گوگل خزنده جدیدی را برای بهینه سازی عملکرد Googlebot معرفی می کند


گوگل اخیراً یک ،نده وب جدید به نام «GoogleOther» معرفی کرده است که برای کاهش فشار بر Googlebot، ،نده فهرست اصلی جستجوی آن طراحی شده است.

اضافه شدن این ،نده جدید در نهایت به گوگل کمک می کند تا عملیات ،یدن خود را بهینه و ساده کند.

،نده های وب، همچنین به ،وان روبات یا ،کبوت شناخته می شوند، به طور خودکار وب سایت ها را کشف و اسکن می کنند.

Googlebot مسئول ایجاد فهرست برای جستجوی گوگل است.

GoogleOther یک ،نده وب عمومی است که توسط تیم های مختلف محصول در Google برای واکشی محتوای قابل دسترس عموم از وب سایت ها استفاده می شود.

در یک پست لینکدین، گری ایلیس، تحلیلگر جستجوی گوگل، جزئیات بیشتری را به اشتراک می گذارد.

ت،یم مسئولیت ها بین Googlebot و GoogleOther

هدف اصلی ،نده GoogleOther جدید، به عهده گرفتن وظایف غیر ضروری است که در حال حاضر توسط Googlebot انجام می شود.

با انجام این کار، Googlebot اکنون می تواند صرفاً بر روی ایجاد فهرست جستجوی مورد استفاده توسط جستجوی Google تمرکز کند.

در همین حال، GoogleOther مشاغل دیگری مانند ،یدن تحقیق و توسعه (R&D) را که مستقیماً به نمایه سازی جستجو مرتبط نیستند، انجام خواهد داد.

ایلیز در لینکدین بیان می کند:

ما یک ،نده جدید به نام GoogleOther را به لیست ،نده‌های خود اضافه کردیم که در نهایت فشاری را از Googlebot کم می‌کند. این یک تغییر بدون عملیات برای شما است، اما با این وجود به نظر من جالب است.

همانطور که ما نحوه و مواردی را که Googlebot ،یده می کند بهینه می کنیم، یکی از مواردی که می خواستیم اطمینان حاصل کنیم این است که کارهای ،یدن Googlebot فقط به صورت داخلی برای ایجاد فهرستی که توسط جستجو استفاده می شود استفاده می شود. برای این کار ما یک ،نده جدید به نام GoogleOther اضافه کردیم که جایگزین برخی از کارهای دیگر Googlebot مانند ،یدن تحقیق و توسعه خواهد شد تا مقداری ظرفیت ،یدن را برای Googlebot آزاد کند.

GoogleOther زیرساخت Googlebot را به ارث می برد

GoogleOther زیرساخت مشابه Googlebot را به اشتراک می‌گذارد، به این م،ی که دارای محدودیت‌ها و ویژگی‌های ی،، است، از جمله محدودیت‌های بار میزبان، robots.txt (البته با توکن عامل کاربر متفاوت)، نسخه پروتکل HTTP، و اندازه واکشی.

در اصل، GoogleOther یک Googlebot است که با نام دیگری کار می کند.

مفاهیم برای SEO و صاحبان سایت

معرفی GoogleOther نباید تأثیر قابل توجهی روی وب سایت ها بگذارد، زیرا با استفاده از زیرساخت ها و محدودیت های مشابه Googlebot عمل می کند.

با این وجود، این یک پیشرفت قابل توجه در تلاش های مداوم گوگل برای بهینه سازی و ساده سازی فرآیندهای ،یدن وب است.

اگر در مورد GoogleOther نگران هستید، می‌تو،د آن را به روش‌های زیر نظارت کنید:

  • گزارش های سرور را تجزیه و تحلیل کنید: به طور منظم گزارش های سرور را بررسی کنید تا درخواست های ارائه شده توسط GoogleOther را شناسایی کنید. این به شما کمک می کند بفهمید که چقدر وب سایت شما را می ،د و از کدام صفحات بازدید می کند.
  • robots.txt را به روز کنید: مطمئن شوید که فایل robots.txt شما به روز شده است تا در صورت ،وم قو،ن خاصی را برای GoogleOther لحاظ کند. این به شما کمک می کند دسترسی و رفتار ،یدن آن در وب سایت خود را کنترل کنید.
  • آمار ،یدن را در کنسول جستجوی گوگل رصد کنید: مراقب آمار ،یدن در کنسول جستجوی Google باشید تا هرگونه تغییر در فرکانس ،یدن، بودجه ،یدن یا تعداد صفحات فهرست شده از زمان معرفی GoogleOther را مشاهده کنید.
  • ردیابی عملکرد وب سایت: به طور منظم معیارهای عملکرد وب سایت خود را نظارت کنید، مانند زمان بارگذاری، نرخ پرش و تعامل کاربر، تا هرگونه ارتباط احتمالی با فعالیت های ،یدن GoogleOther را شناسایی کنید. این به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا ،نده جدید باعث ایجاد مشکلات پیش بینی نشده در وب سایت شما می شود.

منبع: گوگل

تصویر ویژه: BestForBest/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-introduces-new-crawler-to-optimize-googlebots-performance/485114/