سئوی محتوا چیه؟ چطور محتوای سئو شده تولید کنیم؟ همیار وب

زبان مخاطب شما چیست؟ کجا باید این مخاطبان و کاربران بالقوه را پیدا کنید؟ شبکه‌های اجتماعی و تالارهای گفتگو جای بسیار مناسبی برای این کار است. توئیتر، فیسبوک، وبینارها و کانال‌های بحث و گفتگو همگی از این دست‌اند. وقتی در مورد موضوعی صحبت می‌شود، می‌توانید زبان به کار گرفته شده توسط مخاطبان آن موضوع را شناسایی کنید و در مطالب خود استفاده کنید. هدف این است که شکاف‌ها را شناسایی کرده و آن‌ها را با محتوای معتبر، مرتبط و با کیفیت پر کنید. در اینجا منظور از شکاف، هر موضوعی است که در صفحات نتایج برتر گوگل پوشش داده شده‌اند، اما در محتوای شما موجود نیست.

آپدیت محتوا یک استراتژی خوب برای افزایش رتبه صفحات شما در گوگل است. بهترین راه کار استفاده از استراتژی انتشار محتوای ناقص است. وقتی محتوایی تولید می کنیم در واقع داریم به تعدادی از سوالاتی که در ذهن مخاطب در آن موضوع وجود دارد پاسخ می دهیم. تمام تیترهایی که تا الان در همین مقاله خوانده اید سوالاتی بود که در مورد سئوی محتوا به آن ها پاسخ دادم. از لیست کشویی و لینک های لنگری برای تیترهای داخل مقاله استفاده کنید.

  • از طرحی مبهم و ناسازگار با بقیه سایت شما برای صفحات ۴۰۴ خود استفاده نکنید.
  • به طور خلاصه، سئو محتوا روشی است برای بهینه سازی اثربخشی محتوای شما برای موتورهای جستجو، به منظور کمک به رتبه بالاتر از محتوای سایت های دیگر که عبارات جستجوی مشابهی را هدف قرار می دهند.
  • امیدواریم که از مقاله آموزش سئو محتوا در ویکی دمی لذت برده باشید، اگر نظر یا سوالی راجع به چگونگی نوشتن محتوای مناسب برای سئو داشتید، حتماً در بخش نظرات برایمان بنویسید.
  • ۲٫بعد از یادگیری تولید محتوا برای سایت سئومحتوا به صورت کامل و جامع به شما آموزش داده می شود.
  • به عبارت دیگر، این کلید واژه ای است که کاربران در مرورگر خود سرچ می کنند تا نتایجی نزدیک به محتوای مقاله شما را بازدید کنند.

در واقع سئو و بهینه سازی محتوا زمانی معنی پیدا می‌کند که ما محتوای خود را برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه کرده باشیم. استفاده از کلمات کلیدی قوانین و قواعد خاصی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم. در تحقیق کلمه کلیدی، عبارات و مفاهیمی که مرتبط با موضوع انتخابی ما هستند و توسط مشتریان بالقوه ما سرچ می‌شوند را پیدا می‌کنیم. هر محتوا از نظر موتورهای جستجو یک صفحه وب است و می تواند با کلمات کلیدی خاصی در موتورهای جستجو رنک شود.

دوره سئو محتوا سایت

ضمن این که فرصت بیشتری برای تمرکز بر روی جملات و تفکر در مورد آن‌ها خواهد داشت. تصاویر متن‌های طولانی را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کنند و خواندن مطلب را آسان‌تر می‌کنند. شما میتوانید در قسمت توضیحات، موضوع خودتان را یاداشت کنید تا کارشناس مربوطه با شما تماس بگیرد.

نمونه کارها

با یه سرچ ساده، کلی سایت و ویدیو رو سرت خراب می‌شه که بیا و محتوات رو اینجوری سئو کن. دو تا نکته از این سایت برمی‌داری، سه تا ویدیو تو اینستا می‌بینی، دو تا وبینارم شرکت می‌کنی، 5 تا مقاله‌ام می‌خونی تا به جواب سوالت برسی… دمت گرم ترکیبی خوبی زدی! در مرحله بهینه سازی محتوا شما نقاط ضعف محتوا رو برطرف می‌کنید و یک ارزش به محتوا اضافه می‌کنید. اما پیشنهاد من این است که در حداقل ۲ تا از تگ‌های هدینگ صفحتون کلمه کلیدی صفحه رو بکار ببرید. در ادامه آموزش و برای یادگیری بهتر شما، ۳ مرحله سئو محتوا را به صورت گام به گام آورده‌ام و به صفحه مربوطه لینک داده‌ام. الگوریتم‌های گوگل برای تیترهای داخلی محتوا، ارزش بیشتری نسبت به سایر قسمت های محتوا قائل هستند.

چرا باید اصول سئو در تولید محتوا را آموزش ببینیم؟

حتی سایت هایی هستند که در دسته سئو شده اند نه در یک محتوا . بالطبع سئو شدن در دسته بسیار ارزشمند هست تا سئو شده در محتوا . در نوشته بالا ۲ انکر تست به نام های بک لینک گیری و تولید محتوای سئو شده وجود دارد. محتوایی که می نویسید سعی کنید همیشه بلند باشد تحقیقات نشان داده هست که محتوای بلند همیشه رتبه ی بهتری در گوگل می گیرد.

هنگام استفاده از جاوا اسکریپت برای ایجاد یک صفحه به جای اینکه منتظر تعامل کاربر باشید، از المان a با URLها به عنوان ارزش ویژگی href استفاده کنید. به جای اینکه منتظر تعامل کاربر باشید، تمام آیتم های منو را در بارگذاری صفحه ایجاد کنید. برای مثال اگر یک فروشگاه آنلاین دارید و یک صفحه محصول را نشان گذاری می کنید، این کار به گوگل کمک می کند تا بفهمد که صفحه دارای ویژگی های دوچرخه، قیمت آن و نظرات مشتریان است. گوگل ممکن است آن اطلاعات (نتایج غنی) را در اسنیپت نتایج جستجو برای جستجوهای مرتبط نمایش دهد.

همان طور که شروع شما با دقت بالایی مورد توجه است باید سعی کنید همین جذابیت را در انتهای محتوای خود نیز ایجاد کنید. از نظر مخاطب هر چه این عکس ها از جنبه سمبلیک بودن خارج شود و حاوی اطلاعات و مفاهیم مرتبط با محتوا باشد در جذب مخاطب تأثیر می­گذارد و از جدا شدن او جلوگیری می‌­کند. بسیاری از مواقع شاید مخاطب حتی تمامی مطالب شما را هم نخواند و تنها به خواندن تیترهای میانی بسنده کند پس باید آنقدر گیرا باشد که حتی در آن صورت هم حرفی برای گفتن داشته باشد. نه خیلی خلاصه باشد و نه خیلی طولانی و همینطور از شماره‌ گذاری و لیست بندی ها تا جای ممکن در آن استفاده شده باشد، تا به کمک آن بتوانید محتوای خود را برجسته و قوی نشان دهید. همین کلمات کلیدی زمانی که ترکیب می ­شوند و چند سیلابسی می­ شوند عبارت ­های کلیدی شما را می ­سازند. بعد از اینکه محتوای شما نوشته شد، به یک تیم حرفه‌ای و کارکشته سئو تحویل داده می‌شود تا تمامی دانش خود را روی محتوای شما پیاده سازی کنند.