سئو چیست؟ + اهمیت SEO و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ایران هاست-سئو خاکستری

در گذشته تعداد بک‌لینک خیلی مهم بود و هر وب‌سایتی ‌لینک‌های بیشتری داشت رتبه بهتری کسب می‌کرد. این الگوریتم‌ها باعث شد نتایج جستجو تا حد زیادی بهتر و باکیفیت‌تر شوند. گوگل با رونمایی از الگوریتم پیج‌رنک و محاسبه ارزش لینک‌ها باعث شد، نتایج جستجو تا حدی بهتر شود. پوگو استیکینگ یک اصطلاح در سئو است که برای توصیف موقعیتی استفاده می شود که در آن جستجوگر وارد یکی از نتایج جستجو می‌شود، به سرعت به SERP بر می‌گردد و وارد صفحه دیگری می‌شود. برای کسب رتبه در اینگونه کلمات باید صفحات دسته‌بندی هدف‌گذاری شود.

در صورتی هم که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، به مقاله نقشه سایت در فرین آکادمی مراجعه کنید. به عنوان مثال، سرعت سایت یکی از فاکتورهای تاثیرگذار روی سئو آن است. اما اگر شما یک بار سرعت وب سایت خودتان را بهینه کنید، نیاز به فعالیت مداوم و دوباره برای آن ندارید. اما در مقابل، برخی از فاکتورهای دیگر SEO هستند که شما برای پیشی گرفتن از رقبا و ماندن در نتایج اول، باید دائما آنها را رعایت کنید. سئو چیست؟ سئو یا SEO همان چیزی است که باعث میشود در زمان جستجو واژه “خرید موبایل” در گوگل، از میان چند هزار سایت فروشنده این محصول، سایت دیجی کالا یا mobole.ir در نتایج اول قرار گرفته باشند. نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند.

هر صفحه‌ای از سایت شما باید دارای دو تگ مهم title و description باشد تا گوگل در نمایش نتایج خود از آن‌ها استفاده کرده و بتواند تأثیر مستقیم در جذب کاربر و گرفتن Click های بیشتر باشد. ابزار بسیار قدرتمند دیگری به نام Ahrefs نیز وجود دارد که شرکت‌های بزرگ سئو از آن برای پیدا کلمات کلیدی ارزشمند و یا تحلیل سئو سایت‌های رقبا استفاده می‌کنند. سئو کلاه سیاه که بدترین حالت ممکن در سئو سایت است و معمولاً ریسک بالایی در پنالتی شدن سایت توسط گوگل دارد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. مراحل سئو کردن یک وب‌سایت به ۳ دسته کلی تقسیم می‌شود و هر تکنیک و روشی که برای بهینه‌سازی سایت انجام دهید قطعاً در یکی از این سه بخش قرار خواهد گرفت. کاملاً مشخص است که شما نیز باید سئو سایت خود را برای گوگل انجام داده تا به ازای کلمات کلیدی ارزشمند شانس دیده شدن داشته باشید. موتور جستجو در واقع همان وب‌سایت‌هایی هستند که به شما اجازه می‌دهند تا کلمات موردنظرتان را در آن‌ها جستجو کرده و پاسخ سوالاتتان را در آن‌ها پیدا کنید.

  • از آنجاییکه گوگل هرگز وجود چنین سیستمی را تایید نکرده، ممکن است عده‌ای از وجود آن بی‌خبر باشند؛ اما بنظر می‌رسد سندباکس گوگل، فیلتری باشد که در حدود سال 2004 به الگوریتم‌های گوگل اضافه شده است.
  • طبق آمار ۶۳ درصد از جستجوهای گوگل در تلفن‌های همراه صورت می‌گیرد.
  • اما تولید محتوای با کیفیت شامل ۳ مرحله است که در ادامه به آن می‌پردازم.
  • علاوه بر تبلیغ وب سایت برای دریافت لینک، باید روی تبلیغ نام تجاری خود نیز کار کنید و صحبت درباره آن را در شبکه ها و رسانه های اجتماعی ترویج دهید.

اگر سایت شما از وب سایت های با کیفیت مرتبط با صنعت شما بک لینک دریافت می کند، سیگنال های قوی به گوگل ارسال می‌کنید که نشان می‌دهد سایت شما به عنوان یک مرجع در صنعت شما در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر فاکتورهای سئو داخلی، رتبه شما توسط چند فاکتور سئوی خارج از وب سایت شما نیز تعیین می شود. این عوامل شامل لینک‌هایی از سایر وب سایت ها، توجه شبکه‌های اجتماعی و سایر فعالیت های بازاریابی است که خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد. اگرچه غیرممکن نیست، اما تأثیرگذاری بر عوامل سئوی آف پیج ممکن است دشوارتر باشد. این عوامل همیشه در حال تغییر هستند تا با تغییر رفتار کاربر و پیشرفت‌های لرنینگ ماشین همگام شوند.

