چگونه کسب و کارهای خدمات محلی کوچک می توانند از هوش مصنوعی برای بهبود بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنند؟


وقتی بسیاری از ما می شنویم که هوش مصنوعی چگونه جهان را تغییر می دهد – به ویژه بازاریابی دیجیتال – افکار (و گاهی اوقات ترس) ما به سمت این می رود که چگونه سازمان های بزرگ از ماشین ها برای انجام کارهای انبوهی از کپی رایترها، طراحان و سایر تولیدکنندگان محتوا استفاده می کنند.

شرکت‌های بزرگ با پایگاه‌های مشتریان به همان اندازه بزرگ و نیازهای محتوای رقابتی، به دنبال سیستم‌های هوش مصنوعی پیشرفته برای تولید محتوا، و پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌ها هستند تا جلوتر باقی بمانند.

اما فرصت های ارائه شده توسط هوش مصنوعی فقط برای افراد بزرگ نیست.

در واقع، ،ب‌وکارهای محلی کوچک با منابع کمتر و اغلب زمان کمتر، مطمئناً می‌توانند از برخی از راه‌حل‌های خلاقانه در زمان و صرفه‌جویی در هزینه بهره ببرند.

یکی از جنبه های چالش برانگیز اداره یک ،ب و کار کوچک این روزها، همسویی با خواسته های غالباً طاقت فرسا بازاریابی دیجیتال است که می تواند به تنهایی یک شغل تمام وقت باشد.

برای ،ب و کارهایی که امیدوار به رشد هستند، حفظ یک حضور دیجیتالی غنی، جاری و مرتبط و فعال ، مشتریان باهوش برای تعامل با تجارت شما از طریق کانال‌های متعدد مورد انتظار و ضروری است.

باز هم، چگونه یک صاحب ،ب و کار کوچک با افزایش تقاضاها در زمینه ای که ممکن است با آن راحت نباشد، پاسخ می دهد؟

هوش مصنوعی را به ،وان دستیار بازاریابی دیجیتال مجازی وارد کنید.

هوش مصنوعی چگونه می تواند از بازاریابی ،ب و کارهای کوچک حمایت کند؟

هوش مصنوعی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، اما وقتی صحبت از برنامه‌های بازاریابی به میان می‌آید، برنامه محبوب فعلی هوش مصنوعی مولد است.

موتورهای هوش مصنوعی، مانند ChatGPT، مدل‌های زبان بزرگ نامیده می‌شوند، که در واقع الگوریتم‌های هوش مصنوعی هستند که بر روی مجموعه‌های عظیمی از داده‌ها یا محتوا آموزش دیده‌اند تا در صورت درخواست، محتوای جدید را بفهمند، خلاصه کنند و تولید کنند.

به این ترتیب، هوش مصنوعی می‌تواند به سرعت و به طور مؤثر محتوا را تقریباً در هر موضوعی که در مجموعه داده‌ای که در آن آموزش داده شده است، تولید کند.

وب سایت، وبلاگ و محتوای اجتماعی

اولین کاربرد طبیعی ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی برای ،ب و کارهای کوچک، ایجاد محتوای آموزشی، آموزنده یا مفیدی است که بازدیدکنندگان وب سایت، دنبال کنندگان اجتماعی و موتورهای جستجو می توانند مصرف کنند.

محتوا از نظر ایجاد اقتدار آنلاین همچنان پادشاه است و یکی از راه‌های متمایز شدن از رقبا، ایجاد محتوای بیشتر و بهتری است که مخاطبان شما می‌خواهند بخوانند، لایک کنند و به اشتراک بگذارند.

ما ایجاد کرده‌ایم که هوش مصنوعی می‌تواند در مورد هر موضوعی که می‌خواهید محتوا تولید کند، و برای ا،ر مشاغل محلی کوچک، نیازهای مشتریان آن‌ها نسبتاً ثابت است.

