سئو چیست؟ + اهمیت SEO و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ایران هاست-سئو خاکستری

محتوایی که با سئو همراه شود، بازدید چندبرابری را برای صفحات شما کسب می‌کند. موتور جستجو یک نقش واسطه گری بین کاربران و سایت ها را دارا است. وظیفه ی آنان پاسخ به نیاز کاربران است، تا از بین هزاران سایت بتواند سایت مورد نیاز آنان را با توجه به رتبه بندی بطور دقیق پیدا کرده و به کاربر نشان دهد.

پیدا کردن سایت هایی که در زمینه فعالیت شما هستند و میزان تطابق کلمات کلیدی و یافتن کیورد گپ ها. برای سایت خود در شبکه های اجتماعی مختلف حساب ایجاد نمایید و سعی کنید در این بستر برند سازی کنید و مخاطبان خود را به سمت سایت خود هدایت کنید. از سئوی خارجی سایت غافل نشوید و اینکار را به مرور زمان انجام دهید. برای هر صفحه از سایت خود عنوان مناسب و مربوط به موضوع صفحه خود قرار دهید. بنابراین اگر تاکنون این کار را نکرده اید، وب سایت خود را به Google Search Console متصل کنید. عبارت کلاه سفید و کلاه سیاه برگرفته از فیلم های وسترنی است که در دهه 1920 ساخته شدند.

  • حالا بیایید ببینیم چگونه با انرکرتسکت‌های مختلف می‌توان به این صفحه لینک دارد.
  • با توجه به این آمار، گوگل در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که یکی از فاکتورهای موثر در رتبه‌بندی سایت، سازگاری وبسایت با موبایل است.
  • لینک های داخلی ایجاد کنید و از هر یک از صفحات وب سایت آموزشی خود به صفحات مرتبط دیگر لینک بزنید.
  • خزنده وب لینک‌های موجود در صفحات مختلف در اینترنت را دنبال می‌کند، روشی که به عنوان خزیدن یا Crawling شناخته می‌شود.در نهایت ربات خزنده هر آنچه را پیدا می‌کند به سرورهای گوگل گزارش می‌دهد.

مطمئن شوید که سایت شما قابل کرول شدن توسط موتورهای جستجو می باشد. اگر از وردپرس استفاده می کنید، پلاگین هایی مانند Yoast Seo یا Rank Math و Schema را که افزونه های مهم بهینه سازی سئو وردپرس هستند را نصب کنید. به سرعت وبسایت خود اهمیت دهید و از تصاویر بهینه شده و کم حجم برای سایت خود استفاده فرمایید.

کسب و کار شما اگر در صفحه اول هست و جزء سه نتیجه ابتدایی در موتور های جستجو نیست، احتمالاً نمیدانید سئو چیست. سئوی کلاه سفید، کلاه سیاه، و کلاه خاکستری چیست و بهتر است ما از کدام روش سئو استفاده کنیم. خیلی خوشحالیم که محتوای این صفحه مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته است. منابع مختلفی در سطح اینترنت وجود دارند که به تعریف واژه سئو پرداخته اند ولی بازخوانی مفهوم آن از زبان متخصصین این حوزه میتواند همچنان جذاب و تاثیرگذار باشد. تلاش ما تکمیل تدریجی این صفحه و جمع آوری نظرات افراد بیشتری است، پیشنهاد میکنم در آینده نیز مجدد به این صفحه مراجعه کنید.

ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که چرا مدت seo سایت تا این حد طولانی است؟

اما چاره کار کجاست؟ استفاده از شرکت هایی که به خود از متخصصان برجسته بازاریابی هستند و تیم خود را برای اینکار پرورش داده اند. تیم ما بعد از ارائه مشاوره تخصصی به شما، به طور کاملاً دقیق نقشه راه رسیدن به سئوی وب سایت شما را برایتان ترسیم خواهد کرد و سعی می کند در کمترین زمان ممکن شما را به بهترین نتایج برساند. اگر صاحب یک سایت، وبلاگ یا کسب و کار آنلاین هستید و در تلاشید که رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید، حتماً بارها با عباراتی نظیر «سئوی تضمینی و ارزان» رو به رو شده اید. همه ما به دفعات شنیده ایم که هیچ ارزانی بدون دلیل نیست؛ مسلماً کسی که با دادن وعده و وعیدهای وسوسه انگیز مانند افزایش فروش در مدت زمان کم و…

آشنایی با ابزارهای سئو

در تصویر زیر که مربوط به سایت ahrefs است یک آدرس وارد می‌شود و عدد دامین ریتینگ که در واقع همان دامین اتوریتی است دریافت می‌شود. ابزارهای دیگر سئو نیز مانند ahrefs.com و semrush.com و البته سایر ابزارها، چیزی شبیه به دامین اتوریتی را ارائه می‌دهند. لینک‌ها از نظر عملکرد نیز متفاوت هستند و در دنیای سئو اصطلاحات خاص خود را دارند. تا به اینجا در مورد اهمیت لینک در سئو زیاد صحبت کردم اما حالا بیایید دقیقا ببینیم لینک چیست. یک مقاله خودتان می‌نویسید، لینک‌ها را هم خودتان مشخص می‌کنید و با پرداخت پول به سایت‌هایی که پذیرنده رپورتاژآگهی هستند در آن سایت‌ها منتشر می‌کنید.

هرکدام از الگوریتم‌های گوگل چه تاثیری روی سئوی سایت دارند؟

اما سومین هدف از سئو سایت می تواندافزایش ترافیک سایتنیز باشد. سال‌هاست از خواندن و نوشتن لذت می‌برم و عاشق یاد گرفتنم، مخصوصا یادگیری سئو. معتقد به انتشار اطلاعات آزادم و هر آنچه از سئو بلد هستم رو در اختیار دیگران قرار می‌دم.

پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب و بررسی چگالی آن ها از جمله قابلیت های این ابزار است. مسلماً انتشار محتوای خبری، تضمین کننده رتبه بالای سایت در گوگل یا جذب ترافیک بیشتر برای سایت نیست. در ادامه، با چند فاکتور کلیدی که باید هنگام برنامه ریزی استراتژی سئو، برای وب سایت های خبری در نظر داشته باشیم آشنا می شویم. دسته بندی صحیح که قابل فهم برای کاربر و موتورهای جستجو می باشد ایجاد نمایید و سعی کنید کل دسته بندی ها را به صورت یکنواخت بهینه سازی فرمایید. به بهینه سازی تمامی صفحات وب سایت خود اهمیت دهید و تنها به سئو دسته بندی ها نپردازید.

Wp-rocket یک افزونه محبوب وردپرسی است که باعث افزایش سرعت سایت می‌شود. همچنین این ابزار گزارش اشکالات سایت که باعث کندی صفحه می‌شود را نیز به صورت آبشاری در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن برای بهبود سرعت صفحه استفاده کنید. Semrush هم تقریبا همان کارکرد ahrefs را دارد و برای کیورد ریسرچ، آنالیز بک‌لینک و بهینه‌سازی محتوا کاربرد دارد. البته گوگل کیورد پلنر فقط برای شروع تحقیق کلمات کلیدی مناسب است. بی‌شک بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی مخصوصا برای ما ایرانی‌هاست.