سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت آپدیت 2022

برخی صفحات 400 دیدگاه دارند و اگر قرار باشه یک صفحه این تعداد لینک خروجی به موضوعات بی ربط داشته باشه حتما جایگاهش رو توی گوگل از دست میده. همانطور که موقعیت مکانی یک فروشگاه حضوری بر میزان مراجعه و فروش آن تاثیرگذار است، برای یک سایت اینترنتی حضور در نتایج جستجو و کسب جایگاه در عبارات کلیدی اهمیت خواهد داشت و برای تحقق این مهم به یک چیز نیاز داریم؛ سئو. سئو برای هر نوع کسب‌وکار یک استراتژی مناسب است، زیرا تمام شرکت‌ها اعم از کوچک و بزرگ در هر نقطه جهان که باشند، می‌توانند برای دیده شدن خود از موتورهای جستجو استفاده نمایند. البته هر کسب‌وکار برای بهینه‌سازی سئو دارای استراتژی خاص خود است.

  • گوگل همواره به وضعیت وب سایت لینک داده شده نگاه می کند و در صورتی که آن وب سایت سابقه خوبی نداشته باشد، ممکن است شما را با جرایمی رو به رو کند.
  • اما در حالت کلی در نظر داشته باشید که وجود محتوای با کیفیت بیشتر در وب سایت شما، غالبا به رتبه بهتر و ترافیک بیشتر برای وب سایت شما منتهی خواهد شد.
  • استفاده از این روش، به پنالتی شدن توسط موتور‌های جستجو منجر خواهد شد.
  • همانند پیج آتوریتی که به اعتبار یک صفحه می‌پرداخت، دامین آتوریتی به اعتبار کل دامنه نزد موتورهای جستجو اشاره می‌کند و عملکرد کل سایت را در نظر می‌گیرد.

بعنوان مثال در یک کمپین تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ، پس از ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی، افزایش‌ در ترافیک وبسایت ایجاد می‌شود که در نهایت و پس از پایان کمپین تبلیغاتی مربوطه این پیک‌ها از بین می‌رود. سه نتیجه برتر بیش از ۶۰ درصد از بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کنند و با رفتن به رتبه ۹، نرخ کلیک به ۳٪ کاهش می‌یابد. به همین علت، بر خلاف سال‌های گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده می‌شود و به کار می‌رود.

پیشنهاد میکنیم برای موارد جزئی از فریلنسرها یا شرکت‌های کوچک خدمات بگیرید. خوشحال میشوم جناب آقای اسماعیلی نظرشون رو درمورد این نوع بخش بندی بفرمایند. از url inspect تو وبمستر گوگل استفاده کرده اما فایده ای نداشت.

گوگل سرچ کنسول

یک محتوای جذاب تا زمانی که نمره سئو مناسبی نداشته باشد، نمیتواند جایگاه خودش را در نتایج پیدا کرده و مخاطبان را به وب سایت شما وارد کند. اگر در مورد سئو محتوا اطلاعات کمی دارید، به مقاله رایگان آموزش سئو محتوا که به صورت جامع و ویدیویی تدوین شده مراجعه کنید. Heading Tags یا Header Tags یا تگ‌های عنوان، تگ‌های HTML هستند که بمنظور شناسایی عنوان‌ها و زیرعنوان‌های موجود در محتوای صفحات (H1 تا H6)، از دیگر انواع متن (مثل پاراگراف) استفاده می‌شوند. عنوان‌ها به موتور‌های جستجو و کاربران کمک می‌کنند تا متن را خوانده و درک کنند. هر عنوان باید به خواننده ایده‌ای از اطلاعاتی که در متن زیر آن قرار گرفته است، بدهد.

سئو داخلی و خارجی چیست؟

از آنجاییکه گوگل هرگز وجود چنین سیستمی را تایید نکرده، ممکن است عده‌ای از وجود آن بی‌خبر باشند؛ اما بنظر می‌رسد سندباکس گوگل، فیلتری باشد که در حدود سال 2004 به الگوریتم‌های گوگل اضافه شده است. وقتی وبسایتی را برای اولین بار ایجاد می‌کنید، حتی اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید، آن سایت رتبه‌های خوبی در صفحات نتایج گوگل کسب نخواهد کرد تا زمانی که دوره‌ی آن به اتمام برسد. SEO در لغت به معنی بهینه سازی موتور جستجو می‌باشد اما در تعریف، به بهینه سازی وب سایت برای موتور‌های جستجو اطلاق می‌شود. اینکه چه افرادی از وب سایت شما دیدن می‌کنند، به عوامل مختلفی بستگی دارد.

گوگل برای درک محتوای صفحه باید پیش از هر چیز به آنها دسترسی داشته باشد و این نحوه دسترسی وابستگی مستقیم به ساختار سایت شما و نحوه کدنویسی آن خواهد داشت. 61 درصد از کسب و کارهای دنیا، سئو و بازاریابی محتوا را مهمترین روش بازاریابی خود میدانند. اگر محتوای سایتتون اورجینال و ارزشمند باشه، کسب نتیجه هم سریعتر میشه. اگر مطلب خوبی نوشته باشید، این مطلب پتانسیل کسب بک لینک رو در زمان خواهد داشت.

تحقیق کلمه کلیدی می‌تواند بر موضوعات محتوایی، لینک‌سازی و استراتژی تاثیرات مستقیمی داشته باشد. در هنگام بهینه‌سازی صفحات، شما می‌بایست علاوه بر کاربران، نیم نگاهی به قوانین و دستورات الگوریتم‌های گوگل داشته باشید. الگوریتم‌ها تمایل ندارند که سایت‌ها، خارج از چارچوب تعریف شده فعالیت کنند و به همین دلیل درصورت مشاهده هرگونه تخلف سریعا به بررسی آن می‌پردازند و در صورت لزوم جرایم سبک و سنگینی برای آن صفحه لحاظ می‌کنند. تگ هدینگ در محتواهای صفحات قرار می‌گیرند تا موضوع پاراگراف پیش‌رو را مشخص کند. این تگ‌ها برای موتورهای جستجو بسیار اهمیت دارد و می‌تواند در رتبه‌بندی صفحات تاثیرگذار باشد. نتایج تبلیغاتی، همان نتایج پولی هستند که در بالای نتایج ارگانیک در صفحات SERP قرار می‌گیرد.