کلید دستیابی به محتوای با کیفیت و قانع کننده تولید شده توسط هوش مصنوعی، کیفیت درخواستی است که ارائه می شود.

یک درخواست با ساختار من، می‌تواند یک پست وبلاگ، مقاله نحوه انجام، بخش پرسش‌های متداول، صفحه وب یا پست رسانه‌های اجتماعی ایجاد کند، که ممکن است فقط به تغییرات کوچک و شخصی‌سازی نیاز داشته باشد تا برای مخاطبان شما آماده شود.

در غیر این صورت، می‌تو،د از هوش مصنوعی مجدداً نسخه بهتری را درخواست کنید و با گذشت زمان، به یادگیری و تولید محتوای بهتر و من،‌تر ادامه خواهد داد.

با این حال، برای روشن بودن، مرحله بررسی و ویرایش محتوا برای اطمینان از منحصر به فرد بودن آن را نباید نادیده گرفت.

هوش مصنوعی به «توهم ،» معروف است، که روشی فانتزی برای گفتن است که هوش مصنوعی عادت دارد گاهی اوقات نادرست باشد، بنابراین تمام کارها باید از نظر صحت بررسی شوند.

همچنین بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که محصول نهایی انس، است، زیرا گاهی اوقات متن ممکن است ناخوشایند یا رسمی به نظر برسد. همچنین باید مطمئن شوید که محتوا هم نشان‌دهنده برند شما است و هم با اضافه ، امضای منحصربه‌فرد شما – چه با درج دیدگاه حکایتی، لحن، یا پیوندهایی به سایر محتوای مرتبطی که تولید یا سرپرستی کرده‌اید.

ارتباط مستقیم با مشتری

علاوه بر محتوایی که ،ب‌وکارها برای اشتراک‌گذاری انبوه از طریق سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند، کمپین‌های مستقیم به مصرف‌کننده نیز برای تبلیغ، آموزش یا اطلاع‌رس، طراحی شده‌اند.

اگرچه ممکن است این موارد کوتاه باشند، اما به شکل ایمیل یا پیامک، هنوز زمان لازم برای توسعه ایده‌های کمپین و ارائه محتوای حاصل به مخاطبان مورد نیاز است. هوش مصنوعی می تواند در هر دو مرحله از فرآیند کمک کند.

ابتدا، می‌توان از هوش مصنوعی خواست فهرستی از موضوعات یا ایده‌هایی را که ممکن است یک کمپین بر اساس آن‌ها شکل بگیرد، ارائه دهد.

به ،وان مثال، من از ChatGPT خواستم که «فهرستی از تبلیغاتی که ممکن است یک شرکت لوله‌کشی محلی کوچک برای افزایش درآمد اجرا کند، به من ارائه دهد…»

که دستیار بازاریابی مجازی هوش مصنوعی به سرعت با این لیست خلاصه از پیشنهادات پاسخ داد:

“قطعا! در اینجا چند تبلیغ وجود دارد که یک شرکت کوچک لوله کشی محلی می تواند برای افزایش درآمد اجرا کند:

  1. بسته نگهداری فصلی: یک بسته تخفیفی برای خدمات تعمیر و نگهداری فصلی لوله کشی، مانند تمیز ، زهکشی، بازرسی آبگرمکن، یا تشخیص نشت ارائه دهید. این بسته را در زمان‌های خاصی از سال که مالکان خانه معمولاً روی تعمیر و نگهداری خانه تمرکز می‌کنند، تبلیغ کنید.
  2. تخفیف مشتری جدید
  3. برنامه پاداش وفاداری
  4. بسته های بسته
  5. برنامه معرفی یک دوست
  6. پیشنهادات با زمان محدود
  7. معاملات انحصاری رسانه های اجتماعی
  8. تخفیف برای شهروندان ارشد یا نظامی
  9. اشتراک های طرح تعمیر و نگهداری
  10. تخفیف های شریک

به یاد داشته باشید که تبلیغات خود را از طریق کانال‌های مختلف از جمله وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات محلی و ایمیل مستقیم تبلیغ کنید تا از حدا،ر دید و دسترسی اطمینان حاصل کنید. بر اثربخشی هر تبلیغ نظارت کنید و استراتژی های خود را بر اساس پاسخ مشتری و رشد درآمد تنظیم کنید.