پس شبکه های اجتماعی و اثر گذار بودن آنها را در سئوی خارجی دست کم نگیرید و در آنها فعالیت مناسبی را داشته باشید. در واقع ساختار لینک سازی داخلی سایت شما، یک درک بهتر هم به افراد، و هم به رباتهای جستجو میدهد. این کار باعث میشود، سایت من ساختار بهتر و دقیق تری از نظر سئو داخلی داشته باشد. نگران چک کردن مواردی که در بالا بیان کردم نباشید، افزونه هایی در سایتهای وردپرسی وجود دارد که چگالی کلمات کلیدی، و خیلی از معیارهای دیگر را برای شما بررسی میکند و به شما بر اساس آن نمره می دهد. همین الان سئو به زبان ساده را در گوگل جستجو کنید، ببینید سایت اثر خاص در کدام یک از نتایج گوگل نمایش داده میشود.

معرفی بهترین کتاب های آموزش سئو

تگ‌های متا اطلاعاتی را درباره یک صفحه وب در فایل‌های HTML ارائه می‌دهند. این اطلاعات متا دیتا نامیده می‌شوند و فقط برای موتور‌های جستجو و کرالر‌ها قابل مشاهده هستند. موتور‌های جستجو از تگ‌های متا برای رتبه بندی و نحوه نمایش اسنیپت‌ها در صفحات نتایج جستجو استفاده می‌کنند. وقتی شما از سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر شما درخواستی را به سرور آن سایت ارسال می‌کند و سپس سرور به درخواست مرورگر با یک کد سه رقمی پاسخ می‌دهد. به عبارت دیگر، این کد‌های وضعیت، مکالمه بین سرور سایت و مرورگر شما هستند. با استفاده از این کد‌ها، مشخص می‌شود که همه چیز خوب است، مشکوک است و یا مشکلی وجود دارد.

چرا موتورهای جستجو به سئو نیاز دارند؟

دو راه پیش روی شما بیشتر نیست، یا سایت خود را به دست متخصص سئو بسپارید که برای شما روی کلمات هدف عملیات سئو انجام دهد و به رتبه‌های اول گوگل برسید یا خودتان این کار را یاد بگیرید و انجام دهید. البته این 3 گام می‌توانند به صورت موازی نیز پیش بروند که نیاز به تخصص بیشتری برای انجام این موضوع است. برخلاف اینکه خیلی ها تصور میکنند سئو تکنیکال بخش ترسناک seo است، اگر شما از یک سیستم مدیریت محتوای کاربردی مثل وردپرس استفاده کرده و چند افزونه مناسب روی آن نصب کنید، اصلا نیاز به نگرانی بابتش ندارید. اما نترسید… قرار نیست از فردا یک برنامه روزانه برای اِعمال 200 فاکتور سئو روی وب سایت خود داشته باشید و کل زمانتان را صرف آن کنید. بیشتر این فاکتورها صرفا نیاز به یک بار پیاده سازی داشته و بعد از اینکه روی سایت شما اعمال شوند، نیاز به فعالیت دوباره در موردشان ندارید.

اصطلاحات سئو داخلی و سئو خارجی بر اساس نوع اقدامات شما در وب سایت طبقه بندی می شوند. تاریخچه سئو به دهه 90 برمیگردد، یعنی زمانی که موتورهای جستجو پا به عرصه اینترنت گذاشتند. امروزه سئو یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی و صنعتی رو به رشد محسوب می شود. ما در تیم تولید محتوا بررسی میکنیم و در صورت امکان درمورد سایر استراتژی ها هم مقاله منتشر خواهیم کرد.

اگر موتور جستجو مورد Cloaking را شناسایی کند، وب سایت متخلف را پنالتی کرده و برای همیشه از ایندکس خود حذف می‌کند. در نتیجه، آن وبسایت دیگر در هیچ یک از صفحات نتایج جستجو آورده نخواهد شد. اگر امکان بررسی و تجزیه تحلیل نحوه عملکرد خود را نداشته باشید تمام وقت و انرژی‌ای که برای انجام این مراحل انجام داده‌اید به هدر خواهد رفت. نصب و استفاده از ابزارهای آنالیز وب نظیر گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس یک امر ضروری برای هر وبسایتی است.

و برای اینکه افراد بیشتری با جادوی سئو آشنا بشن تصمیم گرفتم این دوره بمب رو جزء بهترین دوره سئو ایران در سایت های کانتنت منتشر کنم. بلکه بخاطر این که گوگل نتایج جست‌وجوی ارگانیک را بعد از جعبه‌های پاسخ، گوگل ادز و … یک تحقیق نشان داده که از سال 2015، CTR نتایج سرچ ارگانیک بیش از 40 درصد در موبایل کاهش داشته است. روبات‌های گوگل هستند که باتوجه به عادات شما در بروزرسانی سایت، به وب‌سایت شما سر می‌زنند. مثلا لینکی با عنوان “مدیر‌وب” به صفحه‌ای در سایت مدیر‌وب داده شود. نوعی ریدایرکت است که به جای سطح سرور، در سطح صفحه اجرا می‌شود.