آموزش سئو محتوا صفر تا صد نوشتن محتوای سئو شده

بعد از بهینه سازی محتوا برای کاربر، باید سعی کنیم از کلمات کلیدی به ‌درستی در متن سئو شده استفاده کنیم. پس در این مقاله هرکجا از گوگل حرف زدیم، منظورمان سایر موتورهای جستجوی دیگر هم است. ضمن اینکه در فرایند تولید محتوا بر اساس سئو، هدف ما نباید فقط کسب رتبه بالاتر در گوگل باشد.

  • در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که گاهاً در مستندات گوگل و یا تجربه افراد با تجربه نقل شده و از آن‌ها به عنوان استانداردهای سئو محتوا یاد می‌شود.
  • سپس باید آن کلمات را به‌اندازه مناسب در بخش‌های مختلف صفحه مانند عنوان سئو، توضیحات متا، تگ‌های هدینگ، داخل محتوا، در متن جایگزین تصاویر و بخش‌های دیگر تکرار کنیم.
  • استفاده از فناوری های مناسب در سئو محتوا و جلب اعتماد کاربران نیز مهم است.
  • بهینه‌سازی پست‌های وبلاگ برای کلیدواژگان به معنای آن نیست که تا جای ممکن بتوان در پست از کلیدواژگان استفاده کرد.
  • از یک عنوان در تمام المان های صفحات سایت یا گروه بزرگی از صفحات سایت استفاده نکنید.

در نگاه اول از نظر کسانی که پروژه سئو انجام نداده اند، لانگ تیل کیورد ها خوب نیستند و کلمات کلیدی خیلی بهتر هستند. وقتی تعداد سیلابس های عبارت کلیدی از 3 تا بیشتر میشود، آن کلمه کلیدی لانگ تیل کیورد محسوب میشود. محتوایی است که بصورت طبیعی از کلمات کلیدی در URL آن استفاده شده است. اگر از عنوان محتوای خود در URL استفاده کنید اینکار خیلی دشوار نخواهد بود. محتوایی است که بصورت طبیعی در عناوین آن از کلمات کلیدی استفاده شده است.

سه گام مهم در تولید محتوا براساس سئو

اگر نظر دهنده ای در سایت شما مورد اعتماد باشد، دیگر نیازی به استفاده از nofollow در لینک ها نیست. با این حال لینک دادن به سایت هایی که گوگل آنها را هرزنامه می داند، می‌تواند بر اعتبار سایت شما تأثیر بگذارد. متنی مختصر، کوتاه اما توصیفی و معمولاً دارای چند کلمه یا یک عبارت کوتاه بنویسید. انکرتکستی بنویسید که حداقل یک ایده اولیه از موضوع صفحه لینک داده شده را ارائه دهد.

استفاده از عکس و توضیحات متناسب جایگزین آن

حتی اگر بخواهند کل مقاله را بخوانند، پاراگراف‌های کوتاه از نظر بصری جذاب‌تر است و عبور از آن را کمتر خسته‌کننده می‌کند. از نظر طول، باید توضیحات متا را بین 150 تا 160 کاراکتر نیز نگه دارید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، استفاده از افزونه‌ای مانند Yoast یا Rank Math به شما یک تعداد کاراکتر و نمره در گنجاندن کلمه کلیدی برای این موارد می‌دهد. در استفاده از علائم نگارشی که بستگی به ادبیات محتوای شما دارد زیاده ­روی نکنید و علائم را در جای مناسب خود به کار ببرید و آن را به کلمه قبلی بچسبانید و با کلمه بعدی یک فاصله کامل ایجاد کنید. در انتخاب این کلمات کلیدی باید دقت کنید که نه خیلی عمومی باشد و نه خیلی تخصصی. چرا که اگر خیلی عمومی باشد ممکن است سریع در جستجو بالا بیایید ولی نرخ بازگشت شما هم زیاد می‌شود و نرخ تبدیل بازدیدکننده به سرنخ فروش شما پایین می­آید.

این فرایند باعث می‌شود که ترافیک یا به عبارتی بازدیدکنندگان بیشتری وارد سایت شوند. این ترافیک از رتبه‌های سایت در کلمات کلیدی مختلف موجود در نتایج سرچ کسب می‌شود. وقتی قرار است مقاله یا مطلبی را برای وبلاگ خود بنویسید حتماً دقت کنید که محتوای شما همیشگی باشند.

۱٫ابتدا تولید محتوا برای سایت را به ۴ روش (به صورت عملی در دوره آموزش داده ایم) یاد میگیرید. برای تولید محتوا برای سایت باید اول دغدغه ی کاربران رو تشخیص دهیم. اینکه کاربر برای اینکه به سایت ما برسد چه سوالی برایش پیش می آید. در هر زیرتیتر بهتر است حداکثر 300 کلمه نوشته شود و در صورت نیاز به تشریح بیشتر، از زیرتیترهای دیگر استفاده شود. برای مثال در همین محتوا برای تیتر اصول سئو به زیرتیترهای کوچک تر تحت عنوان گام اول، دوم، سوم و…ایجاد شده تا خوانایی و دقت متن بیشتر شود. در طول متن و به فراخور نیاز در وسط متن هم تکرار کلمه کلیدی از اهمیت زیادی برخوردار است .