سئو چیست؟ بهینه سازی سایت یا Seo چیست و اهداف سئو در تجارت الکترونیگ وب جوان

البته این که شما چه تعدادی از این مشتریان را به خریدار تبدیل کنید، به یک سری عوامل دیگر مثل ظاهر گرافیکی سایت، خدمات مشتریان و… بستگی دارد. Meta Keyword یا کلمه کلیدی متا نوع خاصی از تگ‌های متا است که به موتور‌های جستجو در فهمیدن موضوع صفحه کمک می‌کند. کلمات کلیدی متا از کلمات کلیدی معمولی متمایز هستند؛ چرا‌که در پشت صحنه (در فایل کد‌های صفحه) ظاهر می‌شوند و نه در صفحه قابل مشاهده برای کاربران.

  • اکثر کسب و کارهای آنلاین به دنبال نتایجی هستند که اثربخشی طولانی تری داشته باشد و تأثیر آن قابل مشاهده باشد و معمولاً علاقه مند هستند که سایت آن ها، در رتبه نخست اولین صفحه سرچ موتورهای جستجو ظاهر شود.
  • در سال 2015 گوگل رسماً اعلام کرد، سایت‌هایی که ریسپانسیو یا همان واکنش‌گرا نباشند به جایگاه‌های پایین‌تر نتایج گوگل نزول خواهند کرد.
  • بهترین تعاریف سئو در گوگل نوشته شده و با یه جستجو می‌شه بهش رسید.
  • وقتی داشتم نظرات کارشناس های سئو رو توی این صفحه میخوندم به نکته جالبی رسیدم.
  • این عوامل شامل جنبه‌های فنی (به عنوان مثال کیفیت کد و سرعت سایت شما) و جنبه‌های مرتبط با محتوا، مانند ساختار وب سایت شما یا کیفیت مطالب شما است.

پس از سئو تکنیکال، از مهم ترین اصل خدمات سئو می توان به سئوی داخلی یا همان On Page Seo اشاره کرد. در این نوع، مواردی مانند متا تایتل ها، متا دیسکریپشن ها و هدینگ ها مورد بررسی قرار می گیرند تا بهینه سازی سایت روی آنها انجام شود. یکی از مهم ترین اصولی که بایستی در سئو تکنیکال رعایت شود، اصل بهینه بودن کدهای سایت است.

اطلاعات شما به هیچ عنوان استفاده ای به جز گرفتن ارتباط با شما نخواهد شد.

حقیقت این است که به عنوان یک وب سایت جدید، به سادگی نمی توانید برای کلمات کلیدی پر جستجو و اصلی در زمینه کسب و کار خود، رتبه خوبی کسب کنید. البته این گفته بدان معنا نیست که پس از تثبیت خود در بازار و به دست آوردن اعتبار، تلاشی نکنید. علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی، این ابزار می تواند دشواری کلمات کلیدی در کسب رتبه را محاسبه کرده و به شما در تجزیه و تحلیل صفحه نتایج جستجو کمک کند. ایندکس موتورهای جستجو دیتابیس عظیمی از اطلاعات وب سایت های پایش شده می باشد که با یک هدف ایجاد شده است. هدف از ایندکس کردن درک اطلاعات وب سایت ها و آماده سازی آنها برای نمایش در نتایج جستجو است. گوگل توانست به کمک طراحی ساده و هوش مصنوعی خود در میان کاربران اینترنت، طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

لازم به ذکر است که زبان Java Script با زبان Java هیچ ارتباطی ندارند. زمانی که یک صفحه از وب سایت شما توسط یک مرورگر بارگذاری شود، Page View رخ داده است. اگر یک صفحه چندین بار توسط یک بازدید کننده تازه سازی شود، هر بار یک Page View جدا محسوب می‌شود. به کاربری که از سایت بازدید می‌کند، Visitor یا بازدید کننده گفته می‌شود. بازدید کننده شخص در نظر گرفته نمی‌شود؛ بلکه هر IP یک بازدید کننده به حساب می‌آید.

در واقع سئو عملیاتی است که ما روی یک صفحه از سایتمان انجام میدهیم تا در موتورهای جستجو در دسته نتایج برتر قرار بگیریم. بک‌لینک به تنهایی و بدون در نظر گرفتن سایت و محتوای لینک دهنده کمک زیادی نمی‌کنه و حتی امکان داره آسیب هم بزنه. به تجارت های تازه کاری که قادر به تقبل هزینه های سئو یک وب سایت نمی باشند توصیه می کنیم که خودشان سئو را بیاموزند و همزمان با یادگیری هر نکته، سعی در پیاده سازی آن در وب سایت نمایند. میتوانید از کلاسهای آموزش سئو و یا از مقالات آموزش سئو استفاده ببرید. شما در حالی که برای سایت‌تان محتوا تولید می‌کنید و آن را سئو می‌کنید به یک سری ابزار برای آنالیز کردن سایت و بررسی نتایج به‌دست آمده از سئو نیاز دارید.

از سوی دیگر سعی نمایید از تعداد کاراکترهای کوتاه‌تری برای آدرس صفحات استفاده نمایید. طبق آمار مستند گوگل که در تصویر زیر مشخص است، هرچه تعداد کاراکترهای یک صفحه کمتر باشد، جایگاه و رتبه بهتری به آن اختصاص داده خواهدشد. یکی از عوامل موثر در سئو سایت تاثیرگذار است از نقشه سایت برای گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌باشد. نقشه سایت یا به اصطلاح سایت مپ، خزش ربات‌ها در سایت را آسان‌تر می‌کند. این تکنیک‌ها شاید در ابتدا سبب بهبود رتبه و جایگاه صفحات و یا سایت گردد ولی به محض متوجه شدن موتورهای جستجو، به شدت جریمه و پنالتی می‌شود. اگر به تعریف سئو از دید گوگل نگاه کنیم، به این نکته بارها اشاره شده است که می‌بایست هدف وبسایت‌ها رفع نیاز کاربران باشد.

مقالات سئو

Below the Fold محتوایی است که در ابتدا که سایت بارگذاری می‌شود برای کاربران قابل مشاهده نیست و برای مشاهده آن، کاربر باید صفحه را به پایین اسکرول کند. قرار دادن مطالب در Below the Fold یک صفحه، برعکس قسمت Above the Fold آن، می‌تواند احتمال دیده شدن آن مطالب را تا حد زیادی کاهش دهد. چرا‌که اگر کاربری بدون اسکرول کردن، صفحه را ترک کند، اصلا آن مطالب را نخواهد دید. Breadcrumb به لینک‌هایی در یک وبسایت گفته می‌شود که به کاربران این امکان را می‌دهند تا صفحه‌ای که در‌حال حاضر در آن هستند را، مسیر‌یابی کرده و بدانند چقدر از صفحه اصلی وبسایت فاصله دارند. احتمالا داستان هنسل و گرتل را شنیده‌اید که برای آنکه در جنگل گم نشوند و بتوانند راه برگشت به خانه را پیدا کنند، تکه نانی که به همراه داشتند را خرد کرده و پشت سرشان به زمین می‌ریختند.