سایت مپ Sitemap چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت-سئو خاکستری

از برنامه نویس سایت بخواهید که یک اسکریپت سفارشی ایجاد نماید. کالکشنی از ابزارهای لازم و ضروری که هر مدیر سایت یا طراح سایت حرفه‌ای باید داشته باشه رو از ما هدیه بگیرید. در بخش جامعه می‌توانید سوالات خود را بپرسید و با سایر هم‌میهنان وردپرسی در ارتباط باشید.

  • یک سری صفحات هستند که در منوهای سایت ما قرار نگرفته‌اند، یا در صفحه خاصی به آن‌ها لینک‌دهی نشده است که گوگل سریع‌تر بتواند آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد.
  • در صورتی که افزونه XML-Sitemap نتواند به موتورهای جستجو اعلام کند که محتوای جدیدی اضافه شده است و آن را ایندکس کند، در این صورت به شما اطلاع داده می شود.
  • حال به این می پردازیم که چگونه با بهینه سازی نقشه سایت، شاخص های سئو را ارتقا دهیم.
  • شما می‌توانید یک تگ را برر روی نقشه سایت XML صفحاتی که مهممترند اضافه کنید تا موتورهای جستجو ابتدا تمرکز بیشتری بر روی صفحاتی دارای الویت انجام دهند.
  • برای استفاده از اسکیما تصاویر دروب سایت از schema.org/ImageObject استفاده کنید که بهتری روش برای سئو تصاویر و فراخوانی ویژگی تصویر به موتورهای جستجو می باشد.

روی دکمه‌ی نصب این افزونه کلیک کرده و سپس آن را فعال کنید. برخی از سرویس‌های مدیریت محتوا می‌توانند بطور نقشه سایت تولید کنند. این نقشه‌ها هرگاه که یک صفحه یا نوشته به سایتتان افزوده یا از آن حذف می‌شود، به‌روزرسانی می‌شوند. اگر CMS شما به صورت پیش‌فرض این کار را نمی‌کند، معمولا افزونه‌هایی هستند که نقشه سایتتان را برایتان ایجاد می‌کنند. گوگل محتواهای جدید را توسط ربات‌های خزنده‌ای که وب را بررسی می‌کنند کشف می‌کند.

فایل­ نقشه سایت را در صورتی حجم آن زیاد شد حتما حجم آن را کم کنید. شما با کم کردن و محدودتر کردن تعداد صفحات و URL ها در نقشه سایت هزینه کرال صفحات را مدیریت می کنید. اجازه ندهید تمام صفحات وب شما و صحفاتی کاربردی نیست و محتوایی خاصی ندارد کرال شود. اما توجه داشته باشید نباید فایل­ های نقشه سایت را تودرتو تهیه کنید. بعد از اینکه نقشه های سایت خود را ایجاد کردید می توانید با دو لینک زیر نیز آن را اعتبارسنجی کنید.

از این طریق ربات های گوگل و دیگر موتورهای جست و جو به راحتی به آن دسترسی خواهند داشت. یکی از موارد مهم بهینه سازی سایت، انتشار مقاله و پست در زمان بندی منظم است. به طور کلی گوگل سایت هایی که دائما مقالات مفیدی منتشر میکنند را دوست دارد و به آنها اعتبار بالایی میدهد.

مزایای ساخت و داشتن نقشه سایت چیست؟

هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیل‌های فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. از سوی دیگر متخصصانی را آموزش دهیم که با نتایج ارزش‌ آفرین و قابل‌ تحسین، فضای قابل اعتمادتری در اکوسیستم دیجیتال ایران خلق کنند. از طرفی نمیدونم مشکل از قالبه یا نه؛ یا مشکل از ارور ها هستش.

ریدایرکت کمکی افزونه سئو

در یک فایل ایندکس معتبر نیز کدهای XML با تگ آغازین استاندارد شروع می‌شود. این تگ با تگ “” دنبال خواهد شد که حاوی صفت “xmlns” است که طرح کلی XML فایل ایندکس را تعریف می‌کند. در مجموع باید گفت که بهترین کار این است که تمام صفحاتی که محتوای بی‌کیفیت یا بی‌ارزش دارند را باید از سایت و نقشه سایت حذف کرد. البته باید دقت کرد که پس از انجام این کار، باید تمام لینک‌های داخلی منتهی به این صفحات را نیز حذف کرد.

به خاطر داشته باشید که سایت مپ های شما می‌توانند چندتا باشند. مثلاً می‌توانید برای تصاویر و فایل های خود یک سایت مپ جداگانه داشته باشید و آدرس آن ها را به صورت جداگانه در اختیار گوگل قرار دهید. در تمامی مراحل تهیه سایت مپ برای وبسایت خود به خاطر داشته باشید که این نقشه در واقع برای سئو سایت شما تهیه می‌شود. بنابراین هر صفحه‌ای که می‌خواهید به وسیله جست و جوی گوگل یا دیگر موتورهای جست و جو پیدا شود، باید در آن قرار بگیرد.

برخلاف توصیه­ های گفته شده، نقشه سایت Google News از تصاویر مقالات پشتیبانی نمی ­کند و برای سئو تصاویر از نقشه سایت مخصوص تصاویر که در بالا گفته شد استفاده می کند. فقط وب‌سایت‌هایی که از هاست گوگل و ساب دامنه گوگل استفاده می کنند می توانند از این نقشه سایت استفاده کنند. به همین دلیل است که نقشه سایت تصاویر برای وب­ سایت غیرضروری است. با این حال در سئوی امروزی، تصاویر مقالات در محتوا صفحه و مقاله قرار می گیرند.

برای اطلاع از دیگر ویژگی های این ابزار راهنمای گوگل سرچ کنسول را مطالعه کنید. ربات های موتورهای جستجو وقتی به سایت شما می رسند، با انبوهی از صفحات مواجه می گردند. یک نقشه سایت می تواند آنها را به گونه ای راهنمایی کند تا متوجه اهمیت بیشتر صفحات درج شده در نقشه های سایت نسبت به آنهایی که بلاک نشده، اما در نقشه سایت نیز قرار ندارند شود. اگر حجم نقشه سایت XML شما به بیش از ماکسیمم مقدار برسد، بایستی آن را به چند قسمت تقسیم نمایید.