سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

کلید واژه­ مناسبی که برای جذب جستجوگران و موتورهای جستجو بهینه شده باشد. وب وان مجموعه کاملی از خدمات و محصولات شامل بازاریابی دیجیتال, سئو, سوشال مدیا,طراحی سایت, مارکت پلیس و پیامک انبوه است تا نیازهای شما را در تمام مراحل مرتفع کند. سئو ارزان بوده اند و مبالغ کمی را برای اختصاص به شرکت سئو در نظر گرفته اند.

  • این کار باعث میشود، سایت من ساختار بهتر و دقیق تری از نظر سئو داخلی داشته باشد.
  • اگر برای شما هنوز سوال است که سئو چیست؟ و SEO چگونه کار میکند؟ بهتر است به سئو سایت اینگونه نگاه کنید.
  • PHP برای ایجاد صفحات وب پویا که با پایگاه داده کار می‌کنند، طراحی و ساخته شد.
  • به این مدت اصطلاحا Google Honeymoon یا ماه عسل گوگل می‌گویند.

خیر، موتورهای جستجو مانند گوگل همواره به دنبال ارائه بهترین نتایج به کاربران هستند. وقتی نوبت به ارزیابی کیفیت بک لینک می‌رسد، من همیشه به طیف وسیعی از معیارها مانند ارزش دامنه، سطح ترافیک ارگانیک، رشد مثبت تعداد بک لینک ها و غیره نگاه می‌کنم. با این حال، مهمترین معیار این است که آیا آن وب سایت یک برند واقعی است یا نه. ارتباط مستقیمی بین کمیت و کیفیت بک لینک ها با رتبه یک سایت وجود دارد. محتوایی که 10 برابر بهتر از بهترین نتیجه موجود در نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی است.

SEM چیست و چه تفاوتی با SEO دارد؟

و اگر دو بک لینک از سایت تسنیم داشته باشد، در‌واقع باز هم فقط یک Referring Domain دارد. نرخ کلیک یا CTR یک معیار کلیدی و مهم در رتبه بندی موتور‌های جستجو بحساب می‌آید. یک صفحه والد، می‌تواند چندین صفحه فرزند داشته باشد اما صفحات فرزند، می‌توانند تنها یک صفحه والد داشته باشند. علاوه بر آن، یک صفحه فرزند می‌تواند صفحات خواهر و برادر نیز داشته باشد. برای مثال، صفحه “استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال” را بعنوان صفحه والد در نظر بگیرید. در اینصورت صفحات “بازاریابی ایمیلی”، “بازاریابی محتوایی” و “بازاریابی شبکه‌های اجتماعی”، صفحات فرزند شما خواهند بود.

برای کسب جایگاه بهتر باید با منطق و حدس یک استراتژی را انتخاب کنید و سپس با اطلاعات بدست آمده از اجرای آن استراتژی های بعدی را طراحی و اجرا نمایید. از کجا بفهمیم که بهترین جواب را به سوال کاربر داده ایم؟ با توجه به جایگاهی که در نتایج جستجو کسب کردیم و تعداد بازدیدکنندگانی که به سایت ما مراجعه میکنند میفهمیم که پاسخ ما برای آنها مفید و کاربردی بوده است. برای شروع کار خود نیازمند یک استراتژی مشخص و دقیق خواهیم بود. استراتژی ما در سئو براساس شناخت ما از مخاطب و تحلیل رقبا شکل میگیرد.

ساختار اطلاعاتی سایت خود را بهینه کنید و از ایجاد نقشه سایت غافل نشوید. استفاده از سرفصل های دوره و نکاتی که در طول دوره کاربران آموزش خواهند دید. استفاده از ویدئوهای کوتاه جهت شناخت بیشتری کاربران با دوره های آموزشی. از سئوی لوکال یا محلی استفاده کنید غافل مشوید و سایت خود را در گوگل مپ ثبت نمایید.

در صفحات محصول، از آیکن های به اشتراک گذاری در دیگر شبکه های اجتماعی و نمره دهی ستاره ای استفاده کنید. سایت هایی را که در زمینه فعالیت شما هستند در اولویت قرار دهید. سایت های معتبری که لینک کمتری به سایت ها می دهند معمولاً تأثیر بیشتری دارند، پس در انتخاب سایت برای دریافت backlink حساسیت داشته باشید. محتوا را طوری طراحی کنید که افراد آن را با دیگران به اشتراک گذاشته و لینک بدهند.

Hidden Content بطور کلی یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه بحساب می‌آید. در گذشته، مدیران وب بمنظور گرفتن رتبه‌های بهتر، مقالاتی طولانی و بهینه شده برای موتور‌های جستجو ایجاد می‌کردند. اما در مقابل، کاربران محتوایی را می‌دیدند که بطور معمول رتبه خوبی دریافت نمی‌کرد. Internal Link یا لینک داخلی به لینکی گفته می‌شود که از یک صفحه موجود در یک وبسایت به صفحه دیگری در همان وبسایت برود. هم کاربران و هم موتور‌های جستجو از لینک‌های داخلی برای پیدا کردن محتوا روی یک وبسایت استفاده می‌کنند.

ربات های گوگل

بهتر است ابتدا خدمات سئو که توسط شرکت ها ارایه میشود را بشناسید. تجربه کاربری؛ کلیدواژه‌ای است که گوگل تاکید زیادی بر آن دارد و این تجربه تنها به کیفیت محتوا وابسته نیست. فاکتورهای متعددی مانند سرعت نمایش صفحه، خوانایی و دسترسی به محتوا، اعتبار سایت و نویسنده و … می‌توانند بر تجربه و رضایت کاربر تاثیرگذار باشند. کسب‌وکارهای کوچک و استارت آپ تا که دارای درآمدهای محدودی می‌باشند، می‌توانند با سرمایه‌گذاری کمتر در بهینه‌سازی سئوی سایت خود نسبت به سایر روش‌های بازاریابی، مشتریان خود را افزایش دهند.

امروزه دانشگاه های سراسر جهان دوره های رسمی بازاریابی دیجیتال را ارائه می دهند و کلاس های آنلاین زیادی برای آموزش سئو و دریافت گواهینامه وجود دارد. پیدا کردن سایت هایی که در زمینه فعالیت شما هستند و میزان تطابق کلمات کلیدی و یافتن کیورد گپ ها. محتوای غنی و طولانی تولید کنید و نیاز کاربر را بیشتر از آنچه هست برطرف نمایید. تمام داده های وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و صفحات زامبی خود را پاک یا نو ایندکس کنید. در صورت داشتن اسپم اسکور، لینک ها را disavow کنید و از سایت های بک لینک دریافت کنید که کمترین اسپم را دارند.