سئو SEO آموزش سئو سایت مطابق الگوریتم های گوگل همگام وب

سئو در رابطه با استانداردهایی سخن می‌گویید که قرار است به شما کمک ‌کند تا ارتباط بهتری با مخاطبین خود ایجاد کنید. جمله ای که به نظر بنده همیشه یک سئو کار باید در نظر داشته باشد این است که “تحلیل، نظم و استمرار در اجرای فرآیند سئو برگ برنده ای است که نتیجه آن باصبر نمایان خواهد شد .” بنابراین انجام تحقیق و آنالیز بصورت مستمر برای ارائه بهترین محتوا اهمیت فراوانی دارد.

  • به کاربران و موتور‌های جستجو می‌گوید که صفحه مورد نظر بطور دائمی به آدرس جدیدی منتقل شده است.
  • ساختارسازی سایت یکی از مهم‌ترین مباحث تاثیرگذار در رتبه‌بندی سایت است و ما جزو اولین سایت‌ها در ایران بودیم که به صورت حرفه‌ای به مبحث ساختارسازی سایت در سئو پرداختیم.
  • به این ترتیب گوگل به شما توجه بیشتری میکند و در واقع به شما جایزه میدهد و شما را در مدت زمان کوتاهتری به جایگاه های بالایی میرساند.
  • با این کار افراد مجبور می‌شوند در صفحات پر بازدید خود؛ لینک صفحات دسته‌بندی یا محصول شما را قرار دهند تا به ازای هر ورودی از آن سایت‌ها که به فروش منجر شود؛ درصد دریافت کنند.

پس مخاطبانی که از طریق گوگل وارد سایت می‌شوند، مخاطبان هدف هستند و شانس زیادی برای فروش محصول یا خدمات خود را به آن‌ها دارید. سئو مناسب نه تنها باعث بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو بلکه باعث میشود که کاربران از بین ده ها سایت در نتایج جستجو از وب سایت شما به عنوان سایت انتخابی خود دیدن کنند. در این راستا باید سایت از لحاظ سئو خارجی (بک لینک ها) و فنی ساختاری مجدد بررسی شود و تمام اقدامات لازم در جهت بهبود و رفع مشکلات صورت گیرد.

بهترین کتاب‌های آموزش سئو

اگه منظورتون بهینه سازی برای نمایش بهتر در سرچ خود اینستاگرام هست که باید گفت الگوریتم اینستاگرام با گوگل فرق داره و لینک سازی موثر نیست. اما اگر هدفتون دیده شدن پیجتون در صورت جستجوی اسم پیج در گوگل هست، بله تنها کاری که می‌تونید بکنید لینک سازی هست. چیزی که قابل اندازه‌گیری نباشد را نمی‌توان بهبود داد.این جمله خود به تنهایی اهمیت تجزیه و تحلیل داده‌ها و استفاده از یک ابزار مناسب مثل گوگل آنالیتیکس را برای بررسی وضعیت بازدید و سئو سایت مشخص می‌کند. لینک سایت شما در سایت‌های دیگر همانند یک رای اعتماد به سایت شماست. توسعه‌دهندگان موتورهای جستجو به این باور رسیدند که اگر صفحات معتبری در اینترنت درباره یک موضوع به یک صفحه خاص ارجاع بدهند، این بدان معنی است که آن صفحه ارزشمند و دارای اعتبار است. شناخت حوزه کاری اهمیت بسیاری در به نتیجه رسیدن فرایند تحقیق کلمات کلیدی دارد.

بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟

در واقع این نتایج شانسی به من و شما نشان داده نمی شود، معیارهایی وجود دارد که موتورهای جستجو آنها را بررسی کرده و در صورت تعیید، نمایش داده میشوند. راکت یکی از پرتلاش‌ترین و بروزترین وبسایت های آموزشی در سطح ایران است که همیشه تلاش کرده تا بتواند جدیدترین و بروزترین مقالات و دوره‌های آموزشی را در اختیار علاقه‌مندان ایرانی قرار دهد. تبدیل کردن برنامه نویسان ایرانی به بهترین برنامه نویسان جهان هدف ماست. در این مقاله سعی کردم به زبان ساده و به بهترین شکل ممکن مفهوم سئو را به شما آموزش داده و در مورد چیستی آن توضیح بدهم. اگر هنوز هم سوالی در مورد seo و دیگر جزئیات آن دارید، سوال خودتان را در بخش نظرات مطرح کنید تا در کوتاه ترین زمان به آن پاسخ دهم. پیشنهاد میکنم مقاله دیگر ما درباره SEM چیست و چه تفاوتی با سئو دارد را هم بخوانید.

