نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ و معرفی به گوگل دی ام روم-سئو خاکستری

اما در حال حاضر با سئوی امروزی امکان ایندکس تصاویر به همراه محتوای صفحه وجود دارد و نیازی به این فایل نیست. این افزونه همچنین می‌تواند برای محتواهای مختلف سایت (عکس، ویدئو، پست و غیره) سایت مپ جداگانه بسازد و همچنین امکان اتصال مستقیم به گوگل کنسول را داراست. افزونه Google XML Sitemaps افزونه اختصاصی گوگل برای وردپرس است که به کمک آن می‌توانید برای سایت خود سایت مپ تهیه کنید. بعد از وارد کردن آدرس، گزینه Submit را بزنید تا سایت مپ سایت شما در گوگل ثبت شود. به این ترتیب فایل سایت مپ شما آماده می‌شود و می‌توانید آن را در دایرکتوری سایت خود آپلود کنید.

  • البته نقشه خودکار سایت، تصاویر و ویدئوها و همچنین اخبار سایت را شامل نمی‌شود.
  • بنابراین بهتر است این گزینه را هم تیک نزنید، مگر این که از نتیجه آن مطمئن باشید.
  • امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود.
  • اگر سایت شما کمتر از ۵۰۰ صفحه دارد و طراحی سایت شما با وردپرس انجام نشده است و در تولید نقشه سایت مشکل دارید برای تولید نقشه سایت نسخه‌ی رایگان Screaming Frog را نصب کنید.

با بررسی ادرس صفحات مشخص شد که این صفحات در بین محصولاتی هستند که تولیدشان متوقف شده است و برای ما دیگر اهمیتی ندارد که توسط گوگل فهرست شوند. پس از اینکه تغییرات را بروزرسانی(پابلیش) کنید آدرس صفحه از نقشه سایت حذف خواهد شد. برای اطمینان بیشتر اگر سورس HTML صفحه را بررسی کنید متای “robots” با مقدار “noindex” را مشاهده خواهید کرد که به موتور جستجو می گوید این صفحه را ایندکس نکند. افزونه یوست سئو شامل ویژگی های متنوعی از جمله ایجاد و مدیریت نقشه سایت است. پس از نصب و فعال سازی این افزونه از منوی “سئو” گزینه “عمومی” را انتخاب کنید، در صفحه ای که باز می شود وارد تب “امکانات” شوید. آدرس صفحات و نوشته هایی که محتوای با کیفیتی دارند و احتمالا ترافیک طبیعی بیشتری به وب سایت تان جذب می کنند را در سایت مپ قرار دهید.

نقشه سایت چیست

فقط کافی است وارد سایت شوید و در کادر مشخص شده، آدرس سایت خود را وراد کنید. این قسمت در واقع یک محفظه برای تمام URLهای موجود در نقشه است. همچنین این خط به خزنده‌های موتورهای جستجو استاندارد به کار گرفته شده را اعلام می‌کند. بیشتر نقشه‌های سایت استاندارد 0.9 را به کار می‌گیرند که مورد قبول گوگل، یاهو و مایکروسافت است. این خط از کد به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که با یک فایل XML سر و کار دارند. این یکی از مشکلات وبسایت‌های فروشگاهی بزرگ است که صدها و هزارها صفحه مختلف برای محصولات گوناگون دارند و نمی‌دانند چگونه این مشکل بزرگ را حل کنند.

انواع نقشه سایت (سایت مپ)

هر آنچه در داخل تابع نوشته شده است را بردارید و کد زیر را جایگذاری کنید. راه حل چهارم یا ریسک نهایی، ما این راه را به شما پیشنهاد نمی دهیم چرا که تغییراتی که باید در این روش اعمال کنید هسته افزونه را درگیر می کند و ممکن است باعث آسیب پذیری پلاگین بشود. اما اگر اعتماد به نفس کامل برای اینکار را دارید FTP را به وب سرور متصل کنید و به فولدر wp-content بروید.

صفحات noindex را در نقشه سایت خود اضافه نکنید.

از ابزارها و وب سایت های تولید نقشه­ های سایت داینامیک استفاده کنید. مگر اینکه URL منحصر به فردی داشته باشید که به طور خاص فقط برای تلفن­ های همراه طراحی شده ­اند، وگرنه نقشه سایت موبایل هیچ مزیتی بر سایر نقشه های سایت ندارد. اگر دوست دارید مقالات وب سایت شما تا سقف 1000 آدرس در روز در گوگل ایندکس شود از این قابلیت استفاده کنید. امّا زمانی که از فایل نقشه سایت از حالت فشرده خارج شود اگر حجم فایل بیش از 50 مگابایت شود، نقشه سایت مجدد همان محدودیت را به شما اعلام می کند.