سئو چیست؟ همه چیز در مورد سئو سایت seo به زبان ساده سفینه-سئو خاکستری

شاید، شما هم تصمیم گرفته‌اید که از دیگران عقب نمانید و به تولید محتوای متنی، ویدئویی، تصویری یا صوتی برای سایت خود بپردازید. این استراتژی برای افزایش فروش شما مفید است، به شرطی که مخاطب با شما آشنا شود. یکی از راه‌های افزایش ترافیک سایت و آشنایی مخاطبان با شما، سئو است. گوگل از سال 2017 به بعد، تمرکز خود را بیشتر به سئوی معنایی معطوف کرده است، به این معنا که اگر شما محتوایی بنویسید و آن محتوا برای یک مخاطب واقعی بهینه باشد، برای موتورهای جستجویی چون گوگل هم بهینه خواهد بود. که همان طور که در بالا گفتم، به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد. ابتدا به کمک اصول تکنیکال صفحه را کشف و ایندکس می کند و بعد به کمک سئو داخلی و خارجی به گوگل کمک می فهمانیم محتوای صفحه بیشترین ارتباط را با کلمه سرج شده توسط کاربر را دارد.

بهینه سازی تگ های هدر، عنوان صفحه، متن جایگزین تصاویر، فشرده سازی حجم تصاویر، کوتاه کردن یو آر ال ها، انتخاب کلمات کلیدی درست و بسیاری از آیتم های دیگر جز سئو محسوب می شوند. مطمئنا بله، با تولید محتوا در وبلاگ شانس های جدیدی برای دیده شدن وب سایت شما در کلمات کلیدی جدید ایجاد می شود. با تولید محتوای با کیفیت حول موضوع کسب و کار خود در نتایج جستجو بیشتر دیده شده و از این طریق به برند معتبری در بین رقبا تبدیل خواهید شد.

  • یک خوش شویی با رسیدن به رتبه اول گوگل در این مثال 300 میلیون تومان سود می‌کند و اینگونه سئو می‌تواند یک مجموعه یا فرد را ثروتمند کند.
  • این معیار ارتباطی به گوگل ندارد و توسط سایت moz.com ارائه شده است.
  • من این موضوع را در دوره جامع سئو سفینه به صورت کامل باز کرده‌ام و حالا می‌خواهم کمی در مورد مسیر جستجوی کاربر صحبت کنم.
  • بسیاری مشاغل خرده فروشی در وب وجود دارد که برخی از آن ها حتی یک فروشگاه یا مغازه واقعی هم ندارند، با این حال می توانند در سال میلیون ها تومان کسب درآمد کنند.
  • گوگل توانست به کمک طراحی ساده و هوش مصنوعی خود در میان کاربران اینترنت، طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

چون به هر حال جستجوی معنایی گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار در حال پیشرفت است و پر کردن متن با کلمات کلیدی بدون در نظر گرفتن بار معنایی آن‌ها نه تنها سودی ندارد بلکه به ضررتان هم خواهد بود. توصیه میکنم برای آشنایی بیشتر با بهینه سازی کلمات کلیدی در محتوا، مقالۀ «چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟» را بخوانید. منظور از سئوی داخلی، بهینه‌سازی صفحات داخلی سایت برای موتورهای جستجو، با هدف رسیدن به جایگاه بالا در گوگل و افزایش ترافیک سایت است. با سئوی داخلی، موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا کرده و می‌خوانند، موضوع آن را درک می‌کنند و اگر استاندارهای لازم را داشته باشد، آن را به عنوان یک سایت مفید برای کاربران می‌شناسند. Internal Link یا لینک داخلی به لینکی گفته می‌شود که از یک صفحه موجود در یک وبسایت به صفحه دیگری در همان وبسایت برود.

به طور سنتی PageRank به طور مساوی در بین صفحات لینک داده شده توزیع می شود. اگر دو لینک از یک صفحه دارید، لینکی که اول ظاهر می شود ممکن است ارزش بیشتری نسبت به دومی داشته باشد. Link equity (همچنین به آن “link juice” نیز گفته می شود) اصطلاحی است برای توصیف قدرتی که از طریق یک لینک، از یک صفحه به صفحه دیگری منتقل می شود. با این حال، باید طول متن Featured snippet فرضی را طوری بهینه کنید که با طول یک Featured snippet معمولی مطابقت داشته باشد. این هرم بدان معناست که ابتدا تعاریف را ارائه داده و سپس به بیان جزئیات تکیل کننده ادامه می دهید.

