سئو محتوا چیست؟ بهترین روش های بهینه سازی محتوا سئولب-سئو خاکستری

پیمایش و طرح‌بندی ساده، یافتن سریع تمام اطلاعات لازم را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. این بدان معنی است که شما می خواهید سرعت بارگذاری سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. برای ایجاد محتوایی که فورا بارگیری می شود و تجربه کلی کاربر را بهبود می بخشد، از amp استفاده کنید.

  • امروزه بیشترین تمرکز بر روی تجربه کاربری ، تعامل او و تشویق آنها به اشتراک گذاری محتوا است.
  • اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید.
  • اگر اين كار به درستي انجام شود، این شرایط می تواند باعث ميشود كه كاربران، جذب محتوايتان بشوند.
  • حتماً کلیدواژه خود را در ۶۰ کاراکتر اول عنوان جای دهید چون گوگل دقیقاً از همینجا به بعد عنوان مطلب را بریده و در صفحه نتایج جستجو قرار نمی‌دهد.
  • نام، عنوان و توضیحات تصاویر مکان‌های استراتژیک برای زبان‌های توصیفی هستند.
  • كافيست به گروه هاى اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و هر کجایی که کاربرانتان در آن ها آنلاین هستند بروید و ببینید که بیشتر افراد در مورد چه چیزی جستجو انجام می دهند و صحبت می کنند.

تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ سنگ بنای یک استراتژی سئوی محتوای موفق است. پس از انجام تحقیق کلمات کلیدی، لیستی از کلمات خواهید داشت که مخاطبان مورد نظر شما در حال جستجوی آن‌ها هستند و کسب رتبه در آن‌ها برای شما مهم است. به دست آوردن این لیست کلمات یک دید کلی از ساختار محتوایی سایت به شما خواهد داد. این جنبه به طور کلی بهبود کیفیت محتوای ارائه شده به کاربر را تحت پوشش قرار می‌دهد. این اقدامات شامل مواردی چون خوانایی متن، طول مقاله، پوشش کامل موضوع و استفاده درست از تصاویر و ویدیو است. هر محتوایی می‌تواند از لحاظ کیفیت مورد سنجش قرار بگیرد و در نهایت، این کاربر است که تصمیم می‌گیرد کدام نوشته و محتوا به بهترین شکل نیازهایش را برآورده می‌کند.

ایده ای که در آن کلمه کلیدی مورد نظر جایگاه برجسته ای دارد. برای اینکار، شما می توانید عباراتی را مرتبط با موضوعات مورد نظر خود در گوگل جستجو کنید. در انتهای هر جستجو، گوگل به شما نتایج مرتبط یا همان related search را نشان می دهد که می توانید آنها را نیز در لیست خود قرار دهید.

استفاده از لینک های داخلی :

اینکه چه تعداد از کلمه کلیدی در محتوا استفاده شود و این تعداد در چه فضاهایی و در چه ساختارهایی استفاده شود، نکته اصلی تولید محتوای سئو شده است. پیشنهاد یاسئومی استفاده از نوشتارهای مختلف کیورد اصلی است و در قسمت های ابتدایی خط و پاراگراف ها از این کیوردها استفاده شود. در این مدل نوشتاری محتوا، هدف از تولید محتوا رسیدن به صفحه اول در کلمات کلیدی است. یکی از روش های بازاریابی یا معرفی کسب و کار و خدمات خود به مشتریان، بازاریابی محتوایی است. برای دیده شدن محتوا، به بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو نیاز داریم تا وقتی کاربر یا مشتری بالقوه ما کلیدواژه ای را جستجو کرد، موتورهای جستجو، محتوای سایت ما را به او نمایش دهند.

انتخاب تیتر مناسب

من یک سایت جدید درست کردم و الان میخوام محتوا بگذارم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم. بانس ریت به درصد افرادی گفته میشود که از یک صفحه از سایتی دیدن کرده و از سایت خارج میشوند. استفاده از مالتی مدیا باعث می شود تا بانس ریت سایت شما کاهش یابد. حالا فرض کنید 3 پاراگراف این صفحه به طرز تهیه املت بپردازد. عملا صفحات زامبی صفحاتی هستتند که گوگل آنها را ایندکس میکند ، ولی کسی آنها را نمیخواهد.

بخش آخر مربوط به این حوزه پاک کردن محتوایی است که دیگر مناسب مخاطب شما نیست. گرچه هدف شما آن است که محتوای شما همیشگی باشند اما برخی از آن‌ها نیز قطعاً با گذشت زمان ارزش خود را از دست می‌دهند. این موارد شامل محتوای آماری، اطلاعات محصول (در صورت وجود و با تکامل محصولات و کسب و کار شما) یا اطلاعاتی است که در صنعت شما با گذشت زمان تغییر می‌کنند. برچسب‌های موضوعی می‌توانند در سازماندهی محتوای وبلاگ کمک کننده باشند اما اگر بیش از حد از آن‌ها استفاده کنید ممکن است اثر منفی داشته باشند. اگر برچسب‌های مشابه زیادی داشته باشید ممکن است موتورهای جستجو شما را به عنوان وبسایتی با محتوای دوگانه مشخص کنند.

بنابراین، پست های طولانی تر معمولا شانس خوبی برای رتبه بندی بهتر در نتایج جستجو دارند. وقتی شما از لینک های داخلی در نوشتن محتوا استفاده میکنید کاربر را به صفحات دیگر سایت مذکور هدایت میکنید . زمانی که شروع به نوشتن محتوای سئو محور می کنید دقت کنید که کلمات کلیدی به طور منظم در همه جای پست قرار بگیرد. به طور کلی از کلمه کلیدی اصلی و سایر کلمات کلیدی مشابه و مرتبط باید در قسمت های مختلف محتوا استفاده کنیم. آدرس صفحه، عنوان اصلی صفحه، زیر عنوان های داخل صفحه، بدنه اصلی محتوا و توضیحات باید شامل کلمه کلیدی اصلی و سایر عبارات مشابه باشد. معمولا آن چیزی که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به ما نشان می دهند درست نیست!

همچنین اعلام کرده که “محتوا” یکی از 3 فاکتور مهم رتبه بندی گوگل است. این کار باعث می‌شود خواننده‌ای که قصد خواندن ادامه متن را دارد از وبلاگ شما خارج نشود. به ویژه برای زمانی به کار می‌رود که قصد دارید به یک دامنه دیگر لینک بدهید. بهترین کار این است که نام‌های تصویر را در حدود 2 تا 4 کلمه نگه دارید.

در این مقاله راهکارهایی برای بهینه سازی و سئو محتوای متنی ارائه خواهیم داد که نیاز به هیچ گونه دانشی در زمینه سئو ندارد زیرا بهینه سازی محتوای متنی از آسان‌ترین و قابل فهم‌ترین جنبه‌های سئو است. کاربران با پرسیدن سوال از گوگل هدف سرچ خود را تعیین می‌کند. گوگل از این استفاده می‌کند تا دقیقاً آنچه که شخصی هنگام جستجو به دنبالش است را مشخص کند. آن‌ها هر کلمه‌ای را با استفاده از مدل‌های زبان پیچیده‌ای که بر اساس جستجوهای گذشته و بازدیدهای کاربر است، تجزیه می‌کنند. هنگامی‌که گوگل هدف جستجوی کاربر را مشخص کرد، آن‌ها محتوای رتبه‌بندی صفحات وب را بررسی می‌کنند تا بفهمند کدام یک از این‌ها مهم‌تر است. بنابراین این بخش اصلی برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی است.