سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد

این فرآیند بی پایان با هدف کسب رضایت کاربران انجام میشود و یکی از دستاوردهای جانبی آن کسب رتبه در نتایج گوگل است. سئو به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجوست و شامل اقداماتیست که موجی افزایش رتبه سایت در نتیایج جستجو می شود. بهینه سازی تگ های هدر، عنوان صفحه، متن جایگزین تصاویر، فشرده سازی حجم تصاویر، کوتاه کردن یو آر ال ها، انتخاب کلمات کلیدی درست و بسیاری از آیتم های دیگر جز سئو محسوب می شوند. از ابزارهای دنبال کننده رتبه کلمات کلیدی مثل Jaaxy استفاده کنید.

  • وبسایت‌ها در ازای پرداخت مبلغی به صورت موقت در بالای نتایج ظاهر می‌شوند.
  • باید در مورد بهترین نام دامنه، عنوان ها، سرفصل ها و عناوین فرعی تصمیم بگیرد.
  • تکنیک‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید با پیاده‌سازی آنها نرخ پرش را کاهش دهید.
  • به عبارت دیگر، فایل Robots.txt یک فایل متنی است که وبمستر‌ها ایجاد می‌کنند تا به ربات‌های موتور‌های جستجو (اسپایدر‌ها) نحوه بررسی صفحات وبسایت خود را آموزش دهند.

این شمایید که تعریف می‌کنید چه افرادی و با چه هدفی وارد وب سایتتان شده و از خدمات و محصولات سایتتان بهره ببرند. موتورهای جستجو هوشمند هستند اما با وجود پیشرفت فراوان هنوز به توسعه احتیاج دارند. موتورهای جستجو همواره در حال فعالیت در جهت بهبود بخشیدن به تکنولوژی به منظور بررسی عمیق‌‌تر در وب و بازخورد بهتر نتایج از کاربران هستند. یعنی اگر کاربری در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری را بگذراند یک امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته می‌شود. گاهی اوقات اعتبار اجتماعی شما هم بر روی رتبه بندی سایتتان تاثیر دارد.

با هر به روز رسانی گوگل، کسب و کارها باید استراتژی سئوی خود را دوباره ارزیابی کنند و سپس، تغییرات کوچک و بزرگ را در وب سایت خود ایجاد کنید تا مطابقت داشته باشد و رتبه سئو خود را حفظ کند. Off Page Seo (سئوی خارج از صفحات) تمام فعالیت‌هایی است که با هدف ارتقای رتبه صفحات در موتورهای جستجو، خارج از وب سایت انجام می‌گیرد. یک سایت با بک لینک‌های باارزش بیشتر، معمولا رتبه بهتری در مقایسه با وب سایتی مشابه با بک لینک‌های کمتر می‌گیرد.

اسکیما چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

بعد از یادگیری باید خودتان آموخته‌ها را در عمل انجام دهید و تجربه به دست آورید. بیشتر منابع دست اول سئو مثل تحلیل‌های منتشر شده در اینترنت یا کتاب‌ها به زبان انگلیسی هستند؛ پس بدون مهارت خواندن زبان انگلیسی یادگیری سئو سخت می‌شود. جواب دادن به سوال سئو چیست آسان است اما بدون اطلاع از نکات و روش‌های آن، سئو را در ذهن شما به یک افسانه تبدیل شود. در واقع سئو اصول و تکنیک‌هایی است که هرکسی می‌تواند یاد بگیرد. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است. متاسفانه این نگاه و تفکر در مورد شرکت ها و متخصصین حوزه سئو در جامعه وجود دارد و البته تا حدی نیز درست است.

سئو خارجی سایت با بک‌لینک

لینک سازی داخلی تکنیک سئویی است که در اغلب مواقع نادیده گرفته می شود. یکی از دلایلی که به‌روزرسانی محتوا ممکن است تأثیر مثبتی بر رتبه شما داشته باشد این است که گوگل به تعداد دفعات به‌روزرسانی صفحات توجه می‌کند و تمایل به نمایش صفحاتی دارد که اغلب به‌روزرسانی می‌شوند. امروزه، کسب رتبه تقریباً برای تمام کلمه کلیدی بسیار سخت‌تر از گذشته شده است و بیشتر جایگاه‌ها بیش از حد اشباع شده‌اند. منظور آنها این است که شما باید مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و آنها را در سراسر صفحه پخش کنید تا مطمئن شوید که گوگل از موضوع صفحه آگاهی یابد. اگر کلمه کلیدی هدف شما «ورزش در فضای باز» است و تصویر مردی را در حال بالا رفتن از کوه نشان می‌دهید، لازم نیست از متن جایگزین «مردی در حال انجام ورزش در فضای باز» استفاده کنید.

این کار آسان نیست، اما این همان چیزیست که در بازاریابی و SEO انجام میشود. اگرچه بخش‌هایی از الگوریتم گوگل مخفی باقی مانده است، سال‌ها تجربه در سئو باعث به دست آوردن لیستی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی شده است. عوامل رتبه‌بندی را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد که در ادامه این دو دسته را بررسی می‌کنیم.

به عبارت دیگر، علاوه بر اطلاعات گوگل، باید خودتان وارد عمل شوید و طی آنالیز و بررسی بازخورد هایی که از بهینه سازی های داخلی و خارجی سایت خود میگیرید، روند بهبود جایگاه خود را هر روز بیشتر و قوی تر کنید. یک کارشناس سئو با علم و دانشی که در زمینه تحلیل داده های موجود در ابزارهایی همچون Search Console و گوگل آنالیتیکس دارد، میتواند به بهترین شکل از کلمات کلیدی طولانی و ارزشمند استفاده کند. این یعنی شما و گوگل در حال کار متقابل با یکدیگر هستید تا بهترین نتیجه (غذا) را به کاربر برسانید.