سئو کلاه سیاهبه تکنیک هایی اطلاق می شود که سعی در فریب موتورهای جسنجو دارند. با اینکه ممکن است سئو کلاه سیاه موجب افزایش رتبه سایت گردد اما، ریسک پنالتی شدن و خارج شدن از نتایج جستجو را افزایش می دهد. این موضوع نیز دلیلی برای دقت بیشتر در هنگام انتخاب متخصص سئو می باشد. موتورهای جستجو در حال هوشمند تر شدن هستند، اما در عین حال نیاز به کمک ما نیز دارند.

برای درک بهتر این موضوعو نحوه صحیح انجام آن، پیشنهاد میکنیم مقاله سئو تکنیکال را در وب نسیم مطالعه کنید. در این راستا میتوان زمان را بزرگترین سرمایه‌ای دانست که در این راه باید مدیریت شود. هدف نهایی این مقاله این است که به شما کمک کند تا نکات مهم سئو را درک کنید تا بتوانید محتوای خود را برای رتبه بالاتر در گوگل بهینه سازی کنید و در پست های خود توجهات بیشتری را به خود جلب کنید. علاوه بر فاکتورهای سئو داخلی، رتبه شما توسط چند فاکتور سئوی خارج از صفحه (سئو خارجی Off-page SEO) نیز تعیین می‌شود. این این عوامل شامل پیوندهایی از سایر وب‌سایت‌ها، توجه رسانه‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌های بازاریابی است که خارج از وب سایت شما اتفاق می‌افتد. از جمله موارد سئوی خارجی یا off page seo میتوانم به، لینک دادن سایر افراد به سایت شما، فعالیت در شبکه های اجتماعی و سابقه شما در موتور جستجو اشاره کنم.

گوگل سرچ کنسول چیست؟ ( کاربرد google search console چیست؟ )

کسب رتبه مخصوصا برای وب سایت های جدید، بدون بک لینک بسیار سخت و بعضا غیرممکن است.. دریافت بک لینک های با کیفیت بدون تلاش بیشتر از جانب شما بسیار سخت (حتی غیرممکن) است. بک لینک ها از همان ابتدای پیدایش موتورهای جستجو فاکتوری بسیار تاثیرگذار بر روی الگوریتم های موتورهای جستجو بوده اند. اگر می‌خواهید عمیق‌تر به بهینه‌سازی سئو داخلی بپردازید، راهنمای سئو داخلی رادزاد را که برای مبتدیان ایجاد شده است، حتما مطالعه کنید.

منظور از به دست آوردن بهترین رتبه در نتایج جستجو با seo چیست؟

با این حال، مهمترین معیار این است که آیا آن وب سایت یک برند واقعی است یا نه. اگر صفحات بیشتری با عبارات مرتبط به کار رفته در انکر تکست ها به شما لینک داده شده باشند، این موضوع به کسب رتبه بهتر سایت در آن عبارات، کمک زیادی می کند. این ابزار علاوه بر بررسی طول عناصر یاد شده، به شما امکان می دهد نتایج واقعی گوگل را برای هر کلمه کلیدی بررسی کرده و نمایه خود را با بقیه مقایسه کنید و همچنین از ظاهر نتایج جستجوی رقبای خود الهام بگیرید. این لینک ها شامل عبارات مرتبط با محتوای صفحه لینک شده یا عبارتی مانند «مطالعه بیشتر» است که به صفحات دیگری از وب سایت شما لینک داده می شود. محتوایی که 10 برابر بهتر از بهترین نتیجه موجود در نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی است. از مزایای آن میتوان به این مورد اشاره کرد که اگر شخصی URL خالی را بدون انکرتکست به صفحه شما لینک دهد، متن بک لینک شامل کلمه کلیدی هدف شما می شود.

در نقشه سایت فقط آدرس صفحاتی قرار می‌گیرد که از نظر سئو برای ما مهم است و می‌خواهیم توسط گوگل ایندکس شوند. اما سوال مهم این است که چه کارهایی می‌توان انجام داد که محتوای تکراری به سئو سایت ما آسیب نرساند. چرا که هر کاربر، وب‌سایت را از نزدیک‌ترین سرور به منطقه خود مشاهده می‌کند. در ادامه می‌خواهم تعدادی از عوامل افزایش سرعت سایت را توضیح دهم. از آنجا که ربات‌های گوگل، حتما وارد این صفحه می‌شود و محتوای این صفحه را می‌خوانند؛ بسیاری از سایت‌‌ها آدرس نقشه سایت خود را نیز درون این فایل قرار می‌دهند.