سپس می توان دوباره از هوش مصنوعی فراخو، کرد تا خود پیام را پیشنهاد دهد. یک درخواست با ساختار من، برای یک پیام بازاریابی می تواند یکی یا همه موارد زیر را در نظر بگیرد:

  • نوع پیام: تبلیغ، اعلام، دعوت، تبریک، تشکر، آموزشی، اطلاع رس، و غیره.
  • خدمات یا محصولات ذکر شده: برای انواع پیام من،.
  • کلمات خاصی که باید گنجانده شود: پیشنهادات برجسته، تخفیف، ویژه و غیره
  • کلمات خاص برای حذف: نام رقبا، ارجاعات محصول جایگزین ناخواسته.
  • اطلاعات هدف گیری جمعیتی: ،ت، سن، وضعیت تأهل و غیره.
  • لحن نوشتن: محاوره ای، دوستانه، آموزنده، حرفه ای، خوش آمد گویی، شوخ و غیره.
  • دیدگاه نوشتن: اول یا سوم شخص.

همانطور که اشاره شد، هر چه درخواست ارائه شده به هوش مصنوعی دقیق تر باشد، پاسخ تولید شده دقیق تر و موثرتر است.

سئو و جستجوی پولی

هوش مصنوعی در قلب سئو قرار دارد، تا جایی که الگوریتم‌های هوش مصنوعی سال‌هاست که گوگل و سایر موتورهای جستجو را نیرو می‌دهند.

بنابراین، چرا از همین فناوری برای صرفه جویی در چند مرحله در ایجاد محتوای ساختاریافته ای که موتورهای جستجو به دنبال آن هستند استفاده نکنید؟

برای آن دسته از صاحبان یا کارمندان مشاغل کوچک که زمان و دانش لازم برای در دست گرفتن امور وب سایت را دارند، از هوش مصنوعی مولد برای SEO می توان برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی و محتوا، ایجاد ،وان صفحه، توضیحات متا یا جنبه های پیشرفته تر در سایت استفاده کرد. بهينه سازي.

جای تعجب نیست که هوش مصنوعی در حال حاضر در بسیاری از پلتفرم‌های تبلیغاتی پولی تعبیه شده است و برای سرویس‌هایی از این قبیل نقش اساسی دارد تبلیغات گوگل، با محتوایی که به طور خودکار بر اساس محتوای موجود و/یا عملکرد گذشته توصیه یا ایجاد می شود.

تبلیغ‌کنندگان، بزرگ و کوچک، از دانش ،یبی کمپین‌های یکدیگر سود می‌برند.

پشتیب، وب سایت

مدتی است که چت ربات های وب سایت رایج شده اند. با این حال، هوش مصنوعی درها را به روی سطح جدیدی از چت بات باز می کند، که می تواند به طور یکپارچه با بازدیدکنندگان وب سایت شما تعامل داشته باشد و به طور دقیق تر، اطلاعات مورد نظر آنها را است،اج کند.

همانطور که AI LLM برای جست و جو و تفسیر حجم زیادی از محتوا در سراسر وب آموزش می بیند، به همین ترتیب می توان آنها را آموزش داد تا گوشه کوچک شما را فهرست بندی کنند، که وب سایت شما حاوی تمام جزئیات مهم در مورد محصولات، خدمات و شیوه های تجاری شما است.

اگر بازدیدکنندگان سایت با موانعی روبرو شوند یا سؤالاتی بپرسند که ربات در مورد آنها آموزش ندیده است یا محتوای لازم برای ارائه پاسخ را ندارد، سیستم‌های هوشمند مشتریان را قادر می‌سازد تا سؤالات خود را از طریق کانال‌های دیگر مانند پیامک یا ایمیل ارسال کنند.

