بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت آموزش بهینه سازی نقشه سایت XML پونه مدیا-سئو خاکستری

سایت مپ ها، فایل کوچکی هستند که حکم یک نقشه راه را برای خزنده‌های موتورهای جستجو بازی می‌کنند تا بتوانند صفحات سایت ما را پیدا و ایندکس کنند. واضح است که ایجاد سایت مپ، تأثیر مثبتی بر سئو سایت ما می‌گذارد. چون گوگل و سایر موتورهای جستجو با کمک نقشه سایت، صفحات جدید سایتمان را پیدا می‌کنند و از به‌روزرسانی صفحات قدیمی هم مطلع می‌شوند. موتور جستجو گوگل برای یافتن صفحات سایت شما از سایت مپ استفاده می کند.

  • در حالی که ssl فعال هست و ادرس‌ها با پیشوند https لود میشن.
  • فقط یک نقشه می‌تواند به شما کمک کند که حداقل در جنگل گم نشوید.
  • در صورت ارائه سایت مپ، Google می‌تواند در صورت لزوم اطلاعات اضافی را برای جستجو از نقشه سایت شما دریافت کند.
  • در ادامه به شما می‌گویم که چگونه در گوگل کنسول به گوگل بگویید که سایت مپ شما در کجا ذخیره شده.
  • زمانی که شما سایت مپ خودتان را در سرچ کنسول ثبت می کنید، به گوگل کمک می کنید تا با سرعت بیشتری مطالب شما را ایندکس کند.
  • با استفاده از این افزونه می‌توانید به شکلی سریع و بهینه، سایت مپ تهیه کنید و این افزونه نیز نقشه سایت را به صورت خودکار در موتورهای جست و جو ثبت می‌کند.

نبود سایت مپ در سایت باعث ایجاد جریمه از طرف گوگل و دیگر موتور های جستجو نمیشود اما مطمئنا وجود آن در سایت باعث کمک به خزنده های موتور جستجو و در نهایت بهبود سئو سایت میشود. بله شما می تونید سایت مپ رو از طریق فایل robots.txt هم به گوگل معرفی کنید. فقط کافی هست آدرس سایت مپ رو در انتهای این فایل قرار بدین. برای مثال سرعت سایت نیز یکی از مواردی است که در سئو تکینکال اهمیت دارد؛ یعنی هر اندازه که سرعت سایت شما بیشتر باشد، همان اندازه هم سئو سایت شما بهتر خواهد بود. یکی از روش هایی که شما می توانید سرعت سایت خودتان را افزایش دهید، استفاده از سرور مجازی یا سرور اختصاصی است که بسته به نیاز خودتان و ورودی و ترافیک سایتتان می توانید یکی را انتخاب کنید.

انجام سئو برای سایت

بسیاری از کاربران هنگام بازدید از یک سایت، به نقشه سایت نیز مراجعه می کنند. در قسمت مربوطه آدرس فایل نقشه سایت خود را وارد کنید، سپس روی دکمه submit کلیک کنید. با این روش نقشه سایت شما در سرچ کنسول گوگل ثبت می‌شود؛ در نتیجه از طریق گوگل قابل بررسی خواهد بود.

ثبت نقشه سایت در سرچ کنسول گوگل

در این مقاله 13 راهکار برای ساختن و بهینه‌سازی نقشه سایت برای موتورهای جستجو را به شما آموزش خواهیم داد. وب سایت هایی که صفحات زیادی دارند، نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات جدید یا آپدیت شده را به سرعت شناسایی کنند. در بعضی از نقشه سایت ها شما قسمتی با نام “اولویت” دارید که به موتور جستجو می گوید کدام صفحه از اهمیت بیشتری برخوردار است. البته کارکرد این ویژگی همیشه یکی از موارد اختلاف نظر بین سئوکاران بوده است.

دقت داشته باشید که قرار داشتن فایل تصاویر در همان دامین وب سایت امری ضروری نیست. شما می توانید از یک CDN استفاده کنید، به شرطی که آن را در گوگل سرچ کنسول تایید کرده باشید. در تصویر بالا موتورهای جستجو می توانند تنها به نگاه کردن به نقشه سایت، به هر نه صفحه آن پی ببرند. در حالی که تنها برای رسیدن به صفحه شماره 9، بایستی پنج لینک داخلی دنبال گردد.

مشکل در فهم نقشه سایت از آنجا شروع می شود که تقریبا هر کسی در حوزه وب، نظرات ضد و نقیضی را در این مورد در وبلاگ خود یا فروم ها مطرح کرده است. از این رو به دست آوردن اطلاعات صحیح در این مورد به کار سختی بدل گشته است. از نظر من، توسعه‌دهندگان وردپرس به خصوص در ایران، جادوگران حوزه طراحی سایت هستند. چرا که با استفاده از قدرت وردپرس و برنامه‌نویسی، میتوانند هر چیزی را در زمان کم بسازند. به هدف تفریح و سرگرمی این وب سایت رو طراحی کردم تا مطالبی که دوست دارم رو اینجا به اشتراک بزارم.

موتورهای جستجو از نقشه سایت XML (همان نوع اول) استفاده می‌کنند تا ساختار سایت‌ها را یاد بگیرند. باید به خاطر داشته باشید که قرار دادن URL صفحاتِ سایت در سایت مپ، ایندکس شدن سایت را تضمین می‌کند. نقشه سایت بررسی و فهرست شدن صفحات سایت شما را برای گوگل تسهیل می‌کند.

نام و آدرس کامل نقشه سایت خود را در فایل robots.txt مشخص کنید. با این کار به خزنده ­های موتور جستجو اعلام می­ کنید که نقشه سایت اعلام شده را بخوانند. جان مولر ادعا کرده که گوگل زمانی از این تگ استفاده می کند که بفهمد فایل نقشه سایت و همچنین محتوای صفحات چه زمانی تغییر کرده است و چه زمانی گوگل باید نقشه سایت را مجدد توسط خزنده هاش کرال کند.