سئو محتوا: آموزش اصول سئو در تولید محتوا

و این امر باعث می شود که در نتایج جستجو نسبت به رقبا جلوتر باشید. این کار باعث می شود در زمانی گه عکس به طور کامل لود نشد متن Alt tag نمایش داده شود. همچنین یادتان نرود که از کلمات کلیدی در Alt tag حتما استفاده کنید. به یاد داشته باشید که آن ها را کوتاه نگه دارید، از کلمات کلیدی استفاده و از جذاب بودن آن ها هم اطمینان حاصل کنید. برای مثال من عبارت «مربا آلبالو» را سرچ کردم و متوجه شدم که بیشتر افراد به دنبال طرز تهیه آن هستند. از Google Suggestion برای پیدا کردن کلمات کلیدی Long tail استفاده کنید.

  • موتورهای جستجو علاوه بر اینکه به محتوای ما توجه می‌کنند، به مِتادیتای سایت هم توجه می‌کنند.
  • زمانی که یک نوشته در قالب مقاله، کتاب و … نوشته میشود، بر این باور هستیم که مخاطب قرار است آن را مطالعه کند.
  • برای این کار می‌توانیم رتبه صفحه در نتایج گوگل را بررسی کنیم.
  • پس برای اینکه محتوای شما بین رقبا جایگاه خوبی بگیرد نیاز است که استراتژی را بعد از انتشار آن داشته باشید.

سومین و آخرین جنبه یک استراتژی موفقیت‌آمیز SEO در زمینه محتوا، نوشتن متن است. شما باید مقالاتی بنویسید که برای خواندن جذاب باشند و این باعث می‌شود مخاطبان شما در وب سایت شما بمانند. متن خود را برای جستجو بهینه کنید بدون اینکه بر اصل ایده یا خوانایی متن شما تأثیر منفی بگذارد. گوگل نه تنها کلمات کلیدی را در نظر می گیرد بلکه مترادف ها را نیز ملاحظه می کند اما وقتی یک نفر کلمه ای را در گوگل سرچ می کند به دنبال همان کلمه در صفحه نتایج است. با اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی و ساخت لینک( لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی) می توانید قدرت دیده شدن محتوا را افزایش دهید. هرچه محتوای شما توسط افراد بیشتری مطالعه شود احتمال بالا رفتن رتبه این محتوا در گوگل بیشتر خواهد شد.

از زبان مخاطبان خود استفاده کنید و اطلاعاتی به آنها ارائه دهید که به دنبالشان هستند. متن لینک باید کاملا شفاف و واضح انتخاب شود تا کاربر در هنگام کلیک کردن بداند که انتظار چه محتوایی را داشته باشد. همچنین فراموش نکنید که صحت و کارایی تمام لینک‌ها را بررسی کنید تا از خطاهای 404 و لینک‌های شکسته اجتناب شود.

مرحله ۱: استراتژی محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

مثلاً اگر یک سایت تجاری دارید، مطمئن شوید که URL آن در کارت های ویزیت، سربرگ ها، پوسترها، و… ذکر شده است. همچنین می توانید خبرنامه های مکرری را از طریق ایمیل برای مشتریان ارسال کنید تا آنها را از محتوای جدید در وب‌سایت شرکت مطلع کنید. در صورت امکان از نام فایل‌های عمومی مانند image1.jpg، pic.gif، ۱٫jpg استفاده نکنید. اگر سایت شما هزاران تصویر دارد، ممکن است بخواهید نام‌گذاری خودکار تصاویر را در نظر بگیرید. یک نام فایل توصیفی و توضیحات برای ویژگی alt تصاویر ارائه دهید. Alt attribute به شما این امکان را می دهد که اگر به دلایلی عکس تان نتوانست نمایش داده شود، متن جایگزین را برای تصویر مشخص کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی

با اینکار می توانید مخاطب را دقیقا به همان قسمتی از محتوا که نیاز دارد ارجاع می دهید. با کلیک روی عنوان آن مستقیما به همان بخش از صفحه ارجاع داده می شود. به طور کلی محتوای سئو شده به محتوایی گفته می شود که شرایط لازم را برای درک بهتر گوگل از ماهیت و مفهوم صفحه فراهم کند. علاوه بر این به دغدغه ها و سوالات مخاطب هم در آن پاسخ داده شده باشد. تجربه ثابت کرده است؛ استفاده از کلمه کلیدی صفحه در تعدادی از تگ های هدینگ؛ برای کسب رتبه موثر است.

با این حال شما مطمئناً نمی خواهید از طریق این لینک بخشی از اعتبار خود را به این سایت بدهید. یا گاهی اوقات ممکن است یک سایت را به یک روش منفی ذکر کنید و نخواهید شهرت خود را به آن انتقال دهید. مثلاً تصور کنید که در حال نوشتن یک پست وبلاگ با موضوع کامنت های هرزنامه ای هستید و می خواهید سایتی را که اخیراً در وبلاگ شما کامنت اسپم گذاشته، در آن ذکر کنید.

و اگر می خواهید به طور منظم محتوا را منتشر کنید، باید حداقل هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهید. کاربران با پرسیدن سوال از گوگل هدف سرچ خود را تعیین می‌کند. گوگل از این استفاده می‌کند تا دقیقاً آنچه که شخصی هنگام جستجو به دنبالش است را مشخص کند. آن‌ها هر کلمه‌ای را با استفاده از مدل‌های زبان پیچیده‌ای که بر اساس جستجوهای گذشته و بازدیدهای کاربر است، تجزیه می‌کنند. هنگامی‌که گوگل هدف جستجوی کاربر را مشخص کرد، آن‌ها محتوای رتبه‌بندی صفحات وب را بررسی می‌کنند تا بفهمند کدام یک از این‌ها مهم‌تر است. بنابراین این بخش اصلی برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی است.

درک این موضوع که کاربران به دنبال چه کلمات کلیدی هستند؟ افراد به روش های مختلف برند یا کسب و کار شما را جستجو می کنند. گوگل گزینه ای خوبی است که شهرت نسبی هر یک از کلمات کلیدی که در موتور جستجو وارد می کنید را به شما نشان می دهد. آخرين المان متد HVC برای نوشتن محتوای سئو شده، استفاده از CTA يا همان call-to-action (فراخوان به عمل) است. شما بايد هميشه از مخاطبتان چيزي بخواهيد كه باعث شود در شبكه هاي اجتماعي دنبالتان كنند، مانند به اشتراك گذاشتن در شبكه اجتماعي، نظر گذاشتن براي پست وبلاگ. يكي از روش هاي خيلي خوب براي اينكه محتواهايتان عميق تر باشند، استفاده از case study یا آموزش های پروژه محور با اطلاعات منحصر به فرد خودتان است. ابتدا شما می توانید case study را بنویسید و به طور متناوب آن را آپدیت کنید و به منابع معتبر ارجاع دهيد.