سئو چیست ؟ Seo چیست-سئو خاکستری

پس از آن، گوگل هرگز به طور رسمی نسخه جدیدی از نوار ابزار PageRank را منتشر نکرده است، اما، پیج‌رنک همچنان توسط گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد. لینک دادن به سایت‌های دیگر تأثیر مثبت یا منفی بر رتبه صفحه شما ندارد. هر چه تعداد لینک‌ها به یک صفحه بیشتر باشد، پیج‌رنک بیشتری به آن صفحه وارد می‌شود. بسیاری از مردم تصور می‌کنند کلمات کلیدی دم بلند عباراتی هستند که طولانی باشند. وقتی شما عبارت «fc liverpool captain» را جستجو می‌کنید؛ گوگل متوجه می‌شود کاپیتان تیم لیورپول یک انسان است و او را نشان می‌دهد. سپس صفحه‌ای بسازید که ده‌ها برابر بهتر از نتایج اول گوگل باشد.

حال برای اینکه سایت یا سایت‌های اصلی خود (سایت‌هایی که درآمد کسب می‌کنند) را در صفحات نتایج جستجو بالا بیاورد، کافیست تا از هر‌کدام از سایت‌های شبکه به سایت یا سایت‌های مورد نظرش بک لینک بدهد. Organic Traffic یا ترافیک طبیعی اصطلاحی است که به بازدید‌هایی از یک وبسایت اشاره دارد که از نتایج طبیعی صفحات نتایج موتور‌های جستجو ناشی می‌شوند و نه از نتایج تبلیغات پولی. وقتی کاربری روی یکی از نتایج طبیعی کلیک کرده و از آن سایت بازدید کند، در ابزار گوگل آنالیتیکس یک ترافیک جستجو‌ی طبیعی یا Organic Search Traffic برای آن سایت ثبت می‌شود. امتیاز Page Authority نیز با عددی بین 1 تا 100 مشخص می‌شود و هر‌چه این امتیاز به 100 نزدیک‌تر باشد، نشان‌دهنده این است که آن صفحه توانایی بیشتری در گرفتن رتبه در موتور‌های جستجو دارد. اعتبار صفحه با در‌نظر گرفتن فاکتور‌ها و معیار‌های متعددی مشخص می‌شود.

  • در این راهکار، مخاطبان با ساخت اکانت گوگل و ورود به سیستم تبلیغاتی، کلمات کلیدی خود را انتخاب کرده و پس از رسیدن هر کلمه به صفحه اول، بابت کلیک هر کاربر روی سایت خود، به گوگل هزینه ای را پرداخت میکنند.
  • اما حقیقت این است که اکثریت قریب به اتفاق کاربران مبتدی با اتکا به چند گزارش اولیه به خوبی عمل خواهند کرد.
  • ربات‌ها کار خود را با گردآوری چند صفحه وب شروع می‌کنند و بعد با دنبال کردن لینک‌های موجود در آن صفحات، URL های جدید را کشف می‌کنند.
  • همان طور که قبلاً گفتم، اکثر تجربیات آنلاین ما، با جستجو کردن به دست میآید و 75% از جستجو هایی که انجام میشود نیز در گوگل انجام میشود.

Cloaking یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه است که در آن محتوایی که به کرالر‌های موتور‌های جستجو نشان داده می‌شود با محتوایی که به کاربران نشان داده می‌شود متفاوت است. همانطور که گفته شد، هر بازدید کننده یک IP مخصوص به خود را دارد و بوسیله آن شناسایی می‌شود. امکان تشخیص اینکه یک IP به کرالر تعلق دارد یا یک کاربر واقعی، با بکار بردن ترفند‌هایی وجود دارد. صاحب سایت با ایجاد تغییر در تنظیمات سرور، تعیین می‌کند که اگر یک IP به کرالر تعلق داشت، نسخه متفاوتی از صفحه وبی که برای کاربران واقعی بکار می‌رود، برای آن IP به نمایش در‌آید.

حالا با در نظر گرفتن اینکه ممکن است روزانه بیش از صدها نفر بدین شکل گوشی موبایل بخرند چه سودی نصیب کسانی می‌شود که در صفحه اول و بین رتبه‌های یک تا سه هستند. به یاد داشته باشید که از برچسب ها و دسته بندی های مرتبط استفاده کنید. آپلود کنید؛ اینگونه در زمان جستجو در لیست نتایج گوگل نیز ظاهر می شوید. توجه کنید اگر لینک های منتخب شما ضعیف و بی کیفیت باشند توسط گوگل جریمه خواهید شد.

خوشحالیم که این بخش مورد توجه شما قرار گرفته و تلاش میکنیم که با جمع آوری نظرات بیشتر ارزش و کارایی آن را تا حد امکان افزایش دهیم. خوشحالیم که محتوای این صفحه از نظر شما مفید و کاربردی بوده است. ما تلاش کردیم که نقطه نظرات افراد مختلفی را جمع آوری کنیم و همچنان در حال تکمیل و به روزرسانی این صفحه هستیم.

