آموزش سئو از صفر تا صد مبتدی تا پیشرفته +دوره رایگان سفینه

Semantic Seo یا سئو‌ی معنایی فرآیند ایجاد معنی و مفهوم بیشتر در کلماتی است که در محتوا‌ی خود بکار می‌برید. این به معنی بهینه سازی سایت برای مقصود و نیت اصلی کاربران است؛ نه فقط پاسخ به یک جستجو‌ی ساده. یعنی محتوا باید سوال اول را پاسخ دهد و به دنبال آن سوال دوم، سوم، چهارم و تمام سوالات ممکن پیرامون موضوع را پاسخ دهد.

  • بر مبنای مطالعات Moz ، تگ عنوانی که با کلمه کلیدی شروع می‌شود در مقایسه با تگ عنوانی که کلمه کلیدی در انتهای آن قرار دارد، از کارایی بهتری برخوردار است.
  • در پایان شرکت در دوره های آموزشی میتواند سرعت و کیفیت یادگیری شما را افزایش دهد.
  • چرا که محتوای رقبای شما نیز ممکن است در حد شما خوب و با کیفیت باشد.
  • در حال حاضر روش های سئو کلاه سیاه تقریبا در جستجو گوگل ناممکن شده است .
  • سایت های غیر مرتبط و اسپم در صورت لینک دادن به سایت شما باعث پنالتی شدن سایت خواهند شد.

تراکم کلمه کلیدی مبنایی است که گوگل از آن برای انتخاب عنوان صفحه استفاده می‌کند. با افزایش ارزش پیوند به این محبوب ترین/جدیدترین پست ها از صفحات و پست های مختلف ، آنها واقعاً تقویت می شوند. علاوه بر این ، دسترسی به پست ها برای بازدیدکنندگان راحت تر است ، که باعث افزایش ترافیک داخلی سایت می شود.

آیا سایت ساز وردپرس بهتر سئو می شود

در ساختارسازی سایت‌‌های محتوا محور ۲ فاکتور بسیار مهم را باید مورد توجه قرار دهیم. در فصول قبل؛ به خیلی از موارد سئو پرداخته شده است، پس اینجا تکرار مکررات نمی‌کنیم و فقط نکات مربوط به سئو سایت‌های وبلاگی را توضیح می‌دهم. ضمن اینکه اگر مباحث را متوجه نمی‌شوید حتما ابتدا دروس کامل را بگذرانید و سپس به اینجا باز گردید. من قبل از هر چیز سایت‌‌‌های رقیب این دوستمان را بررسی کردم و متوجه شدم یکی از سایت‌های رقیب برای هر رنگ؛ یک محصول دست کرده و در تمام صفحات محتوای کاملا تکراری قرار داده. از بین دسته‌بندی‌های بالا احتمالا ۲ یا ۳ دسته‌بندی مهم خواهید داشت که کلمه کلیدی پر جستجو دارند و نرخ تبدیل بالاتری دارند. متاسفانه هنوز بعضی از افراد فکر می‌کنند؛ تگ همان کلمه کلیدی صفحه است و هر چقدر تگ بیشتری بزنند؛ صفحه بهتر رتبه می‌گیرد.

برای بهتر شدن سئوی داخلی، سرعت را بالا ببرید

با قرار دادن محصولات مرتبط در انتهای صفحه محصول مورد نظر و یا قرار دادن مقالات مرتبط در ادامه مقاله ای که کاربر آن را مطالعه کرده است گردش کاربر در سایت را منجر میشود. از آنجا که می خواهید به Google اطلاع دهید که این مهمترین محتوای سایت شما است ، باید پیوندهای زیادی به آن اضافه کنید. شما باید از صفحاتی که در سطح دوم هرم قرار دارند به این صفحه لینک دهی اصولی انجام دهید. دقت داشته باشید که با انکرتکست درست به این صفحات لینک داده شود. به این نوع پیوند ها لینک های متنی یا contextual links گفته میشود. لینک های متنی کاربران شما را به مطالب جالب و مرتبط راهنمایی می کند و میتواند بانس ریت سایت تان را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

بسیاری از آموزش ها درباره جستجوی کلمات کلیدی توصیه می کنند که بر روی کلمات کلیدی به اصطلاح طولانی تر تمرکز کنید، کلمات کلیدی که خاص تر هستند و معمولاً از تعداد کلمات بیشتری تشکیل شده اند. در گذشته، تولید کنندگان محتوا فقط برای یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا، اقدام به انجام فرایند “جستجوی کلمات کلیدی” میکردند. با ویژگی Google Autocomplete یا تکمیل خودکار گوگل، فقط باید کلمه کلیدی اولیه خود را در جستجوی گوگل بنویسید و سپس پیشنهادات به طور خودکار ظاهر می شوند. به عنوان مثال از جمله صفحاتی که تحت این ارزیابی قرار میگیرند می توان به مواردی اشاره کرد که به صورت مستقیم و جدی بر روی سلامت انسان، شادی و امنیت او تاثیر گذارند. این افراد به صورت مستقیم بر روی نتایج جستجو تاثیر گذار نیستند، اما از داده های آنها در ارتقا الگوریتم جستجو استفاده می شود. خیلی ساده بگوییم، سئو تمامی اقداماتیست که باعث می شود گوگل وب سایت شما را منبعی معتبر قلمداد کرده و آن را در رتبه ای بالاتر قرار دهد.

به فرایند دریافت ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو سئو گفته می شود. هدف از بهینه سازی یا سئو بهبود موقعیت سایت در نتایج موتورهای جستجو است. هر چقدر جایگاه سایت بالاتر باشد افراد بیشتر سایت شما را بازدید می کنند.

شما باید تمامی فاکتورهای داخلی سایت خود را برای موتور جستجو و کاربران بهینه سازی کنید. سئو داخلی در صورتی در بهبود رتبه بندی سایت شما تاثیرگذار است که محتوای ساختاریافته، یونیک(غیر کپی)، باکیفیت و خاص را به مخاطبین ارائه کند. Meta Title Tag عنوان صفحه است که موتور‌های جستجو در اسنیپت‌های صفحات نتایج خود نشان می‌دهند. همان لینک‌های آبی رنگی که کاربران در صفحه نتایج جستجو بر روی آن کلیک می‌کنند تا وارد آن صفحه شوند. این عنوان‌ها، بمنظور ارائه خلاصه‌ای از محتوای صفحات بکار می‌روند و نقشی حیاتی در سئو‌ی سایت دارند.

زمانی که بدانید سئو چیست یکی از مهم ترین اصطلاحاتی که باید بدانید، بک لینک است. به تمامی لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت شما داده می شود را بک لینک می گویند. ما در دوره آموزش ساخت بک لینک، به طور کامل انواع آن ها، روش های ساختن و… را برای شما بررسی کردیم. به این پروسه که طی آن مشکلات فنی سایت مورد تحلیل قرار گرفته و مرتفع می شوند، سئو تکنیکال یا فنی می گویند. فشرده سازی کدها، بهبود سرعت سایت، امنیت، وضعیت صفحات 404 و ریدایرکت ها، بررسی وضعیت تگ ها و … از جمله اقداماتی هستند که در سئو فنی باید انجام شوند.