ساخت فایل ربات Robots txt Generator ابزار سئو پونه مدیا-سئو خاکستری

در صورتی که مشکلی در فایل robots.txt وجود نداشته باشد، دکمه قرمز رنگ تست، به رنگ سبز و Allowed تغییر می کند. علاوه بر این، این ابزار امکانات دیگری را نیز در اختیار شما قرار می دهد؛ مثلا می توانید از طریق بخش URL Tester، آدرس صفحات مختلف سایت را بررسی کنید تا متوجه شوید که برای ربات ها مسدود شده اند یا خیر. اگر این فایل در هاست سایت شما آپلود نشده باشد، خزندگان و ربات‌های موتورهای جستجو امکان دسترسی به تمام صفحات عمومی را خواهند داشت و قادر هستند تا تمام محتوای سایت شما را ایندکس کنند. به کمک دستورات فایل ربات، به راحتی می‌توانیم از ایندکس شدن و نمایش اینگونه فایل‌ها در نتایج موتورهای جستجو جلوگیری کنیم. اکثر خزنده‌های موتورهای جستجو بزرگ مانند گوگل، بینگ و یاهو به محدودیت‌های تعریف شده در فایل ربات سایت احترام می‌گذارند. هرچه تعداد صفحات وبسایت شما بیشتر باشد، ربات‌های موتور جستجو زمان بیشتری برای خزیدن و ایندکس کردن صفحات نیاز دارد.

  • در ادامه به توضیح برخی از دستورات متداول در این فایل می پردازیم.
  • برای مشاهده عملکرد ربات ارتقاء سئو، نسخه آزمایشی را تست کنید.
  • بودجه شما، یا همان تعداد صفحاتی که توسط Googlebot مشاهده می شوند، بر اساس حجم وب‌سایت شما (تعداد صفحات)، سلامت آن (عدم بروز خطا) و تعداد بک‌لینک‌های سایت‌تان تعیین می‌شود.
  • فایل robots حاوی دستورالعمل‌هایی برای صدور یا عدم صدور مجوز دسترسی ربات‌ها به شاخه‌های مختلف وبسایت است.

پس مدیریت و بهینه سازی فایل robots.txt می تواند سرعت خزش و ایندکس صفحات سایت شما را افزایش دهد. با مسدود کردن خزش ربات های گوگل در صفحات و مسیرهای غیر ضروری مانند پلاگین ها ، تم ها ، مدیریت وردپرس می توانید این مشکل را برطرف کنید. اینکار به موتورهای جستجو کمک می کند تا در هر جلسه صفحات بیشتری از سایت شما را جستجو و خزش کنند و با سرعت بیشتر بتوانند صفحات ضروری را ایندکس کنند. از روش‌های ساده و آسانی که می‌توانید برای بهبود و بهینه‌سازی سایت کمک بگیرید از طریق بهینه سازی فایل Robot.txt صورت می‌گیرد. در ادامه مقاله با ساخت فایل robots.txt بیشتر آشنا خواهید شد.

هاستینگ

اما گاهی در همین فرایند جستجو و کاوش کردن مطالب مشکلات و معضلاتی پیش می آید که لازمه آن داشتن اطلاعات پایه ای و اساسی از سئوی سایت است. (کاوش شدن شاید عبارت بهتری باشد) مطالب سایت توسط ربات های گوگل اثرگذار است، یک فایل متنی است موسوم به فایل Robots.txt. […] کاملاً واضح است که هر موتور جستجوی معقول و منطقی از داده های کلیک بر روی نتایج خود بهره می جوید تا از بازخورد آن برای بهبود رتبه بندی و کیفیت نتایج جستجو استفاده کند. نتایج کم کلیک باید در نتایج پایین تر قرار بگیرند زیرا کمتر با عبارات جستجو شده ارتباط دارند، و بدیهی است که نتایجی که مرتباً کلیک می شوند به سمت نتایج بالا صفحه می روند. اگر با پروکسی های مختلف (به کمک ربات ارتقاء سئو ) بر روی ریپوتاژ ها و بک لینک های خودتان در سایت های مقصد کلیک کنید، گوگل خیلی سریعتر توجه اش به این ریپوتاژ ها جلب شده و بک لینک های تان را ایندکس خواهد کرد.