Landing Page چیست و چه فرقی با صفحات وب دارد؟

گوگل نیز متناسب با محتوا و مضمون سایت‌های داوطلب، تبلیغاتی را برای به نمایش درآمدن در آن سایت‌ها، انتخاب می‌کند. نقشه سایت یا sitemap یک فایل MXL تشکیل شده از یک سری کدهای برنامه نویسی است. در اصل این فایل، آدرس تمامی صفحات سایت شما را در خود جای میدهد تا زمانی که ربات های موتورهای جستجویی مثل گوگل به سایت سر میزنند، با کمک آن، بهتر صفحاتتان را شناسایی کنند.

On-Page سئو یا سئو داخلی چیست

به عنوان مثال، برای بهبود سئو محلی، الگوریتم کبوتر را معرفی کرد یا برای مقابله با وبمسترانی که محتوای سایت های دیگر را میدزدند، الگوریتم پاندا معرفی شد. این یعنی اگر دیجی کالا یک سایت معتبر است، باید سایت های دیگری که در سطح وب فعالیت میکنند، گهگاه از صفحات خود به آن لینک داده و در موردش صحبت کنند. به عنوان مثال سایت backlinko یکی از سایت های خارجی معتبر در زمینه آموزش سئو است، اینکه الان من در این مقاله به این سایت یک لینک دادم، اعتبار آن را تایید کرده و گوگل هم برای دادن نتایج مناسب به آن اقدام میکند. اسکیماها تعدادی کد برنامه نویسی هستند که در میان کدهای فعلی سایت شما قرار گرفته تا به ربات های گوگل و بقیه موتورهای جستجو، اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات سایت بدهند. مثلا به آنها بفهمانند که محصول فروشگاه شما، کتاب است یا این متنی که الآن در حال انتشار آن هستید باید به عنوان یک مقاله شناخته شود.

اهمیت سئو نیز در همین است و اگر می‌خواهید که در نتیجه‌ی جستجوی یک کلمه، یکی از لینک‌های اول باشید باید به اصول و قواعد سئو احترام بگذارید و رعایت اصول آن را از واجبات بدانید. بنابراین اگر به دنبال برندسازی، کاهش هزینه‌های بازاریابی و یافتن مشتری‌های هدفمند و بیشتر هستید، به هر نحوی که شده، موضوع سئو را جدی بگیرید. لازم به ذکر است که هر صفحه به وسیله موتورهای جستجو و بر اساس کلمات کلیدی مورد استفاده در عنوان صفحه، تگ ها و محتوای آن، رتبه بندی می شود. بنابراین، این وظیفه اصلی متخصص سئو است که اطمینان حاصل کند که مهم ترین کلمات کلیدی در عنوان و محتوای صفحه چه گلمه ای قرار داده شود.

بهبود رتبه سایت در گوگل ( راه های افزایش رتبه سایت در گوگل )

تا به اینجا به ابعاد مختلف مربوط به سئو پردختم و حالا می‌خواهم در حد چند بخش به توضیح الگوریتم‌های گوگل بپردازم. همچنین فایل robots.txt را چک کنید که هیچ کدام از آدرس صفحات سایتتان که می‌خواهید ایندکس شوند مسدود نباشد. مثلا تمام مقالات وب‌سایت بهتر است بعد از blog در دسترس باشند. متون یک سایت حرفه‌ای حتما باید از دستورالعمل‌های زبان فارسی پیروی کنند و طبق استاندارد نگارشی این دستورالعمل تولید شوند. و مشکل اصلی اینجاست که حتی اگر این صفحات را تصحیح کنید مدت زمان بسیار زیادی طول می‌کشد (شاید ۶ ماه) که مشکل بوجود آمده برطرف شود. مثلا موفقیتی که به ۱۰۰۰۰۰۰۰ تومان هزینه نیاز داشت، با ۲ برابر این مبلغ کسب شود.

در این بخش می‌توانید ببینید کدام صفحات ایندکس شده‌اند و کدام صفحات سایتتان مشکل خزش و ایندکس دارند. ضمن اینکه می‌توانید صفحات را بر اساس تاریخ، کلمات و نوع جستجو فیلتر کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل لاگ را در این ابزار وارد کنید و سپس موارد را مشاهده می‌کنید. همچنین این ابزار به شناسایی و رفع مشکلاتی مانند متاتگ‌های نادرست، محتوای تکراری، خطاهای ۴۰۴، ۵۰۰ و ۳۰۱ (تغییر مسیرها) کمک می کند. سرویس validator.schema.org متعلق به وب‌سایت schema.org است و به شما امکان می‌دهد اسکیمای صفحات سایت خود را آزمایش کنید. کلادفلیر صفحات را به صورت استاتیک در سرورهای خود ذخیره می‌کند و به هر کاربر از نزدیک‌ترین سرور؛ سرویس می‌دهد.