آموزش کاربردی و جامع نقشه سایت-سئو خاکستری

در حقیقت سایت‌های وردپرسی که از Yoast SEO استفاده می‌کنند به صورت خودکار سایت‌مپ را تولید و استفاده می‌کند و فقط کافیست آن را فعال کنید. بیشتر سایت های وردپرسی، نقشه سایتشان را بر /sitemap_index.xml قرار داده اند. این حالت یک URL پیش فرض برای نقشه های سایتی است که توسط افزونه سئو Yoast تولید شده اند. نقشه های سایت ارائه شده توسط Yoast SEO با هدف خاصی ارائه می شوند و هدف این است که فایل های XML تنها در صورتی می توانند بسیار بزرگ باشند که موتورهای جستجو، آن ها را کراول نکرده باشند.

  • آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد اما زمانی که ربات های گوگل به آن مراجعه می کنند، هیچ محتوای ارزشمندی را در آن مشاهده نمی کنند.
  • برای نصب نسخه رایگان افزونه یوست سئو، وارد داشبورد وردپرس سایت خود شوید، و از قسمت افزونه‌ها، و سپس افزودن، می‌توانید Yoast SEO را جستجو کنید.
  • سپس این تگ با تگ دیگری همچون “” دنبال می‌شود که حاوی حداقل یک صفت Xmlns است که ساختار کلی XML را تعریف می‌کند.
  • ربات های موتورهای جستجو وقتی به سایت شما می رسند، با انبوهی از صفحات مواجه می گردند.

مشکل در فهم نقشه سایت از آنجا شروع می شود که تقریبا هر کسی در حوزه وب، نظرات ضد و نقیضی را در این مورد در وبلاگ خود یا فروم ها مطرح کرده است. از این رو به دست آوردن اطلاعات صحیح در این مورد به کار سختی بدل گشته است. از نظر من، توسعه‌دهندگان وردپرس به خصوص در ایران، جادوگران حوزه طراحی سایت هستند. چرا که با استفاده از قدرت وردپرس و برنامه‌نویسی، میتوانند هر چیزی را در زمان کم بسازند. به هدف تفریح و سرگرمی این وب سایت رو طراحی کردم تا مطالبی که دوست دارم رو اینجا به اشتراک بزارم.

نقشه سایت ویدئویی

زمانی که شما سایت مپ خودتان را در سرچ کنسول ثبت می کنید، به گوگل کمک می کنید تا با سرعت بیشتری مطالب شما را ایندکس کند. مزیتی که افزونه yoast دارد، این است که به صورت پیش فرض نقشه های مختلفی را برای انواع محتواها ایجاد می کند. برای مثال بلاگ ها، صفحات نویسنده ها و دسته ها جزو مواردی هستند که یوست در زمان ایجاد نقشه سایت، آن ها را ایجاد می کند. در صورتی که سایت فروشگاهی داشته باشید و آن را به کمک ووکامرس ایجاد کرده باشید، نقشه ای هم محصولات فروشگاهتان ایجاد خواهد شد. اگر بخواهیم نقطه مقابل HTML Sitemaps را معرفی کنیم، باید به XML sitemaps اشاره کنیم.

۵. Sitemap by BestWebSoft

به زبان ساده نقشه سایت XML فهرستی از URLهای وب‌سایت شما می باشد و به عنوان نقشه راه عمل می ­کند تا به موتورهای جستجو بگوید که چه محتوایی در دسترس است و چگونه به آن محتوا دسترسی داشته باشد. من هم موافقم که تنها از افزونه yoast استفاده کنید برای سایت مپ. اولا که داشتن افزونه های زیاد روی وردپرس سرعت سایتتون رو پایین میاره و دوما اینکه yoast نقشه کاملی رو بهتون ارائه میده و بعید می دونم به افزونه دیگری نیاز داشته باشید. من نقشه دوتا سایت رو با yoast ساختم که در سرچ گوگل جایگاه مناسبی دارند. نقشه سایت یا سایت مپ، فایلی است در آن تمام صفحات مهم سایت لیست شده اند. همان طور که از نام این افزونه مشخص است، کارایی آن این است که برای شما سایت مپ XML و البته HTML می سازد.

گوگل و دیگر موتورهای جست وجو مثل بینگ و یاهو، با استفاده از نقشه سایت، محتوای سایت شما را شناسایی می‌کنند و این شانس برای وبسایت شما به وجود می‌آید که در صفحات مختلف نتایج جست و جو قرار بگیرد. نقشه سایت می‌تواند اهمیت زیادی در سئو ایفا کند و نقش مهمی داشته باشد. از همین رو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به آموزش نقشه سایت بپردازیم.