سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-سئو خاکستری

توجه فرمایید که تمامی موارد گفته شده حتماً باید توسط یک متخصص و کارشناس سئو بررسی شود و انجام خودسرانه هر یک از این تکنیک ها می تواند باعث پنالتی شدن و آسیب به سئو سایت شما شود. به زبان ساده، بهینه سازی بدون داشتن برنامه ریزی و استراتژی صحیح معمولا نتایج خوبی ندارد و گاهی کم کاری و یا حتی استفاده ی بیش از حد از بهینه سازی سایت، سرمایه گذاری شما در این بخش را به هدر می دهد. برای کسب رتبه خوب در گوگل نیاز است که محتوای شما بالاترین کیفیت ممکن را داشته باشند. اما با داشتن این پیش شرط نیز ضمانتی برای کسب رتبه های بالای گوگل وجود ندارد. چرا که محتوای رقبای شما نیز ممکن است در حد شما خوب و با کیفیت باشد.

روزانه میلیاردها جستجو در گوگل انجام می‌شود ولی دلیل اهمیت سئو تنها تعداد بالای جستجوها نیست. برای این مورد جواب دقیقی وجود ندارد ولی بر اساس میزان رقابتی و سختی کلمه می‌توان برحسب تجربه بازه‌ای را برای آن مشخص کرد که در خدمات و مشاوره‌های سئو این مورد را با کارفرما مطرح خواهیم کرد. اگر با سئو آشنا نباشید توصیه اول ما این است که تمامی مطالب این صفحه را به دقت مطالعه کنید تا پایه علمی شما قوی‌تر شود و بتوانید برای مطالعه مطالب مهم‌تر برنامه‌ریزی کنید. خوب اینکه چطوری باید CTR را افزایش دهید خود یک بحث بسیار مفصل است که توصیه می‌کنم حتماً مقالات سایت ما را مطالعه کنید و یا برای یادگیری حرفه‌ای و تسلط به تکنیک‌های آن در دوره سئوشرکت کنید. حتماً باید عکس‌هایی که در سایت استفاده می‌کنید یکتا بوده و کپی از سایت دیگر نباشند چون گوگل این مورد رو با توجه به هوش مصنوعی خود تشخیص داده و سایت شما را جریمه می‌کند.

  • حالا که متوجه شدید پوگو استیکینگ یک رویداد منفی در سئو است بیایید ببینیم چه عواملی باعث پوگو استیکینگ می‌شود.
  • برخی محتواها در نسخه موبایل پنهان می‌شوند و چون گوگل نسخه موبایل را یک نسخه کامل می‌داند، آن محتواها از چشم گوگل مخفی می‌ماند.
  • گواهینامه SSL با اضافه کردن یک لایه امنیتی به اطلاعات رد و بدل شده بین شما و سرور سایت، امنیت اطلاعات رد و بدل شده را بالا می‌برد.
  • اما تقریبا جای شکی نیست که هر دو گزینه میتوانند نقش موثری در موفقیت وب سایت داشته باشند.
  • اگر این صفحه براتون جذاب بوده، میتونید با مراجعه به صفحه آمورش تولید محتوا ایده هایی که تو این صفحه دیدید رو در عمل ببینید.

ورد‌پرس ابزاری محبوب و رایگان برای افرادی است که می‌خواهند وبسایت یا وبلاگ ایجاد کنند اما هیچ دانش و تجربه کد‌نویسی ندارند. بیش از 36 درصد تمام وبسایت‌های موجود، از ورد‌پرس استفاده می‌کنند. برای مثال، اگر شما نرخ کلیک خود را از 10 درصد به 20 درصد افزایش دهید، بدون نیاز به گرفتن رتبه بهتر، به سادگی توانستید ترافیک وبسایت خود را 2 برابر کنید.

لینک‌های داده شده به سایت شما

در واقع یک سیکل شکل می‌گیرد که هر قدم جلو رفتن، سبب می‌شود تا کاربران نیز جلو آمده و موجب رشد و توسعه بیشتر سئوی سایت شوند. نکاتی که تا به اینجا ذکر کردیم، همگی نکاتی بسیار مهم هستند که درباره هریک می‌توان جزئیات بسیاری را بیان کرد. علاوه بر تمامی این نکات، موارد دیگری نیز هستند که کمتر دیده می‌شوند و تاثیر کمتری را نیز دارند. مواردی چون پیوندهای یکتا، لینک سازی در منو، لینک سازی خارجی با سایت‌های معتبر و برخی دیگر موارد که در قالب زیرمجموعه‌ای از محتواهای ذکر شده، بیان شدند.

