آموزش سئو محتوا: صفر تا صد آموزش سئو سفینه

اگر تا به حال متنی برای وبلاگ نوشته باشید، می دانید سئو محتوا و انتشار آن چه قدر می تواند طول بکشد. از انتخاب موضوع، جمع آوری اطلاعات، نوشتن پست گرفته تا انتشار آن، معمولا ساعت ها زمان نیاز دارد. به همین دلیل اگر پست شما ترافیکی را که انتظار داشتید به دست نیاورد، می تواند یک شکست بزرگ به حساب بیاید. استفاده از کلمه کلیدی و مفاهیم مرتبط در توضیحات متا باعث می‌شود که گوگل بهتر موضوع محتوای ما را متوجه شود.

  • نوشته هایی که قابل مشاهده برای کاربران نیستند ولی برای موتورهای جستجو قابل مشاهده اند.
  • اين همان چيزي است كه آناليز كلمات برايتان فراهم ساخته است.
  • استفاده کنید تا مطمئن شوید که هیچ اشتباهی در اجرا وجود ندارد.
  • محتوای سئو شده، محتوایی است که برای رتبه گرفتن در موتورهای جست و جو مانند گوگل و با استفاده از یک کلمه کلیدی نوشته می‌شود.
  • مثلاً اگر در مورد آشپزی تولید محتوا می‌کنیم، تبلیغ محتوا در اینستاگرام احتمالاً بهترین گزینه است.
  • این حرف رو قبول دارم، ولی خیلیا هستن که هنوز اون قدر شناخته شده نیستن که حتی گوگل بخواد پیشفرضی از فعالیت و خدمات اون‌ها داشته باشه..

برای مثال در همین مقاله تیتر” پیش‌نیازهای سئو محتوا چیست؟” کلمه کلیدی تکرار شده و در تیترهای دیگر هم این اتفاق صورت گرفته است. تمام محتوا با محوریت کلمه کلیدی نوشته می‌شود و هدف فرآیندهای سئو آن است که در نتایج جستجو کلمه کلیدی هدف، محتوای مورد نظر در صدر قرار گیرد. نحوه ساختار سایت شما به Google سرنخ‌های قابل توجهی در مورد یافتن مهم‌ترین مطالب می‌دهد.

چگونه محتوای سایت خود را سئو کنیم؟

در نظر بگیرید که یک لینک به صفحه اصلی خود اضافه کنید و لینک هایی به محتوای محبوب یا مرتبط در سایت خود ارائه دهید. می توانید از گوگل سرچ کنسول برای پیدا کردن منابع URL هایی که باعث خطاهای «یافت نشد» می شوند، استفاده کنید. ناوبری یک وب سایت برای کمک به بازدیدکنندگان در یافتن سریع محتوای مورد نظر مهم است. همچنین می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا بفهمند صاحب وب سایت چه محتوایی را مهم می داند. اگرچه نتایج جستجوی گوگل در سطح یک صفحه ارائه می شود، اما گوگل نیز دوست دارد بفهمد که یک صفحه در تصویر بزرگتر سایت چه نقشی ایفا می کند.

ارتباط تولید محتوا و سئو

اما همیشه به هنگام نگارش محتوای سئو شده این نکته اساسی و ضروری را در ذهن خود داشته باشید که کاربران در سایت‌ها به دنبال مطالبی ساده، خوانا و قابل فهم هستند. تولید محتوا بر اساس سئو، فقط به کار بردن کلمات کلیدی در تولید محتوا به تعداد زیاد نیست. استفاده زیاد از کلمات کلیدی در متن، دیگر مانند قبل کاربرد ندارد و حتی ممکن است به سئو صفحات شما آسیب برساند. امروزه بیشترین تمرکز بر روی تجربه کاربری ، تعامل او و تشویق آنها به اشتراک گذاری محتوا است. به این منظور، شما نیاز دارید تا محتوای منحصر به فرد و کاربر محور برای مخاطبان خود فراهم کنید. توجه کنید که کلمات کلیدی از لحاظ میزان رقبا با یکدیگر متفاوت هستند و شما باید بر اساس شرایط سایت خود و رقبای فعال، پله پله کلمات مناسبی را انتخاب و برای آنها تولید محتوا کنید.

طراحی سایت املاک

از المان های یا اچ تی ام ال برای جاسازی تصاویر در محتوای خود استفاده کنید. از CSS یا استایل متنی که لینک ها را درست شبیه متن معمولی می کند، استفاده نکنید. بدانید که موتورهای جستجو چگونه از URL ها استفاده می کنند.