سایت مپ چیست؟ 3 روش ساده ساخت Sitemap آکادمی دیجیتال مارکتینگ فرین-سئو خاکستری

در این مقاله آموزشی سئو می خواهیم که بتدا بدانیم نقشه سایت چیست و چه اقداماتی انجام دهیم که با بهینه‌سازی فایل نقشه سایت XML و بررسی تمامی جوانب آن به جهت بهترین عملکرد نقشه سایت (سایت مپ) برسیم. تیم فنی سئوخانه افتخار دارد تا در زمینه های آموزش سئو و بهینه سازی سایت – طراحی سایت – ارائه هاست و میزبانی وب درخدمت شما سروران گرامی باشد. بهترین و موثرترین راه معرفی سایت به موتورهای جستجو معرفی سایت مپ به وبمستر تولزهای موتورها میباشد.

  • البته در حال حاضر کنسول گوگل بخش جدیدی را تحت عنوان Index Coverage ایجاد کرده است که مشکلات ایندکس را تا مشخص می‌کند و کار تا حد زیادی آسان‌تر شده است.
  • این کار را می‌توانید از طریق پیشخوان خود در گوگل کنسول انجام دهید.
  • به عنوان مثال اگر از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کرده اید، میتوانید از پلاگین سئو استفاده کنید.

یعنی اینکه هر بارکه بخواهید یک صفحه را به سایت خود اضافه کنید باید یک سایت مپ جدید دانلود و جایگزین سایت مپ قبلی کنید. این افزونه امکان تهیه و ساخت سایت مپ برای سایت شما را دارد. اما امکانات آن به نسبت افزونه های دیگری که تا اینجا معرفی کردیم، کمی کمتر است. به طور مثال شما خودتان باید به صورت دستی، نقشه سایت را در موتورهای جست و جو ثبت کنید و این افزونه، این کار را به صورت خودکار انجام نمی‌دهد.

نقشه سایت تصاویر XML

داشتن هر دو اعتماد به نفش ما را حفظ خواهد کرد و به اندازه کافی می‌دانید که شما هیچ کدام از ابعاد سئو را از دست نداده اید. شما مطمئن خواهید شد که گوگل سایت و صفحات شما را پیدا می‌کند و همچنین کاربران صفحات شما را پیدا خواهند کرد. بنابراین داشتن هر دو نقشه سایت بهترین راه برای داشتن وبسایتی کاربر پسند و مؤثر در رتبه بندی آن می‌باشد.

البته نقشه خودکار سایت، تصاویر و ویدئوها و همچنین اخبار سایت را شامل نمی‌شود. سایت مپ خودکار سایت وردپرسی در مسیر /wp-sitemap.xml قرار دارد. اما خبر خوب این است که شما در وردپرس با استفاده از افزونه‌ها می‌توانید نقشه سایت ایجاد کنید. افزونه‌های Yoast Seo و Rank Math این کار را برای شما انجام می‌دهند. همانطور که می‌دانید گوگل با استفاده از الگوریتم‌های خاصی می‌تواند محتوای جدید وب‌سایت‌ها را بررسی کند. این کار توسط ربات‌های خزنده گوگل انجام می‌شود؛ چون از یک صفحه به صفحه دیگر می‌روند به آن‌ها خزنده می‌گویند.

در هنگام تغییرات کلی، نقشه سایت را بروزرسانی کنید.

آدرس URL صفحه اصلی خود را در باکس مربوطه با برچسب Enter URL to spider وارد کنید و Start را بزنید. وقتی نقشه سایت را برای اولین بار ثبت می کنید در وضعیت انتظار قرار می گیرد، پس از پردازش و بررسی های گوگل که احتمالا چند روزی طول خواهد کشید به وضعیت “Success” تغییر پیدا می کند. حالا می توانید با کلیک بر روی ردیف سایت مپ جزئیات بیشتری مشاهده کنید.

اما افزونه یوست سئو تنها افزونه‌ای نیست که این کار را برای سایت شما انجام می‌دهد. در این قسمت می‌خواهیم به معرفی دیگر افزونه هایی بپردازیم که با کمک آن ها می‌توانید برای سایت خود یک نقشه سایت XML درست کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، به احتمال خیلی زیاد از افزونه یوست برای سئوی خود نیز استفاده می‌کنید. خبر خوب این است که شما با استفاده از این افزونه می‌توانید به صورت خودکار، نقشه سایت یا سایت مپ را تهیه کنید. در ادامه نحوه تهیه سایت مپ با استفاده از افزونه یوست سئو را توضیح داده‌ایم.