سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما-سئو خاکستری

گاهی اوقات صفحاتی در سایت خود دارید که نمی خواهید ایندکس شوند. برای هر کدام از این زاویه‌ها یک h2 (یا باکس) ایجاد کنید تا مخاطب شما، قسمت مورد نظر خود را مطالعه کند و در نهایت بتواند به سادگی خرید خود را انجام دهد. در ادامه می‌خواهم به ۵ نکته کوتاه و مهم در این خصوص بپردازم.

اما سایتهای دیگری هم وجود دارند که هم خودشان سرویسهای بسیار قابل اعتمادی برای سئو کاران ارائه میدهند، و هم بلاگ جذابی نیز دارند. اولین منبع، خود گوگل است، شما با ورود به لینک زیر، میتوانید با مفاهیم اولیه سئو مقداماتی آشنا شوید. در ابتدای مقاله قول دادم مطلب سئو چیست، راهنمای سئو به زبان ساده، کاملاً کاربردی و بدور از حاشیه های بی مصرف باشد. قراردادن پست‌هایی شامل معرفی خدمات، تخفیفات دوره ای، برگزاری جشنواره، قرعه کشی و… بازدید موثری را به‌سمت وب­سایت، روانه خواهد کرد.

  • وقتی در مورد موضوع خاصی محتوا می نویسید، طبیعی است که کلمه کلیدی مورد نظر در عناصر داخلی صفحه که محتوای صفحه را خلاصه می کنند ظاهر شود.
  • بهتر است در هر محتوای خود به حداقل ۳ محتوای مرتبط دیگر درون سایت خود لینک بدهید و کاربران سایت خود را هم ترغیب کنید تا از آن‌ها بازدید کنند.
  • هر چه این عدد بزرگتر باشد، کسب رتبه یک گوگل برای آن کلمه کلیدی دشوارتر است.
  • در گذشته، مدیران وب بمنظور گرفتن رتبه‌های بهتر، مقالاتی طولانی و بهینه شده برای موتور‌های جستجو ایجاد می‌کردند.
  • دایرکتوری‌های محلی سایت‌هایی هستند که مردم برای دریافت نظرات در مورد مکان‌هایی برای خرید، غذا خوردن و خدمات محلی مراجعه می‌کنند.
  • در این حالت نیاز است خودتان یا یک نفر در تیم‌تان سئو را یاد بگیرید و برای این موضوع نیاز است در یک دوره سئو شرکت کنید.

این انتخاب به این دلیل بود تا تماشاچیان بتوانند بین فرد شرور و قهرمان فیلم تفاوت قائل شوند. در این فیلم ها قهرمان همیشه کلاه سفید بر سر داشت، در حالی که فرد شرور کلاه سیاه می پوشید. محتوای به روز تولید کنید و فعال تا مطالبتان همیشه در صدر قرار بگیرد باشید. به سئو تکنیکال، سرعت سایت و موارد مربوط به کرالینگ سایت غافل نشوید.

اهمیت سئو و کاربرد آن چیست؟

از دیگر پارامترهای معروف سئوی تکنیکال می‌توان به امنیت، سایت‌مپ و فایل ربات تکست و …. همانطور که بالاتر گفتیم، اشاره به core web vitals‌خالی از لطف نخواهد بود. در آموزش مقدماتی ما مفاهیم، اصول و اصطلاحات سئو آشنا می شویم. اکثر افرادی که در زمینه سئو فعالیت می کنند یا پیش زمینه ای از سئو در ذهن خود دارند، فکر می کنند همه چیز را در مورد آن می دانند.

Sitewide Links چگونه لینک‌هایی هستند و چه تاثیری بر سئو‌ی سایت شما دارند؟

زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند. اگر محتوای سایت جدید از نظر موضوعی به سایت قبلی شباهت دارد شما باید از طریق ابزار google search console همه صفحات سایت قبلی را شناسایی کرده و آدرس های آنها را جایی ذخیره کنید. رتبه در ایران به رفتار کاربران ایرانی و رتبه جهانی در مقایسه با کل سایت‌ها سنجیده می‌شود و لزوما در یک راستا حرکت نمی‌کنند.

RankBrain ماشینی است که به گوگل کمک می‌کند نتایج جست‌وجو را دسته‌بندی کند. RankBrain نحوه تعامل کاربر با نتایج جست‌وجو را بررسی می‌کند و در نتیجه آن را رده‌بندی می‌کند. سرعت سایت نکته بسیار مهمی در سئو محسوب می‌شود، خصوصا در سال 2018 به این نکته تاکید بیشتری شده است، در کل می‌توان گفت وب‌سایتی که همیشه از دید کاربر و گوگل در دسترس باشد رتبه بالاتری کسب خواهد کرد. همان HTTP است اما به حالت Secure شده است که گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که این موضوع به بهینه سازی سایت شما کمک می‌کند. هر دفعه که شخصی از جایی خارج از دامنه وب سایت شما، به سایتتان دسترسی پیدا کند، یک Visit یا بازدید صورت گرفته است.

الگوریتم فرد (Fred) گوگل (

حالا اگر یک سایت بزرگ داشته باشید که تعداد صفحات زیادی داشته باشد و هر روز بروزرسانی می‌شود و در آن محتوای جدید قرار می‌گیرد؛ بودجه خزش مهم می‌شود. مثلا بداند؛ «کش کردن سایت» باعث افزایش سرعت سایت می‌شود و سپس از برنامه‌نویس بخواهد این کار را انجام دهد. منظور از سئو On-page در سئو به فعالیت‌های بهینه‌سازی یک صفحه برای یک کلمه کلیدی است.

بنابراین برای موفقیت در سئو نیاز است در بازاریابی محتوا حرفه‌ای عمل کنید. اگر با دقت این ۲ جمله را خوانده باشید متوجه می‌شوید که سئو و بازاریابی محتوا در هم تنیده شده‌اند و برای موفقیت در هر یک، به دیگری نیاز دارید. اگر نیاز بود چندین صفحه بی‌کیفیت را ادغام کنید و تبدیل به یک صفحه عالی کنید. این معیار ارتباطی به گوگل ندارد و توسط سایت moz.com ارائه شده است. لینک یک تگ HTML است (تگ a) که کاربر با کلیک بر روی آن به صفحه یا فایل دیگری هدایت می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل معمولا از موارد «کلمه کلیدی دقیق» و «شامل کلمه کلیدی» استفاده می‌شود.