تفکر آینده

محتوای مبتنی بر متن تولید شده توسط هوش مصنوعی فقط نوک کوه یخ است، زیرا ما در حال حاضر به طور مشابه شاهد تولید تصاویر واقعی ع، توسط سیستم هایی مانند DALL-E2 و میانه سفر بر اساس اعلان‌های زبان ساده، در حالی که ویدیوی تمام‌مقیاس فاصله چند، با آن ندارد.

در اینجا نیز پتانسیل ایجاد محتوای تجاری قانع کننده واقعی است.

فراتر از محتوا، هوش مصنوعی نوید خودکارسازی شخصی سازی و بهینه سازی محتوا را می دهد – بنابراین محتوای من، در زمان من، در اختیار افراد من، قرار می گیرد، که مدت هاست شیوه کار گوگل بوده است.

به جز اکنون، فقط گوگل و موتورهای جستجو نیستند که می توانند این سطح از محتوای سفارشی شده را ارائه دهند. راه حل های AI منبع باز این در را به روی همه باز می کنند.

راه‌حل‌هایی مانند تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، بازاریابان ،ب‌وکارهای کوچک را قادر می‌سازد تا جلوتر از بازی باقی بمانند، تاکتیک‌هایی را که قبلاً مؤثر بوده‌اند و خودکارسازی کنند و تاکتیک‌هایی را که انجام نداده‌اند نادیده بگیرند.

اما… هوش مصنوعی فقط یک ابزار است

اکنون، هر چقدر که هوش مصنوعی از نظر صرفه جویی در زمان در تولید محتوا ارائه دهد، به هیچ وجه نباید به ،وان جایگزینی کامل برای نویسندگان یا ویراستاران انس، در نظر گرفته شود.

از آنجایی که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی مبتنی بر محتوایی است که قبلاً ایجاد شده است، مطمئناً خطر ایجاد ی،، زیادی وجود دارد زیرا برخی از سازندگان این محتوا را کلمه به کلمه منتشر می کنند.

مقاله اخیر در واشنگتن پست به درستی اشاره می کند:

کارشناسان می‌گویند که حتی هوش مصنوعی پیشرفته با مهارت‌های نوشتاری یک انسان همخو، ندارد: این هوش مصنوعی فاقد صدای شخصی و سبک است و اغلب پاسخ‌های اشتباه، بی‌م،ی یا مغرضانه می‌دهد. اما برای بسیاری از شرکت ها، کاهش هزینه ارزش کاهش کیفیت را دارد.

این چیزی نیست که مخاطبان شما یا گوگل بخواهند بشنوند. به طور فزاینده ای مهم خواهد بود که آنچه را هوش مصنوعی ارائه می دهد و بر اساس آن ایجاد کنید، صدای منحصر به فرد، دیدگاه و چرخش داست، خود را اضافه کنید.

Google همچنان به اصول EEAT (تجربه، تخصص، اعتبار، اعتماد) به ،وان عوامل اصلی رتبه‌بندی محتوا متعهد است. EEAT چیزی است که صاحبان مشاغل کوچک باید به آنچه که هوش مصنوعی می تواند به ،وان نقطه شروع ارائه دهد اضافه کنند.

در نتیجه

بازاریابی دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را برای ،ب‌وکارهای محلی کوچک فراهم می‌کند تا حضور آنلاین خود را با تولید محتوای غنی و مرتبط، افزایش تجربه مشتری و ایجاد سرنخ‌های بیشتر بهبود بخشند.

با این حال، برای بهره‌گیری از مزایای این فناوری انقلابی، ،ب‌وکارها باید چالش‌های خود را درک کنند، اه، قابل اندازه‌گیری را تعیین کنند، استراتژی‌ها را توسعه دهند و به طور مداوم بر عملکرد خود نظارت و بهینه‌سازی کنند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Gearstd/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/small-local-service-businesses-use-ai-di،al-marketing/489014/