فایل robots txt و اهمیت آن در سئو وبلاگ برتینا-سئو خاکستری

اگر وبسایت خود را به ابزار گوگل سرچ کنسول متصل کرده باشید، وقتی که ابزار تست را باز کنید از شما درخواست می‌کند که Property مورد نظرتان را انتخاب کنید. اما در صورتی که این فایل را پیدا نکردید و در آدرس robots.txt/ هم با یک صفحه ناموجود رو به رو شدید، تنها کاری که لازم است انجام دهید، ایجاد یک فایل جدید با پسوند txt و آپلود آن بر روی ریشه اصلی وبسایت‌تان است. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است از تگ noindex در هدر همان صفحاتی که علاقه‌ای به حضور آن‌ها در نتایج گوگل ندارید استفاده کنید و یا با گذاشتن رمز و یا سایر روش‌های بلاک کردن، از ایندکس شدن این URLها جلوگیری کنید. اما سایر ربات‌ها وقتی به این دستور می‌رسند هیچ توجهی به آن نمی‌کنند و بدون محدودیت محتوای فولدر mypic سایت شما را هم بررسی می‌کنند چرا که محدودیت شما تنها مربوط به ربات Googlebot-Image می‌شود و نه تمام ربات‌ها.

  • اگه بخواهید روی چندین کامپیوتر آن را اجرا کنید برای هر دستگاه باید یک لایسنس جداگانه تهیه نمایید.
  • باعرض سلام وخداقوت جانانه به همه دوستانی که برای این برنامه بی نقص همراه باپشتیبانی گرم وخوش برخوردزحمت میکشن …
  • زیرا همانگونه که ذکر شد این فایل شامل اطلاعاتی درباره محدودیت ها و نحوه دسترسی ربات ها به صفحات مختلف سایت می باشد.

اما اگر مسیرها و دایرکتوری‌ها را دیس‌آلو کنید این ربات‌ها صرفا می‌توانند صفحه‌ی دایرکتوری را ببینند و امکان دیدن سایر صفحات و وب‌پیج‌ها وجود ندارد. توجه داشته باشید که حتما از یک صفحه‌ی 404 یا صفحات مشابه برای دایرکتوری‌هایی که قرار نیست ایندکس شوند اما وجود دارند استفاده کنید. فایل robots.txt فایلی جهت مشخص کردن دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت است. 5 تاکتیک سئو برای کاهش ریسک این فایل در این مقاله اموزشی سئو آمده است.

سوال تکراری: آیا باید به سایت مپ در فایل ربات لینک دهیم؟

فعال کردن گزینه Enable Custom Robotsافزونه All in One SEO فایل robots.txt موجود در سایت شما را در بخش Robots.txt Preview در پایین صفحه نشان می‌دهد. در این قسمت قوانین پیش‌فرض که توسط وردپرس اضافه شده است را نشان می‌دهد. در آخر این رو هم بگم درسته که ما یکی از ابزار های سئو رو در اختیار شما قرار میدیم که میتونه توی رشد سئو به شما خیلی کمک کنه، اما نباید فکر بکنید که این ابزار تمام کارهای سئو رو به طور خودکار براتون انجام میده و جادو میکنه. اگر گوگل عمل رباتیک را جریمه کند خیلی از افراد میتوانند بر روی سایت رقیب خود حرکات رباتیک پیاده‌سازی کنند و آنها را به زیر بکشانند! چنین چیزی باعث میشود گوگل نتواند جریمه‌ای برای اعمال رباتیک در نظر بگیرد. مسئله شما ارتباطی به فایل robots نداره و باید اگر از وردپرس استفاده می کنید در تنظیمات افزونه Yoast جلوی ایندکس شدن این صفحات رو بگیرید.

Robots.txt در حقیقت جزو مهارت‌های اولیه‌ای است که متخصصین سئو آن را یاد می‌گیرند و یکی از صدها بخش سئو سایت می‌باشد. اما متاسفانه در بسیاری از موارد نتایجی که از آن گرفته می‌شود یا منفی و مخرب است و یا عملا هیچ تاثیری در سئو ندارد. تجربه شما در استفاده و تنظیم این فایل چگونه است؟ آیا robots.txt سایت خود را بررسی کرده‌اید؟ چه مشکلاتی داشته اید؟ سوالات و نظرات خود را برای ما بنویسید. تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پونه مدیا می باشد.

robot.txt چیست؟ بررسی کاربرد فایل متنی robot.txt در سئو

بهترین روش پیشگیری از مسدود کردن دسترسی به دایرکتوری های بک اند شما و دایرکتوری های غیرضروری دیگر برای سئو شما از طریق robots.txt است. اگردقت داشته باشید در وردپرس از نسخه ۴ به بعد، مشخص شد که در فایل ربات این سیستم مدیریت محتوا دایرکتوری هایی مثل wp include یا plugins دیگر مورد ایندکس شدن قرار نمی گیرند. این قوانین به موتورهای جستجو دستور می‌دهد که از فایل‌های اصلی وردپرس شما استفاده نکنند، اجازه فهرست‌بندی و ایندکس کلیه مطالب را داشته باشند و همچنین دسترسی به نقشه‌های XML سایت را برای آن‌ها فراهم می‌آورد. احتمالاً میدانید که در ابعاد بین المللی، نرم افزار ما، یکی از بهترین نرم افزارهای شبیه ساز حرکت دست انسان میباشد که حتی قادر است لرزش دست انسان را نیز شبیه سازی کند.

با این حال امکان تطبیق الگو برای طیف وسیعی از URL ها وجود دارد. موتور جست‌وجوهای گوگل و بینگ هردو از یک الگوی منظم برای بررسی URL ها در این فایل استفاده می‌کنند. با استفاده از این کد شما به ربات‌ها اعلام می‌کنید که اجازه دسترسی به این فایل و بررسی آن را ندارند. این کد در فایل Robots.txt به این معنی است که ربات‌ها به هیچ محتوایی که در پوشه ذکرشده قرار دارد، دسترسی ندارند. با استفاده از این کد شما به ربات‌ها اعلام می‌کنید که همه صفحات و محتوای سایت را مجاز به بررسی هستند. با استفاده از این کد شما به همه ربات‌ها اعلام می‌کنید که فعلاً نیازی نیست هیچ صفحه‌ای از سایت را بررسی کنند.