تعریف سئو چیست و چرا سئو سایت مهم است ؟ بیلاود مارکتینگ

با ایجاد کردن تغییرات کوچک یا پیچیده در وبسایت خودتان، کسب و کار شما میتواند سئو خودش را تقویت کرده و در نتیجه رتبه بندی شما در موتور جستجو بهبود پیدا می کند. هدف بیشتر کسب و کار ها، رتبه بندی در صفحه اول گوگل، بینگ، و دیگر موتورهای جستجو برای کلمات و عبارات کلیدی می باشد که مرتبط با محصولات یا سرویس های شما می باشد. تنها روشی که میتوانید برای بهبود رتبه بندی خودتان استفاده کنید، بهبود سئو در طول زمان است. Seo مخفف کلمه بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد که فرآیند بهینه سازی وب سایت شما را برای دریافت ترافیک ارگانیک ( منظور از ترافیک ارگانیک، ترافیک سایت بدون پرداخت هزینه به گوگل می باشد ) در صفحه نتایج جستجو می باشد. سئو تنها استفاده از یکسری کلمات کلیدی و دریافت بک لینک نیست و برای بهینه سازی موتورهای جستجو نیاز به یک استراتژی دقیق احساس می شود!

اگر این صفحات محتوای ارزشمندی ندارند و جایگاهی هم در نتایج گوگل کسب نکرده‌اند پیشنهاد میکنیم از روی سایت حذف شده و کد 410 را در آنها نمایش دهید. وظیفه ما در این شرایط، تولید محتوا و کسب اطمینان از دسترسی مخاطبین به این محتواست. با توجه به الگوریتم های پیچیده و هوش مصنوعی گوگل که هر روز در حال پیشرفت هستند، باید بدانیم که راه میانبری برای موفقیت در سئو وجود ندارد.

  • یک صفحه والد، می‌تواند چندین صفحه فرزند داشته باشد اما صفحات فرزند، می‌توانند تنها یک صفحه والد داشته باشند.
  • اگر شرکت شما آنقدر خوب باشد که بر اساس الگوریتم های موتورهای جستجو در صفحه اول گوگل ظاهر شود، جایگاه شما رایگان خواهد بود و برای آن هزینه ای به گوگل پرداخت نمی کنید.
  • اما اگر جریمه هم شدید یک راه بازگشت دارید؛ لینک سایتتان را از تمام صفحات اسپم و بی محتوا پاک کنید.
  • این موضوع باعث بهبود قابلیت رویت شما، افزایش احتمال جذب مشتریان و بهبود رتبه بندی شما می شود.
  • اصطلاحا به این نوع از کلیدواژه‌ها که معمولا از چند کلمه تشکیل شده‌اند، کلیدواژه‌های دم دراز (Long-tail Keywords) گفته می‌شود.

یا اینکه مطلب مناسبی رو تحت عنوان رپورتاژ آگهی تولید و در اختیارشون قرار بدید تا همراه با لینک در دسته بندی مرتبط منتشر کنند. با اینکه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و دیگر پلتفرم ها می توانند در ایجاد ترافیک برای وب سایت موثر باشند، اما منبع اصلی ترافیک سایت ها موتورهای جستجو هستند. این که موتورهای جستجو برای درامدزایی از تبلیغات استفاده می کنند چیز طبیعیست.

ریدایرکت 302 به کاربران و موتور‌های جستجو می‌گوید که URL مد نظر بطور موقت به آدرسی دیگر منتقل شده و برای رجوع‌های بعدی باید از URL اصلی استفاده کنند. زمانی که موتور‌های جستجو به این نوع ریدایرکت بر‌می‌خورند، درمی‌یابند که نباید لینک‌های صفحات نتایج جستجو‌ی خود را به آدرس جدید تغییر داده و نیز رتبه‌های صفحه، به صفحه جدید منتقل نمی‌شود. Redirect راهی است برای فرستادن هم کاربران و هم موتور‌های جستجو به یک URL متفاوت از چیزی که برایش درخواست کرده بودند.

انواع تکنیک‌های سئو

برخی از افراد ترجیح می دهند دستاوردهای سریع را در SEO بدست بیاورند و به سراغ دیگر مسیر ها بروند. با سلام، استراتژی خرید بک لینک و عدم پنالتی شدن می تواند متفاوت باشد. در حالت نرمال حداقل 6 ماه برای خرید بک لینک هزینه کنید‌، که شخصا پیشنهاد نمی کنم.

چگونه سایت‌مان را به نتایج اول گوگل برسانیم؟

استفاده از ابزار آنالیز سئو سریعترین و بهترین روش برای بررسی نتایج است که از جمله ضروری ترین آنها می توان به گوگل وبمستر و گوگل آنالیتکس اشاره کرد. Keywordtool.io و Ahrefs برای زبان فارسی نیز گزینه های تجاری خوبی هستند. که به روش تبلیغات کلیکی آنها را به نمایش می گذارد و به ازای هر کلیک کسب در آمد می کند.

درست است که سئو سایت یک پروسه زمان بر است؛ اما، استفاده از بهترین روش ها و تلاش برای ایجاد کردن محتوای با کیفیت و مفید، قطعا در انتها سود زیادی را برای شما ایجاد می کند. جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید؛ یکی دیگر از المان های مهم برای بهبود سئو، جستجوی کلمات کلیدی می باشد. شما باید کلمات کلیدی را پیدا کنید که مشتریان و بازدید کنندگان سایت شما به دنبال آن ها هستند. سپس باید محتوای خودتان را بر اساس این کلمات و عبارات کلیدی ایجاد کنید تا بتوانید احتمال رتبه بندی در SERP ها را افزایش دهید. در زیر به تعدادی از سوالات متداول درباره سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو می‌پردازیم.

در چنین شرایطی نمی توان حتی با تلاش فراوان، رتبه یک کلمه کلیدی را از قبل پیش بینی کرد. مهمتر از همه سئو به منزله رقابتیست که رقبای آن بیکار ننشسته و مطمئنا همزمان با شما در حال فعالیت هستند و کنترل میزان فعالیت آنها در اختیار شما نیست. افرادی که در این حوزه به گارانتی صد در صد کلمات کلیدی رقابتی می پردازند، مطمئنا از دانش بسیار کمی نسبت به سئو برخوردار بوده و صرفا برای گرفتن پروژه از شما اقدام به چنین ضمانت هایی می کنند. Knowledge Graph گوگل سیستمی از اطلاعات است که گوگل از آنها در جهت ارتقا کیفیت پاسخ دهی به کاربران بهره می برد. در این سیستم گوگل سعی می کند که پاسخ های خوبی به سوالات کاربران به نمالیش بگذارد.