آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل معرفی نقشه سایت به گوگل-سئو خاکستری

در تصویر زیر سایت مپ ایندکس وب سایت Search Engine Journal را مشاهده می کنید که دارای ۳۰ سایت مپ مجزا است. یک روش دیگر افزودن نام سایت مپ “sitemap_index.xml” به انتهای دامنه وب سایت تان است. در این مرحله تب “طبقه بندی ها” یا تکسانومی را انتخاب کنید و مشابه مرحله قبل مواردی که باید در سایت مپ وجود داشته باشند را مشخص نمائید. در یک سناریوی نرمال بایستی “دسته ها” و “دسته های محصولات” در وضعیت “بله ” باشند و سایر موارد مثل برچسب نوشته ها که محتوای تکراری تولید می کنند به صورت “خیر” تنظیم شوند. صفحاتی که با کلمه عبور محافظت می شوند را از سایت مپ خارج کنید، چرا که موتور جستجو نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند. اگر شما صفحاتی که نمی خواهید ایندکس شوند را برای کرال به گوگل ارائه دهید فقط دارید بودجه خزش خود را از بین می برید.

این گزارش به شما نشان می‌دهد که گوگل چند صفحه از صفحات سایت شما را پیدا کرده است و چند تا از این‌ها مورد تایید گوگل قرار گرفته است. گوگل توصیه می‌کند که نقشه سایتِ حاویِ محتوایِ خبری را به عنوان یک فایل جداگانه در نظر بگیرید زیرا این نوع سایت مپ بیشتر از سایر فایل‌ها خزیده می‌شوند. بعنوان مثال برای سایت زیر در نقشه سایت محصولات یک سایت فروشگاهی سه عدد از محصولات Exclude شده اند و توسط گوگل فهرست نشده‌اند.

  • در این مقاله آموزشی از سایت میهن وردپرس، می‌خواهیم در رابطه با نقشه سایت صحبت کنیم.
  • در جدول زیر تگ‌هایی که در نقشه سایت XML مورد استفاده قرار می‌گیرد را برایتان سرجمع کردیم.
  • نیاز است که ما بدانیم کدام بخش از سایت تحت تاثیر قرار گرفته و ایندکس نشده اند.
  • وقتی نقشه سایت را برای اولین بار ثبت می کنید در وضعیت انتظار قرار می گیرد، پس از پردازش و بررسی های گوگل که احتمالا چند روزی طول خواهد کشید به وضعیت “Success” تغییر پیدا می کند.

این موضوع به این معناست آدرس هایی که با WWW آغاز می‌شوند را نمی‌توان با آدرس‌های بدون پیشوند WWW ترکیب کرد. همچنین آدرس‌هایی که دارای شناسه جلسه هستند را نیز در این فایل قرار ندهید. کدهای XML معتبر با تگ‌های شروع (بازشونده) “ “ آغاز می‌شوند که یک تگ الزامی است.

صفحاتی که مربوط به اشتراک‌گذاری مقالات در شبکه­ های اجتماعی است. این فایل باید به صورت UTF-8 ذخیره و برخی کاراکترها، معادل آن در این نوع کد گذاری شود. • دارای برای هر آدرس به عنوان زیرمجموعه ای از شناسه ی مادر باشد. و اگر سایت خود را به صورت اختصاصی کدنویسی کرده اید باید کدنویسی های لازم جهت ایجاد Sitemap را انجام داده باشد. وظیفه XML Sitemap این است که روند پیدا کردن صفحات برای گوگل را راحت تر کرده و به آن سرعت ببخشد. © کلیه حقوق مادی و معنوی در سال 1400 نزد شرکت ایران وب محفوظ می باشد.

فعالیت های سئوکار

پس از یک فایل فهرست بهینه برای فهرست کردن تمام نقشه‌های سایت استفاده کنید. اگر وبلاگی با فید RSS یا Atom دارید، می‌توانید URL فید را به عنوان نقشه سایت ارسال کنید. اکثر نرم‌افزار‌های وبلاگ قادر به ایجاد فید برای شما هستند، اما بدانید که این فید، فقط اطلاعات مربوط به URL‌های اخیر را ارائه می‌دهد. اگر قبلا سایت مپ خود را ثبت کرده باشید، لیستی از صفحات را در این قسمت مشاهده می کنید.

چه وبسایت هایی به نقشه سایت نیاز دارند؟

در این مقاله به صورت جامع در مورد ماهیت سایت مپ یا نقشه سایت، اطلاعاتی را دریافت میکنید. در این مطلب گفتیم که سایت مپ چیست و به صورت کامل و تصویری ساخت نقشه سایت و معرفی آن در گوگل را آموزش دادیم. اگر هنوز برای ساخت و بهینه سازی نقشه سایتتان اقدامی نکرده اید، همین امروز شروع کنید. با معرفی نقشه سایت به گوگل و با کمک سرچ کنسول، می توانید سایتتان را از آسیب ها و مشکلات در امان نگه دارید.

فایل XML یا نقشه سایت

شما می‌توانید کد پاسخ HTTP برای هر URL را با استفاده از ابزار Header Checker بررسی کنید. برای آدرس‌های متعدد در یک سایت، می توان از ابزارهایی همچون Find Broken Link و Find Broken Links, Redirects & Google Sitemap Generator Free Tool استفاده کرد. موتورهای جستجوی گوگل و بینگ، فرمت XML را برای نقشه سایت به عنوان یک پروتکل پذیرفته‌اند. با این حال، آنها Feed نقشه سایت را که از پروتکل های RSS 2.0، Atom 1.0 و فایل های متنی ASCII استفاده می‌کنند را نیز می‌پذیرند. سایت مپ را می‌توان به شکل XML نیز مورد استفاده قرار داد یا در صورتی که حجم بالایی دارد با استفاده از ابزار Gzip، فشرده‌سازی کرد. نسخه رایگان screamingfrog تنها قادر به بررسی ۵۰۰ صفحه از سایت شما هست.

یکی از تفاوتهای اصلی بین این دو در چگونگی crawl گوگل (بررسی اطلاعات توسط رباتهای موتورهای جستجو) روی وبسایت است. نقشه‌های سایت نمی‌توانند بیش از 50 هزار URL را در خود ثبت کنند. همچنین حجم فایل نقشه سایت نیز حداکثر می‌تواند 50 مگابایت باشد. در صورتی که نقشه سایتتان از یکی از این دو مورد بزرگتر شود، باید با دسته بندی مطالب در نقشه‌های مختلف سایت هریک را بصورت جدا در موتورهای جستجو ثبت کنید. سایت شما می‌تواند یک نقشه سایت برای صفحات، یک نقشه برای تصاویر و یک نقشه برای ویدیوها داشته باشد. نحوه ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول را در ادامه توضیح خواهیم داد.

این نوع سایت مپ تنها برای موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد و کاربران قادر به مشاهده آن نیستند. همچنین crawler های موتورهای جستجو با استفاده از این فایل برای پیدا کردن صفحات سایت نیازی به دنبال کردن لینک های داخلی سایت ندارند. راحت‌ترین و ساده‌ترین راه برای ساخت سایت مپ، استفاده از افزونه یواست است.