیک هایی که در گذشته یاد گرفتید را استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید که در سال 2018 برندینگ، تجربه کاربری، طراحی زیبا و رعایت استانداردهای نگارشی را دست کم نگیرید.

پیج‌رنک یکی از پایه‌‌های الگوریتم‌های گوگل است

سرعت سایت یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در گوگل است ولی تا قبل از «کور وب وایتالز» یک مشکل وجود داشت. Core web vitals یا هسته‌های حیاتی وب، معیارهایی هستند که گوگل با استفاده از آن‌ها سرعت صفحه را اندازه‌گیری می‌کند. اما نکته مهم اینجاست که فقط بعضی از اسکیماها موجب تولید ریچ‌اسنیپت می‌شوند که در ادامه به تعدادی از آن‌ها خواهم پرداخت. اسکیما مارک‌آپ، کدهای استانداردی هستند که در صفحات سایت شما قرار می‌گیرند.

نقش الگوریتم های گوگل در بازاریابی سئو

پاسخ به این سوال برای هر کسب و کار و سایتی متفاوت خواهد بود؛ بسته به میزان اعتبار و فعالیت های پیشین سایت شما، کلماتی که هدف گذاری کرده اید و وضعیت رقبا این زمان تعیین خواهد شد. ممکن است در یک حوزه بتوان در 3 ماه موفقیت های مهمی کسب کرد ولی در حوزه دیگری بیش از یک سال زمان لازم باشد. اگر تصمیم گرفتید که سئو سایت را خودتان انجام دهید یا تیم داخلی قدرتمندی داشته باشید؛ یادگیری سئو از مرجعی معتبر مثل وبسیما و شرکت در دوره‌های تخصصی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. از آموزش فردی و سازمانی گرفته تا اجرای کامل پروژه و مشاوره حرفه‌ای. برای آشنایی بیشتر با تیم وبسیما و مدل کاری ما به صفحه خدمات سئو سایت مراجعه کنید. در واقع سئو مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع و مستمر است که اجرای آن هم به دانش و هم به تجربه نیازمند است.

اهمیت سئو برای کسب و کارها

و عملیات لینک سازی توسط وب سایت‌های دیگر به صورت کاملاً طبیعی انجام می‌شوند. کلمه SERP مخفف عبارت Search Engine Results Page یا نمایش نتایج گوگل می‌باشد، همان‌طور که از نام آن پیداست هر آنچه شما بعد از جستجو درون گوگل می‌بینید را اصطلاحا SERP می‌نامند. حدود ۷۰ درصد از کسب‌وکارهای اینترنتی، سئو و بازاریابی محتوا را مهم‌ترین روش بازاریابی می‌دانند. سئو یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین روش‌های افزایش فروش و ترافیک وب‌سایت محسوب می‌شود که هیچ رقیبی را برای آن حتی نمی‌توان متصور شد. پروسه عملکرد موتورهای جستجو نیز بسیار ساده بود بدین شکل که صفحات Crawl شده توسط اسپایدرها بر روی همان سرور موتور جستجوگر دانلود و ذخیره می‌شد. سئو چیست و چگونه باعث قرارگیری سایت شما در صدر نتایج و درآمدهای رؤیایی می‌شود؟ بهتر است جواب این سؤال را در قالب یک مثال کاربردی مطرح کنیم.