منظور از استراتژی سئو چیست؟

شاید انجام چنین کاری هزینه بالایی برای شما داشته باشد، چون رقابت میان سایت‌های مختلف و مشابه بسیار است و شما باید این کار را به طور مداوم، پیگیری کنید. نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه کنید، انتخاب کلمه کلیدی است که می‌تواند به شما در کنار زدن رقبا، بسیار کمک کند. بنابراین در انتخاب کلمه کلیدی بسیار دقت نمایید و این مورد می‌تواند به عنوان یکی از اهداف سئو و بهینه سازی در نظر گرفته شود.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت سازه اطلاعات سامان می باشد. یکی از فاکتورهایی که تعیین کننده هزینه ای است که شما باید برای استفاده از خدمات سئو پرداخت کنید، میزان خدماتی است که دریافت می کنید، طبعاً هرچه این میزان بیشتر باشد، هزینه بیشتری را باید بپردازید. این کتاب آشنایی سریع با مفاهیم و تکنیک های تأثیرگذار سئو برای کسب موفقیت در دنیای آنلاین را برای خوانندگان خود فراهم کرده است. صفحات منبع یا Resource Pages را پیدا کنید و از آنها لینک بگیرید. از هدینگ های H1 و H2 برای ایجاد سلسله مراتب در متن بهره ببرید.

یکی دیگر از فرصت های خوب یافتن کلمات کلیدی با Featured snippet، کادر به اصطلاح “People also ask” نتایج گوگل است که اغلب در زیر Featured snippet ظاهر می شود. AMP برای وب سایت های پر محتوا (مانند مجلات خبری یا وبلاگ های بزرگتر) میتواند بسیار مفید باشد. اگر یک وب سایت وردپرسی دارید، پلاگین رسمی AMP در مخزن وردپرس وجود دارد و به شما در پیاده سازی آن کمک می کند. اگر هاست شما زمان پاسخگویی خوبی ندارد، کار خاصی حتی با بهینه سازی بیشتر نمی توانید انجام دهید. خوشبختانه، اکثر توسعه دهندگان این روزها به موضوع سازگاری وب سایت با موبایل توجه می کنند، بنابراین اگر یک تم وردپرسی با کیفیت را انتخاب کنید، نباید مشکلی وجود داشته باشد. بزرگترین مزیت لینک سازی داخلی؟ برخلاف لینک های خارجی، کنترل لینک های داخلی کاملا در دستان شماست.

ارتباط صفحات وب یکی دیگر از عواملی است که نقش مهمی در الگوریتم جستجو ایفا می کند زیرا کلمات کلیدی را مطابق با درخواست کاربر و محتوا یا عنوان صفحه وب در نظر می گیرد. سیگنال های مرتبط به الگوریتم جستجو، در یافتن صفحه مربوطه کمک می کند زیرا الگوریتم گوگل داده ها را به سیگنال ها منتقل می کند. با توجه به پیچیده تر شدن الگوریتم های گوگل، این روش ها دیگر کارایی ندارند. موتورهای جستجو می دانند که باید مخاطبان خود را راضی کنند و برای این کار باید بهترین وب سایت های ممکن را به مخاطبان پیشنهاد دهند.

شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها، ویکی‌ها، سایت‌های به اشتراک گذاری ویدئو و تصاویر و سایت‌هایی از این دست، نمونه‌هایی از تکنولوژی Web 2.0 هستند. همانطور که قبلا گفته شد، موتور‌های جستجو هرگز به دنبال فهرست کردن لیستی از سایت‌های پر شده با محتوا‌های بی‌کیفیت و بی‌استفاده، در صفحات نتایج جستجو‌ی خود نیستند. این به آن معنا است که با حذف کردن و یا بروز رسانی کردن و به دنبال آن بهینه سازی کردن زامبی پیج‌ها، می‌توانید رتبه‌های بهتری کسب کرده و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. Zombie یا زامبی به موجودات مرده متحرکی گفته می‌شود که در دنیای فیلم و کتاب‌های تخیلی و ترسناک، تحت تاثیر ویروسی توجیه ناپذیر، میل به خوردن انسان‌ها دارند. اصطلاح Zombie Pages یا صفحات زامبی، بیشتر بخاطر این خصلت زامبی‌ها که نه مرده‌اند و نه زنده بکار می‌رود. زامبی پیج‌ها صفحاتی در وبسایت شما هستند که ترافیکی ایجاد نمی‌کنند؛ بلکه فقط آنجا هستند.

پس اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم (وبالاتر) نتایج جستجو باشد، به ندرت کسی می‌تواند شما را پیدا کند یا اصلاً از وجود وبسایت شما مطلع شود. در حقیقت شما ۸ هزار مشتری بالقوه که مستقیما به دنبال شما بوده‌اند را از دست داده‌اید. اگر کاربران تمایل بیشتری به دیدن ویدئو دارند، چرا آن را در اختیارشان قرار ندهیم؟ داشتن ویدئو Dwell Time را در سایت بالا می‌برد و به شما توصیه می‌کنم از محتوای ویدئویی در مطالب صفحات خود حتماً استفاده کنید.