فایل Robots txt چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟ مه ویژن-سئو خاکستری

هر شخص یا برنامه ای که در اینترنت فعال است یک “عامل کاربر” یا یک نام اختصاص یافته خواهد داشت. برای کاربران انسانی، این شامل اطلاعاتی مانند نوع مرورگر و نسخه سیستم عامل است، اما اطلاعات شخصی ندارد. عامل کاربر به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند محتوایی را نشان دهند که با سیستم کاربر سازگار است. برای ربات ها، عامل کاربر (از لحاظ نظری) به مدیران وب سایت کمک می‌کند تا بدانند چه نوع ربات هایی در سایت خزیده‌اند. نادرست تنظیم شده باشد، می تواند باعث اشتباه در ایندکس شدن صفحات سایت شود. گاهی اوقات صاحبان سایت ها بعلت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه اشتباهاتی را در ساخت یا ویرایش این فایل متنی رقم می زنند که منجر به خساراتی به سئوی سایت آنها می شود.

این امن ترین و مطمئن ترین راه برای مخفی کردن مطالب سایت از دید عموم کاربران نیست، اما به شما کمک می کند تا از نمایش آنها در نتایج جستجو جلوگیری کنید. ربات یک برنامه کامپیوتری خودکار است که با وب سایت ها و برنامه های کاربردی تعامل دارد. این ربات‌ها صفحات وب را «خزش» می‌کنند و محتوای آن را فهرست‌بندی می‌کنند تا در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شوند. این کد به ربات‌های جستجو دستور می‌دهد تا کلیه تصاویر و فایل‌های وردپرس را فهرست‌بندی کنند. همچنین با افزودن نقشه سایت به فایل robots.txt جستجوی کلیه صفحات سایت خود را برای ربات‌های گوگل آسان‌تر می‌کند.

  • پس انعکاس تغییرات اعمال شده در فایل Robots.txt زمان زیادی نخواهد برد و سریعا اعمال می‌شود.
  • با این کار می توانید بودجه خزش سایتتان را صرف صفحات با ارزش تر کنید و در نتیجه سئو تکنیکال سایتتان را افزایش دهید.
  • این حرکت باعث میشود گوگل سریع تر بک لینک شما را شناسایی و ثبت کند و در نهایت اعتبار سایت ریپوتاژ / بک لینک دهنده زودتر به سایت شما منتقل میشود.
  • در مجموع شاید شما کارهای مختلفی برای ارتقاء سئو سایتتون و بالا اومدن سایتتون تو صفحه نتایج گوگل انجام بدین.

فایل Robots.txt، در واقع یک فایل متنی ساده است که در مسیر اصلی سایت یا روت دایرکتوری قرار می گیرد. همانطور که میدانید در یک سایت صفحات بی شماری وجود دارد که لزوما همه این صفحات برای ما ارزشمند نیستند. ربات های گوگل نیز بطور پیشرفض وظیفه دارند تمامی صفحات سایت را بررسی کنند. زمانی که محدودیتی برای خزش و کراول صفحات توسط ربات های گوگل تعریف نکنیم، قطعا در ایندکس سایت و بررسی صفحات مهم سایت توسط ربات های گوگل با مشکل مواجه می شویم. به همین دلیل مدیریت بودجه کراول و خزش صفحات موضوع بسیار مهمی است و به کمک فایل ربات تی ایکس تی امکان برنامه ریزی آن برای ما فراهم می شود. از بارزترین مثال‌ها در این زمینه، سایت‌های اشتراک فایل غیرقانونی از جمله سایت‌های تورنت هستند.

ربات های مهم

در مجموع شاید شما کارهای مختلفی برای ارتقاء سئو سایتتون و بالا اومدن سایتتون تو صفحه نتایج گوگل انجام بدین. اما تا تاثیر مثبت این کارها رو در سایتتون ببینید خب ممکنه چند ماهی طول بکشه و نیاز هم باشه برای هر کدوم انرژی و هزینه جداگانه ای بذارین. یعنی روند اثرگذاری پروژه های سئوی شما هم کند هستش هم زمانبره هم انرژی بره هم هزینه بر.

ربات‌ها به کوچک یا بزرگ بودن دستورات حساس هستند

چگونگی راه اندازی فروشگاه اینترنتی رایگان با سایت ساز ها داشتن یک فروشگاه اینترنتی به خودی خود یک مزیت محسوب می شود. امروزه، به سختی می توان کسب و کاری را مشاهده کرد بدون داشتن یک وب‌سایت… به کمک این سه قاعده به راحتی می توان برای تعریف فایل Robots.txt اقدام کرد. توجه داشته باشید که فرمت فایلی که آماده می کنید حتما باید UTF-8 باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم در زمینه ثبت مکان در گوگل مپ نیز همراه ما باشید.

متشکرم ازتیم خلاق ومبتکر کاربرمجازی،که بااجرایی کردن این ایده بسیارعالی فعالیت های وقت گیرانسانی رابه فعالیت رباتیک تغییر… واقعابرنامه عالی طراحی کردید.وقتی ازبرنامه نتیجه گرفتم،واقعادعاتون کردم.حلالتون باشه.مثل آچارفرانسست،برای … خداقوت به مجموعه فوق العاده کاربرمجازی بااینکه سالهاست بواسطه شغلم بامجموعه های مختلف درارتباطم میتونم به جرات بگم… من ازربات تلگرام این گروه استفاده کردم وکاملاراضی بودم،به همین دلیل ربات اینستای این شرکتوهم خریدم واقعابی نظیروعالیه وتمام… سلام خواستم تشکر کنم ازرباتهایی که طراحی کرده اید،دریک جمله کوتاه دست مریزاد. ممنون اززمانی که میزاریداین پشتیبانی خوبتون خیلی آدم مشتاق میکنه که محصولات دیگتونم تهیه واستفاده کنیم…

وباید در کل بشینم همه لینک هارو درست کنم و به صفحات درست خودشون ریدایرکت کنم بجز این فکری به ذهنم نمیرسه . گوگل بعد از این که گفت استفاده از دستورات noindex و disallow کمکی به خارج کردن صفحات از نتایج جستجو نمی‌کند، راهکارهای دیگری برای این کار معرفی کرد. در انتها هم با زدن دکمه submit از گوگل بخواهید تا فایل جدید را دریافت و بررسی کند. اگر این کارها را با موفقیت انجام دهید، ساعت و تاریخ آخرین بررسی فایل ربات به زمانی بعد از درخواست تغییر می‌کند. برای اطمینان هم می‌توانید دوباره از همین ابزار برای مطمئن شدن استفاده کنید. بعد از انتخاب وبسایت به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که آخرین محتوای فایل Robots.txt که گوگل دریافت و بررسی کرده را نمایش می‌دهد.