سایت مپ چیست؟ 3 روش ساده ساخت Sitemap آکادمی دیجیتال مارکتینگ فرین-سئو خاکستری

به کمک نقشه سایت صفحاتی که موتور جستجو می تواند آنها را بخواند، به وی معرفی می شود که در افزایش سئو و بهینه سازی سایت شما کاربرد بسیار دارد. به همراه آدرس هر صفحه سایت می توان اطلاعات دیگری مانند اینکه صفحه هر از چندگاهی بروز رسانی می شود و اهمیت آن در مقایسه با سایر صفحات چقدر است را نیز مشخص می کند. ثبت نقشه سایت به بهتر دیده شدن صفحات سایت شما توسط گوگل کمک می‌کند.

  • در این مرحله از صفحه سرچ کنسول خود قسمت sitemap را انتخاب کنید.
  • همانطور که می‌بینید، فایل سایت مپ XML باید در دایرکتوری سایت آپلود شده باشد تا گوگل بتواند از طریق دامنه سایت به آن دسترسی داشته باشید.
  • برخی از متخصصان سئو عقیده دارند که استفاده از نقشه سایت تنها برای سایت های بزرگ ضروری است.
  • بعد از دو هفته دوباره به بالا آوردن سایت کردم و الان از ۲۷۴ صفحه ای که url ها در سایت مپ محصولات هست ۳۰ تای اون رو شناخته و بقیه رو ایندکس نکرده و این برای من جای سوال هست.
  • خوشبختانه ساخت نقشه سایت XML و ثبت آن در گوگل و سایر موتورهای جستجو کاری ساده و آسان است.

سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو کمک می‌کند تا سایت و همه صفحات سایت شما ایندکس شوند. معمولاً باید یک نسخه از فایل سایت مپ در آدرس yourdomain.com/sitemap.xml وجود داشته باشد. یعنی کافی است تا فایل سایت مپ را در روت دایرکتوری سایت خود آپلود کنید.

معرفی نقشه سایت به گوگل | آموزش ثبت سایت مپ گوگل

ابزار‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند با استفاده از آن‌ها فایل نقشه را ایجاد کنید. به طور کلی بهترین راه این است که نرم‌افزار وب سایت شما آن را برای شما تولید کند. به عنوان مثال می‌توانید URL‌های سایت خود را از پایگاه داده (دیتابیس) خود استخراج کنید و سپس URL‌ها را به صفحه نمایش یا فایل واقعی روی سرور وب خود صادر کنید. در مورد این راه حل با توسعه‌دهندگان یا مدیر سرور خود صحبت کنید.

چرا نقشه سایت مهم است؟

HTML Sitemaps ساختار پیچیده ای ندارند و شما می توانید به راحتی آن را ایجاد کنید. در صورتی که سایت شما از ایجاد نقشه داینامیک پشتیبانی نمی کند، در این صورت باید تنظیمات را به صورت دستی اعمال کنید. این نوع سایت مپ را باید نوعی حالت سنتی از سایت مپ دانشت که در صفحه ای جداگانه طراحی شده اند و کاربران می توانند برای بازدید کردن از وب سایت ها استفاده کنند. اگر بلد نیست سایپ مپ ایجاد کنید، اصلا نگران نباشید، ما صفر تا صد ایجاد نقشه سایت را هم در سایت های وردپرسی و هم در سایت هایی که با زبان های php و asp ایجاد شده اند، آموزش خواهیم داد.

HTML Sitemaps

اگر سایت شما دارای تعداد صفحات و محصولات زیادی است توصیه ما به شما ایجاد نقشه سایت و ثبت آن در گوگل سرچ کنسول است. با این وجود اگر سایت شما تک صفحه‌ای یا یک سایت کوچک با تعداد صفحات کم (زیر ۵۰ صفحه) است می‌توانید از استفاده از این ابزار صرف نظر کنید. سایت مپ یا نقشه سایت، فایلی است که اطلاعات کلی درباره تمام محتوا‌های موجود در سایت را به گوگل ارائه می‌دهد.