سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

از آموزش فردی و سازمانی گرفته تا اجرای کامل پروژه و مشاوره حرفه‌ای. برای آشنایی بیشتر با تیم وبسیما و مدل کاری ما به صفحه خدمات سئو سایت مراجعه کنید. برای سازمان‌هایی با بیش از 100 کارمند که معمولا در حوزه‌های رقابتی مثل گردشگری، ارز دیجیتال و … فعالیت می‌کنند و سئو مجرای مهمی در بازاریابی آنها محسوب می‌شود؛ تشکیل یک تیم داخلی کافی نیست. معمولا این شرکت‌ها از مشاوران حرفه‌ای و نظارت متنوع برای تقویت تیم و تصمیم‌گیری بهتر بره می‌برند. یک فروشگاه لباس را تصور کنید که بهترین برندهای دنیا را با پایین‌ترین قیمت عرضه می‌کند ولی در شهری کم جمعیت، طبقه زیرهمکف پاساژی متروک یا یک کوچه فرعی در محله‌ای مسکونی قرار گرفته است. میزان فروش این فروشگاه چقدر با کیفیت محصولاتی که ارائه می‌کند همخوانی دارد؟ قطعا نمی‌تواند از تمام پتانسیل‌های خود بهره بگیرد.

  • سئوی تکنیکال هم اهمیت دارد، اما چون خیلی مرز مشخصی میان سئوی تکنیکال و بهینه سازی داخلی وجود ندارد، من هم بیشتر از این شما را سر در گم نخواهم کرد.
  • سلام، اگر اولویتتون سئو هست، بهتره از دیرکتوری استفاده بفرمایید، مگر اینکه اولویت های دیگه ای روی میزه.
  • ، که هایپرلینک نیز نامیده می‌شوند، هنگامی صفحه‌ای از یک سایت به صفحه دیگری از همان سایت لینک دهد، اصطلاحا به آن لینک داخلی می‌گوییم.
  • اینها را گفتم که بدانید، چه مطلبی باید بنویسید، و چه پیش فرض ابتدایی از سئو مطالب سایت و یا چیستی سئو داشته باشید.

گوگل به محتواهایی که از نظر سئو و مخاطب در سطح بالایی قرار داشته باشند، اهمیت می دهد. بخشی که با بهینه سازی، جایگاه بدست آورده است، معمولا با کارهای صحیح و مناسب در سئو و همچنین صبر به آنجا رسیده و معمولا برای آن بسیار زحمت کشیده شده. برای نمونه، این سایت ها مدتها محتوای خوب نوشته اند و روی سایت خود منتشر کرده اند و اصول seo را در آنها رعایت کرده اند. خدمات بهینه سازی سایت به شما کمک می کند تا خدمات و یا محصولات خود را به بسیاری از کاربران نمایش دهید. مردم به طور روزانه موارد مختلفی را جستجو می کنند که نشان از اهمیت سئو در شکار کاربران و تبدیل آن ها به مشتری است. روزانه در حدود 3 و نیم میلیارد جستجو در سطح جهان انجام می شود.

اما چرا صفحات یتیم برای سئو مشکل ایجاد می‌کنند؟ موتور‌های جستجو ازجمله گوگل، معمولا صفحات وب را به دو طریق پیدا می‌کنند. بهینه سازی موتور جستجو (سئو) نیز همانند هر صنعت تخصصی دیگری، مجموعه واژگان، تعاریف و اختصارات مخصوص به خود را دارد. برای درک بهتر مقوله سئو، لیستی از مفاهیم پایه و اصطلاحات رایجی که در آن بکار می‌روند را به همراه تعاریف و معانی‌شان برایتان آماده کرده‌ایم.

لینک‌سازی یکی از عمده تکنیک‌هایی است که در بهینه سازی موتور‌های جستجو (سئو) بکار می‌رود. لینک‌ها برای موتور‌های جستجو، نشانه این هستند که سایت شما مرجع با ارزش و با کیفیتی در یک حیطه خاص است و مطالبی قابل استناد در خود دارد. به همین خاطر، سایت‌هایی با بک لینک‌های بیشتر، جایگاه‌های بهتری نیز بدست می‌آورند. تاریخچه سئو به دهه ۹۰ میلادی و ظهور موتورهای جستجو برمی‌گردد. امروزه سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر و صنعت رو به گسترش شناخته می‌شود.

آموزش سئو سایت خبری با 11 تکنیک مهم

ساختار لینک سازی داخلی یا اینترنال لینک، بسیار مهم است، اگر شما مطلبی در سایتتان نوشته باشید وهیچ گونه لینک داخلیی به آن از سایر صفحاتتان نداده باشید، اطمینان داشته باشید رباتهای گوگل هم آن مطلب را نخواهند یافت. رباتهای گوگل، با توجه به لینک های داخلی در وبسایت شما، ارتباط صفحات سایت شما را با هم دیگر درک میکنند. سوم، هرچند استفاده از کلمات انگلیسی یا فارسی بر یک دیگر هیچ ترجیحی ندارند اما، برخی اوقات با توجه به رقابتی که بر سر کلمه کلیدی شما وجود دارد، میتواند این امر نیز برای سئوی داخلی شما مهم باشد. سئوی داخلی یا (On-Page SEO) خود شامل تمامیه بهینه سازی هایی میشود که شما باید در وبسایت خود انجام دهید.

موفقیت در سئو همانند بالا رفتن از یک نردبان است و با پیمودن هر پله شما تجربه و دانش لازم برای قدم های بعدی را کسب میکنید. به شما کمک میکند تا سوالاتی که مشتریان و مخاطبان دارند را شناسایی کرده و اگر قادر به پاسخ گویی هستید بهترین جواب را در اختیارشان قرار دهید. آیا سئو یعنی تولید محتوا؟ مسلما نه، ولی بخش مهمی از آن به محتوا مربوط میشود.

گوگل آنالیتیکس محبوب ترین ابزار برای کسب آمارهای ابتدایی و نظارت بر روی ترافیک وب سایت است. آخرین اما نه کم‌اهمیت ترین گزارش، گزارش های مرتبط با شناخت کاربران وب سایت است. مفیدترین آنها دموگرافیک (سن، جنسیت) و مکان (کشورها) کاربر هستند.

اشتباه رایج کارفرما در انتخاب بهترین شرکت سئو

هنوز در مبحث سئو لینک سازی اهمیت ویژه ای دارد که وابسته به پارامترهای مختلفی است. هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نگه داشتن بازدیدکننده و جلب رضایت یعنی که ما زمان میذاریم و این تعداد سوال رو بصورت رایگان در روز جواب میدیم. اینکه افرادی میان برای تبلیغ کار خودشون یا گرفتن بک لینک از این فضا استفاده میکنن و ما اون لینک هارو حذف میکنیم به این معنی نیست که رضایت کاربر رو زیرپا گذاشتیم.

در حالت ایده‌آل، تا حد امکان بهتر است که کلمه کلیدی هدف نزدیک به ابتدای عنوان باشد. اگر کلمه کلیدی “جاروبرقی” را بررسی کنید، افراد زیادی آن را جستجو می کنند ( متوسط ​​حجم جستجوی ماهانه). شما یک نمای کلی عالی از کلمات کلیدی “سخت” و بازیکنان “بزرگ” در کسب و کارتان دریافت خواهید کرد. در اکثر ابزارها، مقدار دشواری کلمه کلیدی در کسب رتبه در مقیاسی از 0 تا 100 نشان داده می‌شود. هر چه این عدد بزرگتر باشد، کسب رتبه یک گوگل برای آن کلمه کلیدی دشوارتر است.