ما با پنهان کردن کل سایت از دید گوگل در ابتدای کار، به خودمان فرصت میدهیم تا صفحات اضافی سایت را حذف کرده و بقیه تغییرات لازم را روی آن ایجاد کنیم. در صورتی که این صفحات پیش فرض قالب در سایت ما ایندکس شوند، گوگل از همان ابتدا به دلیل وجود یک سری مطلب تکراری، اعتبار سئو سایتمان را کاهش میدهد. در نهایت و بعد از اینکه فعالیت های لازم برای طراحی بقیه برگه ها و حذف برگه های اضافی انجام شد، سایت را برای ربات ها قابل بررسی خواهیم کرد. اگر بخواهید از روش معمولی استفاده کنید، باید فایل robots.txt را باز کرده و دستورات داخل آن را بررسی کنید. اما راه حرفه ای تری نیز وجود دارد که شما می توانید به کمک ابزار تست فایل robots.txt در کنسول گوگل آن را تست کنید. اما اگر با صفحه ای شامل کدهای User-agent و … روبرو شدید، باید برای مدیریت فایل به کنترل پنل هاست سایتتان مراجعه کنید.

مدیریت دسترسی موتورهای جستجو

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هر گونه کپی برداری به هر نحو از محتوای سایت ، توسط تیم یاس وب پیگیرد قانونی دارد. اولین و مهم‌ترین نکته حساس بودن ربات‌ها و خزنده‌ها به کوچک یا بزرگ بودن حروف است. این دو خط اما اجازه بررسی سایت ما را به صورت استثنا به ربات Googlebot می‌دهد. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. بنده پیشنهاد می کنم برای این کار از افزونه استفاده نکنید و صفحات را با دستور htaccess ریدایرکت کنید تا یک بار برای همیشه این مشکل را حل کنید چون همونطور که گفتم افزونه ها ممکن است در این تعداد صفحات دچار مشکل شوند.

ربات‌های گوگل

بنابراین، در هنگام ایجاد این فایل می‌بایست دقت کافی به کار گرفته شود تا موتورهای جستجو بتوانند به تمامی فایل‌های لازم برای نمایش کامل صفحات سایت دسترسی داشته باشند. پروتکل دیگری که برای فایل‌های robots.txt استفاده می‌شود، پروتکل Sitemaps است. نقشه‌های سایت به خزنده وب نشان می‌دهند که در کدام صفحات می‌توانند بخزند. این کار کمک می کند تا مطمئن شوید که یک ربات خزنده هیچ صفحه مهمی را از دست نخواهد داد. این ربات برای پیدا کردن جایگاه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کاربرد دارد. و میتوانید از طریق آن، رشد جایگاه سایت تان را در کلمات کلیدی مختلف ارزیابی نمایید.

در این مقاله به طور کامل با فایل ربات سایت و نحوه ساخت و بررسی آن آشنا شدیم. اگر بتوانید فایل robots.txt خوبی ایجاد کنید، می‌توانید به موتورهای جستجو (به خصوص Googlebot) بگویید که کدام صفحات را مشاهده نکند. در واقع با این کار به ربات‌ها می‌گویید کدام صفحه‌ها اصلاً در اولویت شما نیستند. حتماً شما هم نمی‌خواهید که ربات خزنده‌ گوگل برای مشاهده و ایندکس محتوای تکراری و کم ارزش، سرورهای شما را اشغال کند. در واقع فایل Robots.txt یک قرارداد بین سایت شما و ربات‌های خزنده است که به آن‌ها اعلام می‌کند چه محتوایی قابل بررسی و چه محتوایی غیرقابل بررسی است. با این کار ربات‌های موتورهای جستجو زمان کافی و اختیارات لازم برای بررسی محتوای وب‌سایت شما را داشته و بهتر سایت شما را بررسی می‌کنند.

من فکرمیکردم فقط در محصولات خارجی این ربات ها وجود داره که در اشتباه بودم.. سلام برنامه بسیار کاربردی هست و من ازش برای اطلاع رسانی محصولات جدیدم به مشتری هام استفاده میکنم به امید موفقیت های بیشتر.. که مبحث جداگانه ای داره و قصد نداریم این موضوعات رو اینجا بررسی کنیم فقط می خوام بگم که به این جنبه ها هم باید خودتون توجه داشته باشید. راه‌های ارتباطی جهت دریافت خدمات مشاوره با وبین سئو به صورت مستقیم. ربات Email Harvesters و Spambots Malware و یا ربات هایی که وظیفه تامین امنیت را بر عهده دارند، جزء این موارد می باشند.