Google Penalty یا همان پنالتی گوگل مجازاتی برای وب سایت‌هایی است که محتوا‌ی آن‌ها با شرایط استفاده از خدمات، شیوه نامه و روش‌های مارکتینگ گوگل در تضاد باشد. پنالتی گوگل می‌تواند در اثر بروز رسانی الگوریتم‌های گوگل و یا استفاده از تکنیک‌های سئو‌ی کلاه سیاه باشد. از آنجاییکه همه ما برای دریافت ترافیک متکی به موتور‌های جستجو هستیم، با‌خبر بودن از آخرین بروز رسانی‌های الگوریتم‌های موتور‌های جستجو، برایمان یک الزام است. در واقع، وب سایت تازه بوجود آمده حکم نوزادی را دارد که لازم است از سلامتش اطمینان حاصل شود و قطعا مدت زمانی طول می‌کشد تا چنین اطمینانی حاصل شود. دلیل بوجود آمدن این فیلتر از سوی گوگل، این است که وبسایت‌های جدید ممکن است به اندازه قدیمی‌ها مرتبط و مفید نبوده یا حتی اسپم باشند.

روش ها و تکنیک های سئو سایت چیست؟

سایت‌ها و صفحات زیادی در سطح وب وجود دارند که محتوایی مفید و کاربردی را ارائه کرده‌اند ولی هرگز شانسی برای حضور در صدر نتایج جستجو ندارند! چرا که به جنبه‌های دیگر سئو توجه نکرده و زحمات خود را هدر داده‌اند، در نتیجه رقبا با محتوایی ضعیف‌تر، بازدید و فروش بیشتری کسب می‌کنند. سئو خارجی به تمامی استراتژی هایی که در خارج از وب سایت انجام می شود، گفته می شود. استراتژی هایی از قبیل برندسازی، کانتنت مارکتینگ، لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی. پیاده سازی این استراتژی های باعث می شود تا موتورهای جستجو به سایت شما اعتماد بیشتری نمایند. مسئولیت بهینه‌سازی نتایج جست‌وجو بر عهده الگوریتم رنک برین است و این کار را با بررسی رفتار کاربران انجام می‌دهد.

در ابتدا از افرادی که در حوزه سئو و بهینه سازی سایت موفق و تاثیرگذار هستند تقاضا کردیم تا تعریف خود از این واژه را به صورت مختصر برای ما ارسال کنند. در آخرین قدم تلاش میکنیم تا نتایج بدست آمده از 4 مرحله قبلی را تحلیل کرده و با استفاده از اطلاعات آماری که از گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس جمع آوری میکنیم استراتژی های خود را بهینه کنیم. آنالیز و برنامه ریزی مرز جدایی میان دانش و دانایی است، در این مرحله تجربه به کمک دانش آمده و چشم اندازهای جدیدی را پیش روی ما ایجاد میکند. به جرات میتوان گفت که مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتور برای موفقیت یک سایت توجه به استانداردهای سئو هنگام طراحی و کدنویسی آن است. گوگل برای درک محتوای صفحه باید پیش از هر چیز به آنها دسترسی داشته باشد و این نحوه دسترسی وابستگی مستقیم به ساختار سایت شما و نحوه کدنویسی آن خواهد داشت. 61 درصد از کسب و کارهای دنیا، سئو و بازاریابی محتوا را مهمترین روش بازاریابی خود میدانند.

برای یافتن هدف جستجوی کاربر؛ راحت‌ترین کار این است که صفحه اول گوگل را بررسی کنید. در ادامه به شما توضیح می‌دهم چگونه با تولید محتوای مناسب سئو و مارکتینگ سایتتان را متحول کنید. در سایدبار صفحات که معمولا در صفحات مقاله استفاده می‌شوند، به جدیترین و مهم‌ترین مقالات مرتبط لینک بدهید. این باعث می شود مقالاتی که جدید منتشر می‌شوند از سایدبار لینک‌های زیادی دریافت کنند و اعتبار مناسبی کسب کنند.

بررسی سایت رقبا به شما کمک میکند درک بهتری از میزان رقابت و مدل هدف گذاری در کسب و کار خود داشته باشید ولی دقت کنید که هر فعالیتی لزوما دلیل موفقیت آن سایت نبوده است. ساخت بلاگ رایگان و لینک سازی دستی برای سایت میتواند در حفظ تعادل لینک های خارجی تاثیرگذار باشد ولی فاکتور تاثیرگذاری در بهبود رتبه نیست. شاید اگر این فعالیت‌ها را انجام نداده بودند همین حالا جایگاه بهتری داشتند. به عنوان یک تعریف ساده میتوان گفت، سئو یعنی موتورهای جستجو را قانع کنیم تا سایت ما را در صفحه اول نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند. سئو یعنی تحلیل رفتار کاربران و موتورهای جستجو با هدف طراحی استراتژی مناسب برای کسب بهترین نتیجه ممکن.