آموزش ساخت نقشه سایت با Yoast SEO در وردپرس ایران وب-سئو خاکستری

منتها بایستی دقت داشته باشید که تنها در صورت ایجاد تغییر، دست به بروزرسانی مقدار این تگ کنید. حتماً آدرس نقشه سایت را به سرچ کنسول گوگل و ابزار وب مستر بینگ معرفی و ارسال کنید. اگر در نقشه سایت در نام گذاری لینک و صفحات سایت از مقدار «نام» به جای «اعداد» استفاده کنید در خروجی و گزارشات می­ توانید اطلاعات جامع و کافی را از سرچ کنسول گوگل دریافت کنید. نقشه سایت هیچ ارتباطی به سئو سایت شما ندارد و یکی از فاکتورهای سئو و بهینه سازی وب سایت نیست. نام و آدرس نقشه سایت خود را به ابزار سرچ کنسول گوگل و ابزار وب مستر بینگ معرفی و ارسال کنید. در این مقاله نقشه سایت و اهمیت آن و همچنین شیوه ساخت سایت مپ در سایت های وردپرسی و غیر وردپرسی را توضیح دادیم.

اگر سایت شما بزرگ بوده و شامل صفحات زیادی باشد، به احتمال زیاد خزنده‌های گوگل ممکن است خزیدن برخی از صفحات جدید یا اخیراً به روز شده شما را نادیده بگیرند. هیچ شخی و یا کسب و کاری تمایل ندارد که صفحه اصلی کسب و کارش ایندکس نشده باقی بماند. برای شروع کافی است تا به صفحه اصلی این افزونه در پیشخوان وردپرس خود بروید.

  • احتمالا در سئو اصطلاح نقشه سایت یا سایت مپ را شنیده باشید و از خودتان بپرسید نقشه سایت چیست؟ نقشه سایت یک فایل xml هست که به موتورهای جستجوگر معرفی می‌کنیم تا با پیچ‌ و خم‌های سایت ما آشنا شود.
  • فرایند به کارگیری نقشه سایت و در دسترس قرار دادن آن برای موتورهای جستجو بسیار ساده است.
  • من هم موافقم که تنها از افزونه yoast استفاده کنید برای سایت مپ.

سلام استاد خیلی عالی سایت مپ رو توضیح دادین دستتون درد نکنه. برای داشتن سایت مپ داینامیک برای سایت های کدنویسی باید از دولوپر بخواهید این کارو انجام بده. سلام استاد میخواستم بپرسم آیا داشتن سایت مپ اجباریه؟ من از سمت تیم دولوپر مشکل دارم برای این موضوع. برای راه اندازی بخش بلاگ سایتمون، به ناچار بر روی ساب دامین مجبور شدیم سایت رو با cms وردپرس بالا بیاریم. دامنه اصلی ssl داشت، اما برای فعال کردن ssl روی ساب دامین (بلاگ فعلی و تازه تاسیس) مشکلاتی داریم. اینطور که در بخش تنظیمات عمومی وردپرسی جایی که باید نشانی وردپرس و نشانی سایت رو وارد کنیم همچنان با http باقی مونده و نمی‌تونیم به https تغییرش بدیم.

مشکلات صفحات ایزوله و ایندکس نشده

در وب‌سایت های بین­ المللی که می شود وب سایت چند زبانه باشد با استفاده این تگ می توان زبان سایت را با استفاده از مقدار دهی تگ hreflang مشخص کنید. این تگ اجباری و دارای یک مقدار ثابت می باشد و مشخص کننده آدرس وب‌سایت می باشد. نقشه سایت فعلی خود را با URL‌های مقاله جدید خود به روز کنید و با هر به روز‌رسانی نقشه جدیدی ایجاد نکنید.

سایت شما واقعاً بزرگ است و ممکن است خزنده‌های Google از خزیدن در برخی از صفحات به روز شده شما غافل شوند. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید. حال فایل .htaccess را باز کنید و کد های زیر را در انتهای آن اضافه کنید.

آموزش گام به گام و رایگان وردپرس​

همانطور که گفته شد، نمیتوان در یک سایت مپ، بیش از 50 هزار URL را اضافه کرد و در صورتی که حجم فایل و یا تعداد آدرس های آن از مقدار گفته شده تجاوز کند، سایت مپ از نظر گوگل بی اعتبار شناخته میشود. با استفاده از این فایل میتوانید سایت مپ های دیگری را ساخته و همگی را در کنار هم قرار دهید تا گوگل آدرس های موجود در آنها را ایندکس کند. در همین مقاله قسمت «ساختن نقشه سایت و معرفی به گوگل» چند روش مختلف برای ساخت فایل نقشه سایت رو توضیح دادیم. سیستم‌هایی مثل وردپرس به صورت خودکار این کار انجام میدن و فقط کافی هست آدرس رو سرچ کنسول به گوگل معرفی کنید. در ساده ترین تعریف نقشه سایت(Sitemap / سایت مپ) یک فایل متنی ساده یا XML است که در روت وب سایت تان قرار می گیرد، این فایل حاوی آدرس صفحاتی است که توسط اسپایدر موتور جستجو کرال و ایندکس می شود.

افزونه های ساخت سایت مپ در وردپرس

در سایت‌های فروشگاهی هم می‌توانید به راحتی نقشه سایت بسازید. نقشه سایت برای کاربران شناخته شده نیست؛ چون برای آن‌ها ایجاد نشده است. در زیر یک نمونه از فایل‌های XML برای شما آورده شده تا با آن آشنا شوید.

استاندارد جهانی URL از حروف Unicode مثل فارسی پشتیبانی نمی کند (مانند آدرس اول) به همین دلیل آدرس هایی که حروف Unicode دارند باید Encode شوند که حالت دوم است که در کامنت تون ثبت کردید. برخی کرالرها یا مرورگرها ممکنه از شکل unicode هم پشتیبانی کنند اما بهتره که تمام URL ها به صورت encode باشند. هر دوی Yoast SEO و Google XML Sitemaps می توانند نقشۀ سایت XML بسازند. داشتن دوتا نقشۀ سایت چندان مفید نیست و حتی می‌تواند سرعت سایت شما را پایین بیاورند. تلاش ما هم تو تیم نوین همینه 🙂 خوشحالیم که تونستیم بهتون کمک کنیم.

شما می‌توانید به صورت اختیاری یک فایل فهرست (فایلی که به لیستی از نقشه‌های سایت اشاره می‌کند) را ایجاد کنید. خزنده های موتورهای جستجو با استفاده از این فایل می توانند به تمام صفحات سایت در یک مکان دسترسی داشته باشند. استفاده از نقشه سایت از این جهت اهمیت دارد که به گوگل کمک می کند تا مهم ترین صفحات سایت را شناسایی کنند. همان طور که احتمالا حدس زده‌اید، یکی از ویژگی های مهم این افزونه، امکان تهیه نقشه سایت یا سایت مپ است. شما می‌توانید افزونه را به گونه‌ای تنظیم کنید که نقشه سایت را به صورت مرتب به روز رسانی نماید. در مرحله بعدی باید مشخص کنید که چه صفحاتی از سایتتان را می‌خواهید در سایت مپ قرار دهید.